2010-03-01, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Visst var det en livvakt som inte bara satt i bilen som blev stoppad i tullen utan också "sattes dit" av Säpo och vare sig HH eller hans livvakt begrep väl hur lurade de blev.

Du gnäller jämt att Säpo inte fått utreda men som du kan läsa av Stig Edqvists svar så har inte PU ens några uppgifter om smugglingsaffären trots att det rör sig om en desinformationsoperation med Säpo-poliser i dess mitt underställda Ebbe Carlsson.

Du har äntligen lite korrekt klart för dig. Ebbes smuggling som ju Säpo inte skulle behöva göra efterson de redan hade sådan utrustning kände de till i och med att Sandström fått order att om någon av dessa livvakter hamnade i problem så skulle han säga att de var anställda på Säpo. När samtalaet från tullen kom valde han dock att säga sanningen aatt de inte tillhörde SÄPO och det var väl ganska hederligt liksom att man troligen tipsade tullen om de olagligheter som politiker försökte tubba dem att delta i med den avsatte HH vid rodret.

En lögn blir inte sann för att du upprepar den. Buggningsutredningen finns inte med i Palmeutredningen. Det är en avslutad och helt separat utredning där väl hela Svenska folket vet att det var en privatspaning där Fischer finansierade en av flera höga socialdemokrater stödd illegal spaning isensatt av Holmer och Ebbe. Varför skulle Edqvist ha de uppgifterna? Visst fanns Barrling och Kegö med precis som de fanns med hos Ebbe och Holmer redan innan Mordet efterom HH redan från början av utredningen kände till Bröllopssamtalet som eg hörde till en gemensam utredning med knarket och påstod att Säpo vetat om hotet och därför bland annat skulle hållas utanför. Frågan är dock hur mycket Säpo de var och hur mycket bakgård. Men det har du ingen koll på! Går inte att googla och missförstå. Som du vet beskrevs Donald Forsberg som Säpoman men nu vet vi ju att han tillhörde IB och dess ständigt namnbytande efterträdare som inte ens fick nämnas. Var Kegö/Barrling ens riktiga säpomän och var de formellt anställda där vid denna tid eller hade holmer mfl ordnat andra tjänster kanske på vakanta tjänster efter Östling?

Om politiker hade stött en sådan spaning och det varit Säpo som gjorde den hade de kunnat använda den utrustning Säpo hade som var betydligt bättre en den hobbexaktiga skit de köpte för dyra pengar via Östling. Varför skulle Säpo skicka ut et gäng lallare med leksaker att spana? Och varför skulle detta lallargäng behöva köpa in grejer som redan Säpo hade med både hög kvalité och kompetent personal? Vilken idiot som helst märker att det inte går ihop men uppenbarligen inte du.

Sluta googla och misstolka samtidigt som du låter påskina att du har så bra kontakter. Stig måste ha fått sig ett gott skratt av din fråga. Var e hönsen???
Citera
2010-03-01, 07:50
Medlem
zorzes avatar
Gomorron Utredaren,det var inte SÄPO:s anställdas inblandning jag främst ville kommentera utan mer Edqvist svar.Han hänvisar till Tullen i Helsingborg,internutredning etc.
Att det finns info i GK rapport borde han ju känna till tycker jag ju,men detta är lite OT.

Ja man kan spekulera på vems uppdrag dessa SÄPO anställda gick.Varför de inte använda den utrustning som de har till förfogande.Hela grejen ter sig konstig då de ju hade officiella politiska dokument som visade att de skulle få full support,så om de ville avlyssna PKK så var det väl bara att gå ned till materialförvaltaren och rekvirera ut buggutrustning.Vem/vilka skulle de avlyssna???Räcker den officiella förklaringen,var det PKK?Nä,jag tror att de ville bugga nåt annat objekt som samtidigt hade insyn i vad för utrustning de förfogade över+vad den användes till.
Ja hela detta,efterspel och desinformerande, är mer än en soppa ju mer man borrar i det.Så mycket olika turer,även runt ett spår som är politiskt helt pk.
Citera
2010-03-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Du har äntligen lite korrekt klart för dig. Ebbes smuggling som ju Säpo inte skulle behöva göra efterson de redan hade sådan utrustning kände de till i och med att Sandström fått order att om någon av dessa livvakter hamnade i problem så skulle han säga att de var anställda på Säpo. När samtalaet från tullen kom valde han dock att säga sanningen aatt de inte tillhörde SÄPO och det var väl ganska hederligt liksom att man troligen tipsade tullen om de olagligheter som politiker försökte tubba dem att delta i med den avsatte HH vid rodret.

