Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-05, 20:36
  #1
Medlem
Rcmannens avatar
Hej , insåg jag har råkat spara över en bild i paint , finns det något sätt att få tillbaka den som den var innan jag råka spara över den?


Det är original bilden som jag råka spara över



Om det finns något program eller så som kan återställa bilder som dem var innan jag råka spara över den vore det super om någon kunde berätta!!!


/tack på förhand
Citera
2010-02-05, 20:57
  #2
Medlem
Holmst3dTs avatar
Nej. -Om jag har fel får någon gärna visa det ^^
Citera
2010-02-05, 21:14
  #3
Medlem
CMSRs avatar
System restore är den enda lösningen jag kommer på, förutsatt att du gjort en restore point innan du sparade över bilden.

Annars så tror jag inte det går.
Citera
2010-02-05, 21:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMSR
System restore är den enda lösningen jag kommer på, förutsatt att du gjort en restore point innan du sparade över bilden.

Annars så tror jag inte det går.


System restore är väl endast för systemfiler och inte privatfiler? Rätta mig om jag har fel.


Annars så skall det finnas ett program som kan ta fram förlorade och raderade filer kanske det kan vara något? ska kolla vad programmet heter.
Citera
2010-02-05, 21:47
  #5
Medlem
miniCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmattiasp
System restore är väl endast för systemfiler och inte privatfiler? Rätta mig om jag har fel.
Du har helt rätt i det du säger. Systemåsterställning skulle inte hjälpa TS.
Citat:
Ursprungligen postat av pmattiasp
Annars så skall det finnas ett program som kan ta fram förlorade och raderade filer kanske det kan vara något? ska kolla vad programmet heter.
Jag vet att det finns ett program som heter winrestore, har själv använt det till att rädda filer jag oavsiktligt raderat. Jag vet dock inte om det kan hitta filer som har sparats över.
Citera
2010-02-05, 21:51
  #6
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rcmannen
Hej , insåg jag har råkat spara över en bild i paint , finns det något sätt att få tillbaka den som den var innan jag råka spara över den?


Det är original bilden som jag råka spara över



Om det finns något program eller så som kan återställa bilder som dem var innan jag råka spara över den vore det super om någon kunde berätta!!!


/tack på förhand
Tror inte, om du har gått ur programmet, men om du är kvar i programmet kan du alltid göra flera "ångra" eller ctrl z för att gå tillbaka till hur bilden var innan, antar att det är kört för din del.
Citera
2010-02-05, 22:01
  #7
Medlem
Kollat runt lite och det verkar vara kört, saxat från tomshardware

Citat:
Ursprungligen postat av tomshardware
No, there is no such function. Deleted files can often be recovered, but you
overwrote the originals which is much worse. Chances are good that they are
gone, but you can try a recovery tool:

This one here works quite well for basic file recovery:
http://www.collina.us/files/REST2514.htm



EDIT
Hittade ett sätt som fungerar, dock måste du ha windows vista vet inte hur det är med 7

http://www.rawcomputing.co.uk/vistatips23.html
__________________
Senast redigerad av pmattiasp 2010-02-05 kl. 22:10.
Citera
2010-11-02, 11:17
  #8
Medlem
Pranchas avatar
Photoshop och andra bildhanteringsprogram - Frågetråden

I denna tråd kommer vi att fokusera på frågor och tips angående Photoshop, och dylika bildredigerningsprogram.
Citera
2010-11-02, 13:28
  #9
Medlem
Spaders avatar
"Korta frågor om Photoshop, Illustrator och andra bilhanteringsprogram" bättre titel möjligen?
Gillar att det börjar hända grejer här i Grafik nu

Jag har en fråga om Photoshop:
Hur ändrar jag defaultnamnen på adjustmentlager? Skapar jag ett Brightness/Contrast -lager så heter det Brightness/Contrast 1. Jag lägger för mycket tid på att döpa lager och hålla ordning nämnligen så lite mer automatisering hade varit bra.

/Spader
Citera
2010-11-02, 13:48
  #10
Medlem
TSCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Jag har en fråga om Photoshop:
Hur ändrar jag defaultnamnen på adjustmentlager? Skapar jag ett Brightness/Contrast -lager så heter det Brightness/Contrast 1. Jag lägger för mycket tid på att döpa lager och hålla ordning nämnligen så lite mer automatisering hade varit bra.

/Spader

Är ganska säker på att det inte går.
Använder du menyn för att skapa ett adjustmentlager så får du välja vad det ska heta, men använder du genvägen så döps det direkt till det mest passande.

Vad skulle det kunna döpas till annars då, menar du?
Citera
2010-11-04, 18:22
  #11
Avstängd
BlackSunEmpires avatar
Kan man använda pen-tool för att göra markeringar? Jag behöver nämligen maska ett par väldigt jobbiga objekt och jag sitter helst inte och gör det arbetet med en brush.
Citera
2010-11-04, 18:50
  #12
Medlem
TSCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunEmpire
Kan man använda pen-tool för att göra markeringar? Jag behöver nämligen maska ett par väldigt jobbiga objekt och jag sitter helst inte och gör det arbetet med en brush.

Absolut. Det är väl nästan det som verktyget används mest till.

Efter att du har skapat din bana runt objektet så att den är stängd, så högerklickar du och väljer 'Make Selection', eller motsvarande på svenska.

För att stänga en bana så måste du avsluta den där du började genom samma anchor point.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback