2011-12-18, 23:26
Bannlyst
Jag fattar inte hur man exporterar bilder med bara text från PS så att de endast får med texten och inte allt det vita, tomma utrymmet undertill. Alltså, om jag skriver "Hej, jag heter Johan" i storlek t.ex. 20, och exporterar bilden, så får jag detta

- HEJ JAG HETER JOHAN

-

Vill undvika allt det vita under texten och bara ha texten
Citera
2011-12-18, 23:28
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag fattar inte hur man …
Bild > Trimma
Citera
2011-12-18, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Bild > Trimma

tack så mycket!
Citera
2011-12-19, 17:47
Medlem
Dum fråga, men när man har redigerat en bild i Lightroom. Ska man då trycka på någonting för att inställningarna ska sparas? För jag har ju använt Picasa förut och då var man tvungen att trycka på "save changes" efteråt i albumet.
Citera
2011-12-19, 17:54
Medlem
snyggturbans avatar
Jag har verkligen letat överallt efter detta!!! Är det någon som vet om man kan sätta att bilderna ska sparas som Jpeg automatiskt? Varje gång jag ska spara en bild så vill photoshop att man ska spara som en psd. Sen kan jag ju självklart välja själv vad jag ska ha. Men skulle vilja ha jpeg som förstahands val när jag ska spara. Är det möjligt på något sätt?
Citera
2011-12-23, 11:16
Medlem
Jag har ett problem med flera av mina bilder. Har haft en fläck på linsen som visar sig väldigt ljus på ett flertal bilder. Hur får jag bort den från bilderna på bästa sätt?
Citera
2011-12-23, 11:17
Medlem
I photoshop alltså, har lyckats få bort den från linsen
Citera
2011-12-23, 13:51
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eaelar
I photoshop alltså, har lyckats få bort den från linsen
Det finns flera sätt. Måla över, klona, lagningspensel, innehållsmedveten fyllning ...

Vilket som är bäst för dig är svårt att svara på.
Citera
2011-12-24, 19:54
Medlem
Jag har klippt ut ett huvud från en bild och vill att bakgrunden ska vara genomskinlig, vilket den verkar vara när jag öppnar den på skrivbordet med en imageviewer.

När jag laddar upp den som avatar på ett forum blir bakgrunden vit dock, hur ska jag göra för att fixa?
Citera
2011-12-24, 20:41
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Jag har klippt ut ett huvud från en bild och vill att bakgrunden ska vara genomskinlig, vilket den verkar vara när jag öppnar den på skrivbordet med en imageviewer.

När jag laddar upp den som avatar på ett forum blir bakgrunden vit dock, hur ska jag göra för att fixa?
Om du sparat din bild i ett format som tillåter genomskinlighet (psd, png, tiff?) så är allt okej, den felande länken torde därför vara forumet som inte tillåter något av filformaten.
Citera
2011-12-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om du sparat din bild i ett format som tillåter genomskinlighet (psd, png, tiff?) så är allt okej, den felande länken torde därför vara forumet som inte tillåter något av filformaten.

Nej, jag har nog garanterat gjort något fel. Kolla nu har jag den som min avatar.

Det jag gjorde i ordning var att:

1. Öppna originalbilden
2. Magnetic lasso tool för att klippa ut huvudet
3. Refine edge
4. Nytt layer
5. Blending options
6. Save as .png
Citera
2011-12-24, 21:51
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Nej, jag har nog garanterat gjort något fel. Kolla nu har jag den som min avatar.

Det jag gjorde i ordning var att:

1. Öppna originalbilden
2. Magnetic lasso tool för att klippa ut huvudet
3. Refine edge
4. Nytt layer
5. Blending options
6. Save as .png
Hur du gått tillväga för att skapa din bild är för forumets uppladdingsregler dessvärre inte relevant. Förutom just att du vill ha den transparent.

Hur stor får bilden vara? Är din bild tillräckligt liten för forumets reger? Är din bild transparent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in