En lögn blir inte sann för att du upprepar den. Buggningsutredningen finns inte med i Palmeutredningen. Det är en avslutad och helt separat utredning där väl hela Svenska folket vet att det var en privatspaning där Fischer finansierade en av flera höga socialdemokrater stödd illegal spaning isensatt av Holmer och Ebbe. Varför skulle Edqvist ha de uppgifterna? Visst fanns Barrling och Kegö med precis som de fanns med hos Ebbe och Holmer redan innan Mordet efterom HH redan från början av utredningen kände till Bröllopssamtalet som eg hörde till en gemensam utredning med knarket och påstod att Säpo vetat om hotet och därför bland annat skulle hållas utanför. Frågan är dock hur mycket Säpo de var och hur mycket bakgård. Men det har du ingen koll på! Går inte att googla och missförstå. Som du vet beskrevs Donald Forsberg som Säpoman men nu vet vi ju att han tillhörde IB och dess ständigt namnbytande efterträdare som inte ens fick nämnas. Var Kegö/Barrling ens riktiga säpomän och var de formellt anställda där vid denna tid eller hade holmer mfl ordnat andra tjänster kanske på vakanta tjänster efter Östling?

Om politiker hade stött en sådan spaning och det varit Säpo som gjorde den hade de kunnat använda den utrustning Säpo hade som var betydligt bättre en den hobbexaktiga skit de köpte för dyra pengar via Östling. Varför skulle Säpo skicka ut et gäng lallare med leksaker att spana? Och varför skulle detta lallargäng behöva köpa in grejer som redan Säpo hade med både hög kvalité och kompetent personal? Vilken idiot som helst märker att det inte går ihop men uppenbarligen inte du.

Sluta googla och misstolka samtidigt som du låter påskina att du har så bra kontakter. Stig måste ha fått sig ett gott skratt av din fråga. Var e hönsen???

Du svamlar som vanligt när du överbevisas med fakta.
Citera
2010-03-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Gomorron Utredaren,det var inte SÄPO:s anställdas inblandning jag främst ville kommentera utan mer Edqvist svar.Han hänvisar till Tullen i Helsingborg,internutredning etc.
Att det finns info i GK rapport borde han ju känna till tycker jag ju,men detta är lite OT.

Ja man kan spekulera på vems uppdrag dessa SÄPO anställda gick.Varför de inte använda den utrustning som de har till förfogande.Hela grejen ter sig konstig då de ju hade officiella politiska dokument som visade att de skulle få full support,så om de ville avlyssna PKK så var det väl bara att gå ned till materialförvaltaren och rekvirera ut buggutrustning.Vem/vilka skulle de avlyssna???Räcker den officiella förklaringen,var det PKK?Nä,jag tror att de ville bugga nåt annat objekt som samtidigt hade insyn i vad för utrustning de förfogade över+vad den användes till.
Ja hela detta,efterspel och desinformerande, är mer än en soppa ju mer man borrar i det.Så mycket olika turer,även runt ett spår som är politiskt helt pk.

Eftersom du inte vet hur mina frågor var formulerade så tycker jag det är lite förhastat av dig att påstå att SE skulle ha missförstått dom.
Det finns en hel rad märkligheter när det gäller Säpos agerande som ju traditionsenligt hela tiden följs upp av nekande och hänvisningar till sekretess och rikets säkerhet. Men en sak är säker Säpo och P G Näss senare Sune Sandström hade full insyn i Ebbe Carlsson-affären och som det verkar styrde den mot sitt totala sammanbrott.
På vems uppdrag ?
Citera
2010-03-01, 08:06
Bannlyst
Citat:
Nej. Det var inget märkligt svar. Om du läser GK sid 656 så får du bättre förståelse:

Säpo var djupt involverad och som vanligt så skulle det bli småfiskarna som skulle få bära skulden.

