Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag bryr mig inte om om du håller med mig om någonting men jag blir förbannad när en sån uppenbar rookie som du tar på sig moderatorrollen i denna tråd och talar om för alla som vågar sig hit hur det ligger till och sätter foliehattar på dom som ifrågasätter infallsvinklar som du inte vill/vågar närma dig.
Vad jag menade var naturligtvis att mordet för många inte är något som man tagit åt sig tjugo år efter att det hände utan att man följt med och levt med det fram till nu. Alltså, att det inte är något man läst om i en historiebok och tycker det skulle vara kul att veta lite mer och spekulera utan någon grund.
Då får du höra av dig till Sven Anér som mig veterligen är den enda av privatspanarna som pratat med henne om det. Polisen eller åklagarna har vad jag vet inte visat minsta intresse för att vederlägga skottskadan och därmed har hon varit ointressant.
Ja, låt oss hoppas du skärper dig ordentligt.
Din otrevliga uppretade ton håller i sig. Tragiskt. Trodde du skulle sluta ha rollen som vresig gammal stöt. Men varje tråd måste väl ha en sån, lika mycket som en okunnig, ohövlig "rookie". Hur många har jag "satt foliehatt på"? Du verkar ju helt sakna överblick. Själv klampar du in vart tjugonde inlägg och skäller lite på mig eller lämnar nån snäsig kommentar till någon annan. Du är inte mycket bättre själv, Joe... Återigen blottar du din svaghet; att du blir förbannad bara för att jag säger emot dig. Jag vet som sagt hur det känns.
Jo jag har också följt mordutredningen i över tio år, men med svajande intresse. Men nu är jag bra insatt, tycker jag.
Ja, kanske borde snacka med Anér. Den ende jag haft kontakt med hittills är K. Poutiainen.
Ska vi sluta bråka nu? Kommer ingen vart med det..