Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag tror inte att mördaren finns i offrets närhet, eller inom Sverige för den delen. Jag tror att jobbet var beställt och utfört av utländska talanger, hade det varit en svensk konspiration eller ensam gärningsman så hade något talat bredvid mun. Det enda logiska är att det är utfört proffisionellt av utländska intressenter.
Svaret på gåtan finns nog ej på brottsplatsen, den förstördes nästan direkt på kvällen den 28 februari 1986. Svaret finns nog i motivet, det är där vi bör leta.
Jag tror att hela Stockholm citys förehavande mordkvällen är undersökta flera gånger om, och hade svaret funnits där så hade man upptäckt det. Men, de som har gjort det här kan konsten att INTE lämna spår och konsten att hålla käft efteråt. Vem kan det vara? Ensam galning? Amatör-terrorister? Stor underrättelsetjänst med egna hitsquads?
Vad tror ni, jag vet vad jag tror!
nja jämför med anrda "konspirationer" där folk inte talat brevid mun, ex tulltjänstemännen som höll tyst i 13 år om att Estonia var lastat med militärt materiel, information om DC3:an som störtade. Så nog går det att hålla tyst om man vill, risken att någon pratar ökar självklart ju fler personer inblandad.
Problemet att söka svaret i motivet är att motivet att vilja ha bort Palme fanns hos en hel del människor, grupper, organisationer,