2011-01-30, 21:02
Bannlyst
http://u.snelhest.org/i/2011/01/30_9317.png

Hur kan jag begränsa mina filter på det här viset så att endast de filterkategorierna som jag använder mig av är synliga?
Citera
2011-01-30, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PULSEBAR

Hur kan jag begränsa mina filter på det här viset så att endast de filterkategorierna som jag använder mig av är synliga?

Jag kör CS5 (engelsk) och då gör man på följande vis:

Edit -> Menus

Sedan expanderar du "Filters" i listan och bockar av/för det du vill ha synligt.

Lycka till!

Mvh,
jo0ker
Citera
2011-01-30, 21:36
Medlem
ApeSlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PULSEBAR

Alt+Shift+Ctrl+M
Citera
2011-01-30, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Jag kör CS5 (engelsk) och då gör man på följande vis:

Edit -> Menus

Sedan expanderar du "Filters" i listan och bockar av/för det du vill ha synligt.

Lycka till!

Mvh,
jo0ker

Citat:
Ursprungligen postat av ApeSlayer
Alt+Shift+Ctrl+M

Tack, det fungerade perfekt!

Har någon av er någon aning om hur man ska göra för att spara alla sina inställningar i Photoshop, från tangentbordsgenvägar (keyboard shortcuts) till exempelvis detta med vilka filterkategorier som ska vara synliga?

Vill nämligen att Photoshop på min bärbara dator ska vara likadant konfigurerat som på den statinära datorn, som jag sitter på nu. Men jag vill helst slippa att behöva göra allting manuellt.
Citera
2011-02-01, 13:19
Medlem
Förstora enkel bild till ENORMT?

Hej,

Har en bild som är typ 300x2## det är ursprungligen ett skivomslag.

Nu hade jag velat förstora bilden så att den kan fylla ungefär 2m*X.

Är detta möjligt? Bilden är funnen på internet och är förmodligen inte i några 300dpi.

Hade velat ha tipps om man kunnat göra det själv eller om det finns någon firma som fixar sådant här som ni kan rekommendera?

Tack!
Citera
2011-02-01, 13:21
Medlem
Danro80s avatar
Det beror naturligtvis på vad det är för bild. En vektorisering av bilden gör att du ska förstora den hur mycket du vill. Är du sugen på att lägga upp bilden, eller en liknande bild?
Citera
2011-02-01, 13:49
Medlem
BlueGazellas avatar
PS former samt bredd/höjd hemsida?

Jag har 2 korta Photoshop frågor som jag googlat svar för utan resultat.

1. Jag ska göra en skiss för en hemsida, vilken storlek skall jag ha på dokumentet? 1024*768 pixlar?

2. Hur gör man en form som är en rektangel med rundade hörn på ena sidans 2 kanter samt kantiga de andra 2?

Tack på förhand
Citera
2011-02-01, 13:52
Medlem
BlueGazellas avatar
Tillägg:

Nu skapade jag ett nytt dokument och angav de storleksmåtten ovan men arbetsytan blev ju jätteliten? Jag vill gärna arbeta med "verklig" storlek, vad gör jag fel?
Citera
2011-02-01, 14:12
Medlem
sommarlovs avatar
Googla på "rasterbator", en sida som hjälper dig att förstora genom "rasterteknik".
Citera
2011-02-01, 15:55
Medlem
Hollow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmattiasp
Kollat runt lite och det verkar vara kört, saxat från tomshardware

EDIT
Hittade ett sätt som fungerar, dock måste du ha windows vista vet inte hur det är med 7

http://www.rawcomputing.co.uk/vistatips23.html

Sorry för att jag drar upp en gammal tråd men måste bara tacka dig pmattiasp!
Du hjälpte mig rädda en bild som jag råkade redigera och spara över. Har windows 7 btw!
Citera
2011-02-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Det beror naturligtvis på vad det är för bild. En vektorisering av bilden gör att du ska förstora den hur mycket du vill. Är du sugen på att lägga upp bilden, eller en liknande bild?

Tror bilden är rätt så detaljerad. Jobbade tidigare med att vektorisera logotyper, och bara det tar död på en. Men jag kanske gick onödiga omvägar. Ska leta rätt på bilden så kan du se vad du säger!
Citera
2011-02-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Googla på "rasterbator", en sida som hjälper dig att förstora genom "rasterteknik".

Tack! Ska kollas upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in