2010-12-11, 12:26
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsZ
Tips nr 3 - hur gör jag det?
Du behöver ändra lite i din dators Host-fil så att vissa webadresser för registrering/kontroll blockeras. Info finns i trådar som avhandlar piratkopierade program, så du bör finna svar där.

Jag förordrar dock alternativ nr 2 i första hand. Jag har varit kontakt med Adobes kundtjänst tidigare, och jag vill säga att de är mycket tillmötesgående. Dock har jag inte haft det problem du beskriver.
Citera
2010-12-11, 12:30
Medlem
systems avatar
Citat:
Vi har utan framgång försökt få igång den kraschade burken,
Är det hårdisken som gått sönder?

Kanske en ny disk + nyistallation av PS (som borde funka utan problem då det är samma logik-/moderkort) med efterföljande avregistrering kan lösa problemet.

Å andra sidan så kanske datorn funkar efter diskbyte och ni istället väljer att fortsätta använda den, vad vet jag.
Citera
2010-12-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Är det hårdisken som gått sönder?

Kanske en ny disk + nyistallation av PS (som borde funka utan problem då det är samma logik-/moderkort) med efterföljande avregistrering kan lösa problemet.

Å andra sidan så kanske datorn funkar efter diskbyte och ni istället väljer att fortsätta använda den, vad vet jag.

Jag går nog på din rekommendation och min egen magkänsla och tar ett snack med Adobe först.
Tror att min kraschade burk beror på ett grafikkort. Dock en gammal dator och det har inte riktigt känts relevant att köpa ett nytt. Kanske låna ett bara för att kanske sparka igång den och avregga. Vi får se.

Återigen stort tack för snabb och adekvat hjälp.
Citera
2010-12-11, 13:14
Medlem
systems avatar
Jag hoppas det löser sig på ett enkelt sätt.

Återkom gärna och berätta hur det gick.
Citera
2010-12-11, 22:25
Medlem
Hur gör man för att det inte ska bli "streckigt" när man gör en gradient i cs5? Det blir bara såhär på stora bilder (typ 1000x1000+).

http://wallbase2.net/rozne/dd19ba6b74ec57e78b68977c18f7f2c9/wallpaper-87710.jpg
Citera
2010-12-12, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Hur gör man för att det inte ska bli "streckigt" när man gör en gradient i cs5? Det blir bara såhär på stora bilder (typ 1000x1000+).

Menar såklart Photoshop cs5.

EDIT: Länken verkade inte funka så här är en som fungerar.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/wallpaper-87710.jpg
Senast redigerad av Skater93 2010-12-12 kl. 00:33.
Citera
2010-12-12, 13:40
Medlem
Jag kanske borde säg att i photoshop så ser det bra ut men när man sparar som en bildfil så blir det "streckigt", så det är kanske något fel med inställningarna i ps?
Citera
2010-12-12, 16:08
Medlem
Citat:
Jag hoppas det löser sig på ett enkelt sätt.

Återkom gärna och berätta hur det gick.

Hej!
Idag var jag in på Adobes online chatsupport. Fick prata med mr Pradeep som fixade det hela.
Han kunde se att mjukvaran var registrerad på två system men när jag berättade att den ena datorn var trasig så ordnade han till det hela. En snabb, smidig lösning :-)
Citera
2010-12-12, 16:10
Medlem
systems avatar
Citat:
Hej!
Idag var jag in på Adobes online chatsupport. Fick prata med mr Pradeep som fixade det hela.
Han kunde se att mjukvaran var registrerad på två system men när jag berättade att den ena datorn var trasig så ordnade han till det hela. En snabb, smidig lösning :-)
*gör high five*
Citera
2010-12-12, 16:13
Medlem
Citat:
*gör high five*

:-)
En eloge till både Adobe och dig för snabb hjälp!
Citera
2010-12-12, 16:27
Medlem
systems avatar
Citat:

Citat:
Menar såklart Photoshop cs5.

EDIT: Länken verkade inte funka så här är en som fungerar.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/wallpaper-87710.jpg

Citat:
Jag kanske borde säg att i photoshop så ser det bra ut men när man sparar som en bildfil så blir det "streckigt", så det är kanske något fel med inställningarna i ps?
Bandningarna kommer av att det helt enkelt inte finns några mellanliggande färger som kan visas mellan de fält som uppstår.

Lösningen är att lägga till brus, eller ”gitter”, då du gör övertoningen. Du kommer troligen att se lite av bandningarna ändå, men det är nog tyvärr bara att leva med.

Googla på ”bandningar photoshop” så kommer du se att problemet finns och hur andra har försökt lösa det.
Citera
2010-12-12, 18:41
Medlem
Citat:
Bandningarna kommer av att det helt enkelt inte finns några mellanliggande färger som kan visas mellan de fält som uppstår.

Lösningen är att lägga till brus, eller ”gitter”, då du gör övertoningen. Du kommer troligen att se lite av bandningarna ändå, men det är nog tyvärr bara att leva med.

Googla på ”bandningar photoshop” så kommer du se att problemet finns och hur andra har försökt lösa det.

Tack så mycket, ska testas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in