2010-12-12, 21:35
Medlem
HJÄLP! [PS] Brush/pen tool (lighting effect)

HejHej! har börjat att leka lite i PS nu och jag följer lite tutorials. Det jag försöker göra nu är att skapa snygga linjer som lyser osv.

När jag följer steg för steg (skapa en brush > Pen tool > Stroke path > delete path) så blir mina linjer lika tjocka från början till slutet men när man ser hur de gör så blir linjerna tunnare och tunnare på slutet.

jag undrar om man ska ladda ner någon brush för att man ska kunna göra de, för 1 år sedan så fick jag till det utan att ladda ner något men har glömt bort (?)

Tacksam för svar och förlåt om detta är otydligt.

Använder CS5
Citera
2010-12-12, 21:44
Medlem
HejHej! har börjat att leka lite i PS nu och jag följer lite tutorials. Det jag försöker göra nu är att skapa snygga linjer som lyser osv.

När jag följer steg för steg (skapa en brush > Pen tool > Stroke path > delete path) så blir mina linjer lika tjocka från början till slutet men när man ser hur de gör så blir linjerna tunnare och tunnare på slutet.

jag undrar om man ska ladda ner någon brush för att man ska kunna göra de, för 1 år sedan så fick jag till det utan att ladda ner något men har glömt bort (?)

Tacksam för svar och förlåt om detta är otydligt.

Använder CS5
Citera
2010-12-13, 16:40
Medlem
Skugga som gör objektet flygande?

Hej.

Jag skulle behöva lite hjälp med hur man skapar en skugga i Photoshop som gör så att objektet ser flygande ut. Ex en sån skugga som spotify har på sin hemsida: www.spotify.com.

Jag har sätt att många brukar köra den sortens skuggning nu på senare tid. Speciellt i mobilannonser och liknande.

Alltså det är ingen vanlig drop shadow jag är ute efter utan en skugga som lägger sig nedanför objektet och gör så att det ser flygande ut.
Citera
2010-12-14, 18:20
Medlem
Hur menar han med steg 3?

http://pshero.com/photoshop-tutorials/graphic-design/electrifying-glow-album-art

Är väldigt ny med photoshop!
Citera
2010-12-14, 18:22
Medlem
Elin120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exzit
Hej.

Jag skulle behöva lite hjälp med hur man skapar en skugga i Photoshop som gör så att objektet ser flygande ut. Ex en sån skugga som spotify har på sin hemsida: www.spotify.com.

Jag har sätt att många brukar köra den sortens skuggning nu på senare tid. Speciellt i mobilannonser och liknande.

Alltså det är ingen vanlig drop shadow jag är ute efter utan en skugga som lägger sig nedanför objektet och gör så att det ser flygande ut.

Lägg objektet i ett eget lager. Dubbelklicka på lagret.
Inställningar: Shadow

där
Citera
2010-12-14, 18:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle569
Hur menar han med steg 3?

http://pshero.com/photoshop-tutorials/graphic-design/electrifying-glow-album-art

Är väldigt ny med photoshop!
Att du på sätt du finner lämpligt ska radera/gömma delar av linjen du just ritat, så den förefaller ligga bakom objektet/personen.

Jag hade valt att lägga en lagermask på lagret med linjen, och i masken ”målat bort” det som ska vara osynligt.
Citera
2010-12-14, 21:32
Medlem
warums avatar
Skulle någon kunna göra en bild till mig där svenska och finska flaggorna är delade och satt ihop till en?
ungefär så här: http://junsele.com/viewpic.asp?id=120741

Ja, jag vet att jag suger på att rita men jag hoppas ni förstår
Citera
2010-12-16, 05:20
Medlem
Mufffs avatar
Glömmer alltid bort vad verktyget (filtret) heter i Photoshop, men nu när jag frågar här så vet jag var jag hittar svaret nästa gång jag glömmer bort.

Filtret gör en bild svartvit utan någon som helst gråton. Man har egentligen bara ett reglage och det är till för att justera hur mycket svart eller hur mycket vitt man vill ha i bilden. Bilden blir ofta väldigt detaljfattig, då man får så extrema kontraster.

Exempel: http://2.bp.blogspot.com/_iFBFXAco_B4/SXSMUnd5VLI/AAAAAAAAFFA/1pzpZQ5zSs4/s400/MonochromeManiacsMonday.jpg

Det är inte monochrome jag menar, som det står på bilden.

Någon som vet vad filtret heter?

Tack på förhand.
Senast redigerad av Mufff 2010-12-16 kl. 05:26.
Citera
2010-12-16, 08:38
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Glömmer alltid bort vad verktyget (filtret) heter i Photoshop, men nu när jag frågar här så vet jag var jag hittar svaret nästa gång jag glömmer bort.

Filtret gör en bild svartvit utan någon som helst gråton. Man har egentligen bara ett reglage och det är till för att justera hur mycket svart eller hur mycket vitt man vill ha i bilden. Bilden blir ofta väldigt detaljfattig, då man får så extrema kontraster.

Exempel: http://2.bp.blogspot.com/_iFBFXAco_B4/SXSMUnd5VLI/AAAAAAAAFFA/1pzpZQ5zSs4/s400/MonochromeManiacsMonday.jpg

Det är inte monochrome jag menar, som det står på bilden.

Någon som vet vad filtret heter?

Tack på förhand.
Inte ett filter, utan en justering:
Bild > Justeringar > Tröskelvärde
(Image > Adjustments > Treshhold)
Citera
2010-12-16, 14:49
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Inte ett filter, utan en justering:
Bild > Justeringar > Tröskelvärde
(Image > Adjustments > Treshhold)
Tack så mycket!
Citera
2010-12-16, 15:53
Medlem
IkoneNs avatar
Har kollat lite guider hur man fixar en snygg design till hemsidan i photoshop dock skulle jag vilja ha en bra guide hur man gör sen för att färdigställa hemsidan.

Tacksam för svar!
Citera
2010-12-16, 17:23
Medlem
ibanez2s avatar
Jag undrar om det är möjligt att göra om en logga så den ser ut som ett moln som man i sin tur kan lägga på en bakgrund med ljusblå färg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in