Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Vad är det för något nytt tekniskt som ska införas? eller ändringar i nuvarande teknik? Några ändringar i reglerna?
F-duct kommer bli förbjudet, men istället införs en rörlig bakvinge. Bakvingen kommer man kunna ändra när man ligger mindre än 1 sekund efter framförvarande bil, dock inte på de två första varven. Detta för att öka omkörningarna antar jag.
Sen kommer KERS återinföras, och om jag inte missminner mig kommer alla teamen använda det. För att underlätta återinförandet har man ökat minimivikten till 640kg, från 620kg.
Pirelli är ny däckleverantör till alla stallen. Antar att det är samma däcksregler som gäller nästa säsong, alltså att man måste använda både prime och optional under racen, inte under regnrace.
Sen kommer även 107%-regeln återinföras igen. Alltså att ens kvaltid måste vara inom 107% av poletiden för att man ska få starta i racet. Detta anser jag är ett onödigt återinförande då de långsammare bilarna inte har varit något större problem, möjligtvis när de ibland har slarvat vid blåflagg.