Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2010-11-13, 18:57
Medlem
Mahhbechhs avatar
Ja...

Nu när 2010 börjar närma sig sitt slut, vad har ni för tankar och förhoppningar kring 2011 års säsong?

Jag tror Vettel kommer möta enormt stor framgång iom. ett lugnare sinne. Han kommer, antagligen, regera. Troligtvis kommer de andra stallens bilar vara mer lika RBR och således kommer inte längre RBR vara lika överlägsna. Rosberg kommer sluta top 5 totalt. Alonso kommer bli farligARE. Ferrarin lär inte bli sämre. Lotus kommer överraska.

Längtar tills de släpper lös motorutvecklingen igen...

Edit:
Vad tycker ni om nya kalendern förresten?

Och att köra med Pirellidäck sedan. Jag gillade när det var två leverantörer. Det var ytterligare en faktor som kunde bidra till resultatlistan.

Vad tror ni om US F1 Team? Hoppas inte de kommer till start nästa säsong heller. Det ligger djupt rotat i mig att ogilla jänkarna när det kommer till bilsport. Rätt och slätt.

Hoppas på fyrhjulsdrift!

MAHH!!
Senast redigerad av Mahhbechh 2010-11-13 kl. 19:30.
Citera
2010-11-13, 19:25
Medlem
Förare som har kontrakt tom 2011 med sitt nuvarande (2010) stall exkluderat testförare:
Resten får vi väl se var de hamnar eller om de förlänger med sitt nuvarande stall.

Pirelli som ny däckleverantör, Lotus i guld och svart, ingen F-duct och ett nytt race på F1-kalendern, nämligen Indiens Grand Prix.

Formel 1 Kalendern för 2011:
Citera
2010-11-13, 19:30
Medlem
BePositives avatar
Vad är det för något nytt tekniskt som ska införas? eller ändringar i nuvarande teknik? Några ändringar i reglerna?
Citera
2010-11-13, 19:36
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Vad är det för något nytt tekniskt som ska införas? eller ändringar i nuvarande teknik? Några ändringar i reglerna?

Jag har läst på diverse F1-forum runt om att de funderar på att införa fyrhjulsdrift och KERS igen på allvar, men att det idiotiska förslaget att börja köra med dieselmotorer ska slopas. TC kommer, enligt vad jag har förstått, återinföras.

Teamorderreglerna ligger pyrt till. Men vet inte vad som kommer ske där. Korkade är de iaf. Teamorder kommer alltid finnas oavsett. Enda sättet att få bukt med det problemet är att varje stall har en förare.
Citera
2010-11-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive

F-duct kommer bli förbjudet, men istället införs en rörlig bakvinge. Bakvingen kommer man kunna ändra när man ligger mindre än 1 sekund efter framförvarande bil, dock inte på de två första varven. Detta för att öka omkörningarna antar jag.

Sen kommer KERS återinföras, och om jag inte missminner mig kommer alla teamen använda det. För att underlätta återinförandet har man ökat minimivikten till 640kg, från 620kg.

Pirelli är ny däckleverantör till alla stallen. Antar att det är samma däcksregler som gäller nästa säsong, alltså att man måste använda både prime och optional under racen, inte under regnrace.

Sen kommer även 107%-regeln återinföras igen. Alltså att ens kvaltid måste vara inom 107% av poletiden för att man ska få starta i racet. Detta anser jag är ett onödigt återinförande då de långsammare bilarna inte har varit något större problem, möjligtvis när de ibland har slarvat vid blåflagg.
Citera
2010-11-13, 22:24
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
F-duct kommer bli förbjudet, men istället införs en rörlig bakvinge. Bakvingen kommer man kunna ändra när man ligger mindre än 1 sekund efter framförvarande bil, dock inte på de två första varven. Detta för att öka omkörningarna antar jag.

Sen kommer KERS återinföras, och om jag inte missminner mig kommer alla teamen använda det. För att underlätta återinförandet har man ökat minimivikten till 640kg, från 620kg.

Pirelli är ny däckleverantör till alla stallen. Antar att det är samma däcksregler som gäller nästa säsong, alltså att man måste använda både prime och optional under racen, inte under regnrace.

Sen kommer även 107%-regeln återinföras igen. Alltså att ens kvaltid måste vara inom 107% av poletiden för att man ska få starta i racet. Detta anser jag är ett onödigt återinförande då de långsammare bilarna inte har varit något större problem, möjligtvis när de ibland har slarvat vid blåflagg.

Jag tycker det är bra att man får bort lite trötta bilar. Som det är nu är det två ligor i samma tävling. De kassa teamen och de duktiga teamen. 107%-regeln sätter lite press på skräpteamen att börja prestera. Det kan behövas.
Citera
2010-11-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Jag tycker det är bra att man får bort lite trötta bilar. Som det är nu är det två ligor i samma tävling. De kassa teamen och de duktiga teamen. 107%-regeln sätter lite press på skräpteamen att börja prestera. Det kan behövas.

