Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-04-16, 10:56
Medlem
Mahhbechhs avatar
Vad beror Webbers kassa resultat på?
Har inte kanalen här, så har inte kunnat se. Får vänta tills jag kan tanka ner kvalet om en stund.
Citera
2011-04-16, 11:04
Medlem
Zippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Vad beror Webbers kassa resultat på?

Ingen KERS och gjorde sista försöket på hårda däck när alla andra använde mjuka.

Ligger Vettel etta efter första två kurvorna imorgon vinner han.
Citera
2011-04-16, 11:18
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippi
Ingen KERS och gjorde sista försöket på hårda däck när alla andra använde mjuka.

Skräp!
Är den paj, eller saknar han den helt och hållet?
Edit: Jag undrar om det är hans egna val att sluta på hårda däck, eller om teamet hade ett finger med i spelet. Dock lär han ha fördel av det imorron, iom längre förstastint än de andra.
Senast redigerad av Mahhbechh 2011-04-16 kl. 11:22.
Citera
2011-04-16, 11:19
Medlem
Prostreet32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippi

Såklart han vinner.

F1 är så jävla intressant nu känner jag. Att veta vem som kommer ta pole och vinna racen är så jävla svårt att tippa. Men skulle jag vara tvungen att tippa tror jag nog på Sebastian Vettel. Men det är jävligt svårt att säga.
Citera
2011-04-16, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Skräp!
Är den paj, eller saknar han den helt och hållet?
Edit: Jag undrar om det är hans egna val att sluta på hårda däck, eller om teamet hade ett finger med i spelet. Dock lär han ha fördel av det imorron, iom längre förstastint än de andra.

Min tolkning av det jag såg under kvalet på tv.
Under kvalomgång 2 fick man se en inklippsbild på en förbanad Mark Webber skälla på någon så kanske var det inte fullt ut Webbers eget val.
Och under kvalomgång 1 såg man Mark webber åka ut från stallet och mekanikerna springa efter honom som att de försökta stoppa honom som att de hade glömt något i bilen och sen när de inte kunde stoppa Webber såg de uppgivna ut.

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Webber haft "otur" (?) med bilen i alla tre lopp eller kval medans Vettels bil har fungerar fulländat.
Sysslar Red Bull med fördolda stallorders genom att försämra Webbers bil så att han inte kan hota Vettel eftersom Webber ger intrycket av att han inte kommer att flytta på sig för att hjälpa Vettel som Massa gör för Alonso.
Citera
2011-04-16, 16:31
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Webber haft "otur" (?) med bilen i alla tre lopp eller kval medans Vettels bil har fungerar fulländat.
Sysslar Red Bull med fördolda stallorders genom att försämra Webbers bil så att han inte kan hota Vettel eftersom Webber ger intrycket av att han inte kommer att flytta på sig för att hjälpa Vettel som Massa gör för Alonso.

RBR har ett konstruktörsmästerskap att tänka på också, så de vinner inget på att "sabba" Webbers bil. Dessutom är team-orders tillåtna i år.
Citera
2011-04-16, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
RBR har ett konstruktörsmästerskap att tänka på också, så de vinner inget på att "sabba" Webbers bil. Dessutom är team-orders tillåtna i år.

Jag vet att teamorders är tillåtna iår.
Men Red Bull (i motsats till t.ex. Ferrari) har hela tiden sagt "Nej Nej, vi skall inte påverka något utan allt skall avgöras på banan". Och då är det ju lämpligt att göra det i det fördolda i stallet istället för under loppen via radio.
Citera
2011-04-16, 18:34
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Jag vet att teamorders är tillåtna iår.
Men Red Bull (i motsats till t.ex. Ferrari) har hela tiden sagt "Nej Nej, vi skall inte påverka något utan allt skall avgöras på banan". Och då är det ju lämpligt att göra det i det fördolda i stallet istället för under loppen via radio.

Du kan väl inte på allvar mena att teamet sabbar sin egen bil? Hur får du ihop logiken runt det? Vad vinner RBR på att inte satsa allt på att plocka så många poäng som möjligt i konstruktörsmästerskapet?
Citera
2011-04-16, 19:14
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Min tolkning av det jag såg under kvalet på tv.
Under kvalomgång 2 fick man se en inklippsbild på en förbanad Mark Webber skälla på någon så kanske var det inte fullt ut Webbers eget val.
Och under kvalomgång 1 såg man Mark webber åka ut från stallet och mekanikerna springa efter honom som att de försökta stoppa honom som att de hade glömt något i bilen och sen när de inte kunde stoppa Webber såg de uppgivna ut.

Du syftar inte på Joe Bauer ifrån FIA? Webber var osäker på när han skulle vägas efter Q1 och snackade då med Bauer (inklippsbilden). Bauer bråkade f.ö. med en dansk fotograf under fredagen och försökte beslagta bilder som fotografen knäppt av Nick Heidfelds krockade bil i depån. Fotografen var lite för nyfiken på Renaults avgassystem.

Vettels bil krånglade under fredagen, så det inte bara Webber som drabbats. Att RBR medvetet skulle sabotera Webbers bil är rent nonsens. För stallet är konstruktörstiteln det som ger prestige och pengar, förartiteln är en ren bonus. Däremot kan det vara så att alla uppdateringar hamnar på Vettels bil först, om det är brist på delar och är bråttom. Det är den enda fördel han skulle ha över Webber i sådana fall.

Missen i kvalet idag var en härdsmälta a la Ferrari 09 och 10. Man skulle naturligtvis ha skickat ut honom på mjuka när man såg åt vilket håll det lutade. Dessutom saknade han ju KERS.
Citera
2011-04-16, 22:05
Medlem
knappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Att RBR medvetet skulle sabotera Webbers bil är rent nonsens. För stallet är konstruktörstiteln det som ger prestige och pengar, förartiteln är en ren bonus.

Inget stall har ju intresse av att betala ut miljoner i lön till en förare och inte få nått tillbaka. Se det som ett företag. Anställda ska dra in pengar till företaget.
Citera
2011-04-16, 23:04
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Nu får fan Schumi sluta att köra. Är ju bara sorgligt och pinsamt att se honom köra och hamna så långt bak. Det finns inga som helst ursäkter att dra till med längre för honom, framförallt när Rosberg är så oerhört mycket snabbare än honom konstant.
Citera
2011-04-16, 23:42
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTeheran2009
Nu får fan Schumi sluta att köra. Är ju bara sorgligt och pinsamt att se honom köra och hamna så långt bak. Det finns inga som helst ursäkter att dra till med längre för honom, framförallt när Rosberg är så oerhört mycket snabbare än honom konstant.
Det värsta är att han ser ut att vara nöjd med att "bara" köra F1, instinkten att vinna och utveckla saker och ting verkar ha försvunnit. Men Mercedes kommer inte att ersätta honom (om han inte avgår själv) under säsongen, så vi lär få dras med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in