2015-12-07, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Denna tråden handlar om hur man som bäst dödar sitt ego och inte om huruvida saker är negativt eller positivt laddade, tycker ni flummar ifrån topic lite här ibland.

Tråden har blivit en samlingsplats för oss som strävar efter upplysning.

Forumet har ju ingen spirituell del och religion är dogma med en nypa spiritualitet
Citera
2015-12-07, 22:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Allt är okej för en upplyst

https://www.youtube.com/watch?v=4KXidr0z1RY
Citera
2015-12-07, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
https://www.youtube.com/watch?v=4KXidr0z1RY

Gillar bruna björnen
Citera
2015-12-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myein
Spiritualitet eller andlighet är bara oorganiserad religion och kan ses som en underavdelning till just religion. Gud har förvisso ingen religion men människan har det och religion ger oss "vapnen" med vilka vi kan dräpa egot.
Helt fel! Här kan du läsa om skillnader mellan religion och spiritualitet:

http://www.the-open-mind.com/7-diffe...pirituality-1/
Citera
2015-12-07, 23:05
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Gud vad jag längtar tills det att jag helt omfamnat acceptansen av nuet och bara kan slappna av hela tiden. Bara låta saker vara. Mer self enquiry helt klart. Måste man se det som ligger i det undermedvetna som orsakar att man inte alltid känner sig så avslappnad, trygg och tillåtande som man önskar, eller räcker det att man inser mer och mer av sin sanna natur när man skalar bort egot och gör sig mer bekant med varandet i sig, så faller all negativitet bort?

Mått rätt så bra den senaste tiden, helt fantastiskt och bättre än någonsin i hela mitt liv till och med, men det är delar inom mig som jag blundat för och nu behöver lösa upp och transformera.

Tack till particulum och frigjord för hjälpen ni gav mig förut, ber om ursäkt att det inte blev något svar tillbaka.
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-12-07 kl. 23:11.
Citera
2015-12-07, 23:19
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Gillar bruna björnen

No surprise. Om allt är ok för en upplyst så borde ju den personen inte ha nåt problem med att hens barn blir våldtaget tex. "Hörru Ramana, vad sägs om att jag våldtar din femåriga dotter tills hon dör?" "Det är ok".

Tror du på det själv eller? Naturligtvis försvinner inte känslorna vid upplysningen, var du fått det ifrån? Har du hittat på det själv?
Citera
2015-12-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Gud vad jag längtar tills det att jag helt omfamnat acceptansen av nuet och bara kan slappna av hela tiden. Bara låta saker vara. Mer self enquiry helt klart. Måste man se det som ligger i det undermedvetna som orsakar att man inte alltid känner sig så avslappnad, trygg och tillåtande som man önskar, eller räcker det att man inser mer och mer av sin sanna natur när man skalar bort egot och gör sig mer bekant med varandet i sig, så faller all negativitet bort?
Glöm inte bort att du är ljus. När negativiteten kommer fram, välkomna in det till ljuset. Det är så man transformerar negativa känslor, genom att överlämna det och acceptera, "hej ångest, det är okej, välkommen in till ljuset".
Citera
2015-12-07, 23:59
Medlem
Myeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avigal
Helt fel! Här kan du läsa om skillnader mellan religion och spiritualitet:

http://www.the-open-mind.com/7-diffe...pirituality-1/
Det där är i mångt och mycket samma argument som kommer från materialister och new-age gurus där religion bara ses som ett kontrollverktyg.

Ordet religion kommer från relegere som betyder 'återkoppling', det handlar om en återkoppling mellan vårt innersta Själv med den Högsta Principen. I denna förening (Unio mystica) upphör all dualitet. Icke-dualism är centralt inom religion.
Citera
2015-12-08, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
No surprise. Om allt är ok för en upplyst så borde ju den personen inte ha nåt problem med att hens barn blir våldtaget tex. "Hörru Ramana, vad sägs om att jag våldtar din femåriga dotter tills hon dör?" "Det är ok".

Tror du på det själv eller? Naturligtvis försvinner inte känslorna vid upplysningen, var du fått det ifrån? Har du hittat på det själv?

En upplyst ser sig själv i personen som vill våldta. Det är ett inte ditt barn och jag

Du ska mindfucka dig själv och mindfucka mindfucken. Upplysningen är inget som bör användas som ett redskap i en process att maximera sin styrka.
Det är en hardcore process där du måste offra
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-12-08 kl. 00:40.
Citera
2015-12-08, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myein
Det där är i mångt och mycket samma argument som kommer från materialister och new-age gurus där religion bara ses som ett kontrollverktyg.

Ordet religion kommer från relegere som betyder 'återkoppling', det handlar om en återkoppling mellan vårt innersta Själv med den Högsta Principen. I denna förening (Unio mystica) upphör all dualitet. Icke-dualism är centralt inom religion.

Religion är bara massa tankar. Dogma. Religion är skit

Religionen har kidnappat spiritualitet, folk får spirituella upplevelser via religion men de får också en jävla massa dogma som är helt onödigt.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-12-08 kl. 00:47.
Citera
2015-12-08, 10:22
Medlem
Myeins avatar
Citat:
Religion är bara massa tankar. Dogma. Religion är skit

Religionen har kidnappat spiritualitet, folk får spirituella upplevelser via religion men de får också en jävla massa dogma som är helt onödigt.
Religion är två saker - 1. Ortodoxi som formaliserar Sanningen, dogmer etc. 2. Ortopraxis som erbjuder verktyg för människan att närma sig den, det kan vara böner, meditation, dygder etc.

I övrigt så ger religionen en plattform för ett kontinuerligt bevarande av andliga tillstånd som utanför religionen riskerar att bli en jakt på kickar.
Citera
2015-12-08, 20:44
Medlem
Citat:
Allt är okej för en upplyst

Ja, allt som faktiskt sker, är okej. Ty det skedde ju.

Dock så tenderar många människor, och upplysta, att dras mot minskat lidande där det är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in