Nja... Om man tar denna säsongens kvalresultat är det bara vid ett enda tillfälle någon förare inte har klarat av 107% av poletiden. Med tanke på det så känns det som en onödig regeländring som egentligen inte gör någon nytta. De team som redan har det kämpigt, huvudsakligen HRT, kommer bara få ännu mer press på sig.

Någon som vet hur det blir om man inte kommer till start i kvalet? Går man efter träningstider för att se om föraren har klarat 107% tidigare under helgen?
Citera
2010-11-13, 23:28
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Nja... Om man tar denna säsongens kvalresultat är det bara vid ett enda tillfälle någon förare inte har klarat av 107% av poletiden. Med tanke på det så känns det som en onödig regeländring som egentligen inte gör någon nytta. De team som redan har det kämpigt, huvudsakligen HRT, kommer bara få ännu mer press på sig.

Någon som vet hur det blir om man inte kommer till start i kvalet? Går man efter träningstider för att se om föraren har klarat 107% tidigare under helgen?

jag orkar inte leta upp nu, det är sent och har egentligen annat att göra men allt står här. Vet iofs inte dom har uppdaterat till 2011 ännu. Den heter fortfarande 2010...
Citera
2010-11-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
jag orkar inte leta upp nu, det är sent och har egentligen annat att göra men allt står här. Vet iofs inte dom har uppdaterat till 2011 ännu. Den heter fortfarande 2010...

Hittade svaret på min fråga här.

Citat:
From 2011, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest Q1 qualifying time will not be allowed to take part in the race. Under exceptional circumstances, however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race. Should there be more than one driver accepted in this manner, the grid order will be determined by the stewards.

Om en förare inte kommer till start i kvalet kommer han alltså få starta om han har satt en bra varvtid tidigare under helgen, precis som jag trodde.
Citera
2010-11-16, 02:33
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nu är det klart att Hülkenberg lämnar Williams, samt att Barrichello stannar. Förmodligen blir det Pastor Maldonado som tar över den lediga stolen. I övrigt så misstänker jag att det blir få förändringar på förarmarknaden. Spekulationerna om Skons framtid har dött ut och han ser ut att bli kvar i Mercedes. Hade han tackat för sig så hade det blivit liv och rörelse på förarmarknaden.

De stora teamen har förare kontrakterade för 2011 och måste alltså köpa loss (likt Ferrari gjorde med Räikkönen) en förare de inte vill har kvar. Man kan ju tycka att Massa skulle sitta löst, men och andra sidan är han en perfekt tvåa till Alonso.

I övrigt så tycker jag idén med den rörliga bakvingen är ren idioti. Kanske blir det enklare att köra om, men förarna förvandlads mer och mer till "enmansband" (tänk en person som spelar bastrumma, gitarr, munspel och sjunger samtdigt) där knapptryckningar blir prio 1. Det räcker helt och fullt med KERS.

Williams keep Rubens Barrichello but drop Nico Hulkenberg
Citera
2010-11-16, 17:43
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Man kan ju tycka att Massa skulle sitta löst, men och andra sidan är han en perfekt tvåa till Alonso.

"But they won't be changing the car, Alonso, the president or Domenicali. Instead there will be changes to the inefficient pit area. It may not even be a sacking. But next season some important people will no longer hold the positions they do today."

Ferrari set for changes after 'big mistake

Vem vet? Men det är om Massa kan infinna sig i att vara nr2. Tror inte Alonso skulle göra det om han får en dålig start på säsongen.

Men jag tror att 2011 kan bli bättre än 2010.. Om vi får igång omkörningarna, jag kan inte minnas någon gång då Alonso / Vettel / Webber / Button / Hamilton passerade varandra i 2010 (Japan då button körde om Hamilton och Turkiet då Vettel körde IN i Webber räknas inte rikigt va.. )

Tänker riktig omkörning, inget som sker genom depåstopp eller liknande.
Citera
2010-11-16, 17:55
Medlem
yarribs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Men jag tror att 2011 kan bli bättre än 2010.. Om vi får igång omkörningarna, jag kan inte minnas någon gång då Alonso / Vettel / Webber / Button / Hamilton passerade varandra i 2010 (Japan då button körde om Hamilton och Turkiet då Vettel körde IN i Webber räknas inte rikigt va.. )

Tänker riktig omkörning, inget som sker genom depåstopp eller liknande.

När du säger det så var det kanske inte så många. En jag kommer ihåg så här på rak arm är i Turkiet när Button först körde om Hamilton för att sen bli omkörd igen (ett tag efter det att Vettel och Webber kraschat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in