På viket sätt framgår det i citatet att säpo var djupt involverat! Där framgår ju att Politikerna skyller ifrån sig för sina fribrev till en privatspaning och att tigsrättens lekmän (politiker) gör antagandet att Ebbe hade polisbefäls befogenheter och att därför "livvakten" inte var ansvarig i smugglingen.

Citat:
Livvakten Per K var placerad hos Ebbe av Säpo i vad jag anser vara en fälla där PKK-spåret planterades via Säpo.

Som sagt har Per K varken genomgått säpos livvaktsutbildning eller varit anställd som livvakt eller hos säpo i övrigt. Däremot har chefen för livvaktsstyrkan kommenterat de sk livvakterna i samband med att de köpte attacheväskor med Uzis etc. Dessa gatuvåldspoliser har inte de kunsakper och egenskaper som krävs för att arbeta med skyddsvaktsuppgifter. De är helt enkelt för dåliga skyttar för att platsa. Om Holmer behövde skydd å hade vi kunnat tillhandahålla det. Det är ett mysterium varför han valt att engagera dessa.

Som sagt en lögn blir inte sann för att du upprepar den.
Citera
2010-03-01, 08:16
Bannlyst
Citat:
Du svamlar som vanligt när du överbevisas med fakta.

Problemet är ju att det är jag som kommer med fakta och du som googlar saker som du svamlar kring coh drar oinsatta slutsatser av som det inte finns fog för!

Fakta som exempel är att du påstår att Säpo placerat livvakterna hos Ebbe när dessa inte varit anställda någonsin av Säpo och det framgått tydligt att Fisher anställde dem. De var gatuväldspoliser på lägsta nivå med högersympatier som jobbade för den som på polischefsutbildeninge kallades den vedervärdige. HH Fakta är okså att dessa fick fribrev av Politiker att sidsteppa SÄPO och det framgår också att de för att uppnå detta baktalade de SÄPO OCH HÄVDADE ATT DE ANTINGEN BEGÅTT MISSTAG ELLER ATT DE TILL OCH MED VAR KGB INFILTRERADE!

Var och en kan bedömma och de flesta här har nog tagit ställning med tanke på tidigare dispyter även med dig och andra debattörer här om ditt sätt att misstolka och ljuga.

Du har absolut noll koll i dessa frågor och det är lika uppenbart som att du på något märkligt sätt anser Ebbe och Holmer som offer för konspirationer. För att göra det kanske man måste tillhöra deras lag!
Citera
2010-03-01, 08:29
Bannlyst
Tack utredaren för att du ännu en gång visat att du står på de missförstådda Holmers, Ebbes och Östlings sida i denna debatt. Det är inte de som manipulerat utan de har blivit manipulerade lol. Det ger en bra värdering av dina ideer och spår som ju bekräftar det tidiga villospår om Sydafrika dessa grupper spred och som du vidareutvecklar till dina egna med samma skuttiga logik.

Du har gjort oss alla en stor tjänst genom att avslöja din hemvist!
Citera
2010-03-01, 08:35
Medlem
Citat:
Problemet är ju att det är jag som kommer med fakta och du som googlar saker som du svamlar kring coh drar oinsatta slutsatser av som det inte finns fog för!

Fakta som exempel är att du påstår att Säpo placerat livvakterna hos Ebbe när dessa inte varit anställda någonsin av Säpo och det framgått tydligt att Fisher anställde dem. De var gatuväldspoliser på lägsta nivå med högersympatier som jobbade för den som på polischefsutbildeninge kallades den vedervärdige. HH Fakta är okså att dessa fick fribrev av Politiker att sidsteppa SÄPO och det framgår också att de för att uppnå detta baktalade de SÄPO OCH HÄVDADE ATT DE ANTINGEN BEGÅTT MISSTAG ELLER ATT DE TILL OCH MED VAR KGB INFILTRERADE!

Var och en kan bedömma och de flesta här har nog tagit ställning med tanke på tidigare dispyter även med dig och andra debattörer här om ditt sätt att misstolka och ljuga.

Du har absolut noll koll i dessa frågor och det är lika uppenbart som att du på något märkligt sätt anser Ebbe och Holmer som offer för konspirationer. För att göra det kanske man måste tillhöra deras lag!

Det var TR som fann det ostridigt att Sune Sandström placerade Per K hos Ebbe. Dvs inte jag utan TR. Det är dessutom ännu mera fel om Säpo väljer en icke livvaktsutbildad person till en sådan ansvarsfull tjänst.

Jag har inte noll koll i sådana frågor utan vill jag mena mycket god koll på livvaktsskydd IRL. Något som du inte har.

Du däremot hoppar från ett ämne till ett annat så fort du överbevisas ned fakta från exv GK som i det här fallet. Då häver du ur dig en harang om googling. Eller vill du mena att GK ljuger eftersom det är deras slutsatser som jag framför.

Dessutom vill jag nog mena att GK i granskningen av smugglingsaffären och därmed också inblandade personer och deras uppdrag hade god kompetens med den revisorssyn de anlade i sitt perspektiv. Det är enkelt och lättfattligt beskrivet och med egen erfarenhet av granskning av smuggelaffärer och hur de kan bedrivas så håller jag GKs slutsatser för mycket troliga tills någon bevisar motsatsen.

Du däremot har bevisat dig vara en desinformatör med mycket otrevliga personangrepp som främsta argumentationsteknik.
Citera
2010-03-01, 09:25
Medlem
portnoys avatar
ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Citera
2010-03-01, 09:35
Medlem
Agrells fråga:

På vilket sätt skulle uppfattningen om händelsen förändrats om även Lisbet Palme hade skjutits till döds med ett välriktat skott?

Fundera på detta.

Det kom inget tredje skott - trots att gärningsmannen var medveten om resultatet av de två första skotten. Varför?

Varför var det viktigt för LP att informera om att "jag har också blivit beskjuten" och varför skulle inte detta förhållande dokumenteras?
Citera
2010-03-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Agrells fråga:

På vilket sätt skulle uppfattningen om händelsen förändrats om även Lisbet Palme hade skjutits till döds med ett välriktat skott?

Fundera på detta.

Det kom inget tredje skott - trots att gärningsmannen var medveten om resultatet av de två första skotten. Varför?

Varför var det viktigt för LP att informera om att "jag har också blivit beskjuten" och varför skulle inte detta förhållande dokumenteras?
Ett alternativ skulle kunna vara att LP själv var involverad, vilket vi inte vet eftersom det är så tabu så det har aldrig utretts eller får ens diskuteras här på FB.
Det möter dessutom enormt motstånd från privatspanare med sosserötter eftersom det skulle kunna raserar deras världsbild.
Citera
2010-03-01, 10:40
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Hittills är väl dock vapenspåret tydligast och mer betydelsefullt är väl feltolkningen av det än några hemligstämplar i förhör!

Om vapnet kom från kretsen kring Östling. Vilken var då hans roll? Hur kan det hänga ihop och varför stod Holmer så nära honom att han grovt överbetalade (med Millioner) för utrusting från dennes firma? Formellt var de ju på olika sidor skalan.
Fram med nötknäckaren.

Manipulationerna kring vapenspåret avslöjar redan mer än något hemligstämplat material. Här är vi fullkomligt överens. Om vi skall komma vidare på en självständig linje och inte låta oss utnyttjas av någondera sidan av dem som fortfarande försöker hindra utredningen så gäller att fastställa vad vi säkert kan veta innan vi ger oss in på nya egna teorier.
Faktum är ju att ingen säkert ens kan fastslå om det är pistol eller gevär eller en kombination av flera vapen det handlar om. Folk som kan antas ha vetat från början och i sitt dubbelspel varit underordnade både Näss och Holmér gissar jag har haft störst chans att om inte genomföra dådet så säkert undanröja alla spår. I Östlings krets fanns extremister från både höger och vänster men ingen som jag kan tänka varit tillräckligt galen för att vilja skjuta Palme inför ögonen på hans fru.
Det måste därför röra sig om internationella proffs av typ Michael Townly och hans båda skyttar från bl.a Sydafrika som bevisligen fanns med under förberedelserna och var i Stockholm med erfarenhet från det mest liknande dådet tidigare på öppen gata mot Bernhard Leighton och hans fru i Rom -75. / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in