Citat:
Ursprungligen postat av Hmmm2
1) Jodå Ove, jag är med.
2) Väntar just nu på ... så att bankomatfrågan kunde läggas till handlingarna en gång för alla.
3) (Önskar jag bodde i Sthlm, då hade frågan varit löst för länge sen).
4) Att en tråd som denna blir rörig tycker jag att man får acceptera. Egentligen borde tråden kanske från början ha delats upp i tre avdelningar: motiv, mordplatsen, och mörkläggningen.
5) Att tråden blir spretig får man ta. Den håller ändå hög klass. Bra dock att bl a Uddis försöker sammanfatta med jämna mellanrum.
6) Häggström fortsätter alltså säga något som var för känsligt för att skriva ut. Vad kan det vara då?
7) Säkerhetschefen på Skandia blir censurerad av den svenska polisen när han talar om sin kännedom om "en viss övervakning" som skett i samband med mordet på Sveriges statsminister, det är det enda vi vet.
8) En annan intressant sak som tagits upp tidigare i tråden är K-O Feldts utspel i DN efter att han läst Inuti Labyrinten.
9) Jo Carl Lidbom ...skriver ett rasande svar till Feldt dagen efter. Men han skriver inte ett ord om Palmeutredningen eller Poutiainens bok, utan om Feldts avundsjuka på Carlsson som fick bli statsminister!
10) Den gången var det nog nära.
2) Väntar just nu på ... så att bankomatfrågan kunde läggas till handlingarna en gång för alla.
3) (Önskar jag bodde i Sthlm, då hade frågan varit löst för länge sen).
4) Att en tråd som denna blir rörig tycker jag att man får acceptera. Egentligen borde tråden kanske från början ha delats upp i tre avdelningar: motiv, mordplatsen, och mörkläggningen.
5) Att tråden blir spretig får man ta. Den håller ändå hög klass. Bra dock att bl a Uddis försöker sammanfatta med jämna mellanrum.
6) Häggström fortsätter alltså säga något som var för känsligt för att skriva ut. Vad kan det vara då?
7) Säkerhetschefen på Skandia blir censurerad av den svenska polisen när han talar om sin kännedom om "en viss övervakning" som skett i samband med mordet på Sveriges statsminister, det är det enda vi vet.
8) En annan intressant sak som tagits upp tidigare i tråden är K-O Feldts utspel i DN efter att han läst Inuti Labyrinten.
9) Jo Carl Lidbom ...skriver ett rasande svar till Feldt dagen efter. Men han skriver inte ett ord om Palmeutredningen eller Poutiainens bok, utan om Feldts avundsjuka på Carlsson som fick bli statsminister!
10) Den gången var det nog nära.
1) Härligt! Vårt öppnande samförstånd kring hur terrorekonomin fungerar är väsentligt i sammanhanget. Journalistiken och juridiken i Sverige har i princip gått i samma fälla är min erfarenhet. Dess moraliska företrädare KOFeldt, Sam Nilsson och slutligen Peter Althin fick jag genomskådat av ren slump då jag upptäckte att kollegor i min egen bransch bland ingenjörer konspirerade på samma sätt och gycklade eller på fullt allvar menade att jag inte förstod mitt eget bästa som fortsatte att ställa frågor.
2) Bankomatfrågan är en lika viktig pusselbit. Orsaken till att man från centralt håll fuskar bort frågan måste betyda att den utgör ett konkret bevis för hur mörkandet var inlett kanske redan före mordet. De som lockade dig till att undersöka saken är jag rädd redan ligger flera steg före och så elimineras ytterligare ett indicium.
3) Misstänksamheten mot göteborgare och än värre norrlänningar kommer man aldrig förbi. I konspirationens huvudstad är livstaktiken att kollektivt skapa intriger för att själva sedan kunna behärska dem och varandra gentemot övriga landet och omvärlden. Hade jag vetat för 40 år sedan då jag fick jobb på tv2 skulle jag ha återvänt till Göteborg snarast innan det var för sent.
4) Meningen från början var nog att den här tråden inte skulle leda någon vart. När vi trots detta kommit fram till avgörande samförstånd så får man höra vanrykten om FB så att trovärdigheten hos oss som deltar sänks på samma gång. Din analys och iakttagelser är bara alltför träffande.
5) Här tror jag bestämt eliten av systemkritiker är samlade. Var och en av oss lär ha erkända rättsanspråk men får oss bara enstaka köttben av faktisk sanning tillslängda av systemansvariga att slåss om så att vi sedan aldrig kan nå ut med något vad saken än gäller.
Uddis som lockade hit mig liknar den legendariske Bulten i Bo som av någon anledning blandades ihop med mig här på FB långt innan jag själv visste att forumet fanns. Trist att Uddis liksom även hans värsta motståndare blivit så låst vid sin teori trots att den bara kan förklara halva vapenspåret vilket han dock har all heder av. Frågan är i vilket syfte han fick motta insidertipset.
6) Häggströms censorer vet att de från väst inspirerade spaningsmetoderna och brottsprovokationerna inte är förenliga med svensk rättstradition. I det totalitära samhälle vi fått istället får de faktiska förhållandena inte lov att ens diskuteras.
7) Tommy Lindströms biografi "Mitt liv som snut" håller jag just på med. Redan i inledningen förklaras hur mentaliteten hos de självutvalda ser ut. De skäms inte ens!
8) KOFeldts självförnekande utspel ger jag inte mycket för. Frågan är om han ens hade läst något av "Inuti labyrinten" och i så fall vilken version. Tunander fick fram en långt värre slutsats.
9) Carl Lidbom var åtminstone uppriktig mot sig själv och kunde på så vis genomskåda både KOFeldts och Carlssons fåfänga begär. NATO/SPF visste dock mer och passade på att utnyttja situationen så att krigssituation kunde hävdas och Säpo med PG Näss fick ansvar över regeringen.
10) Ja Carl Lidbom kom livsfarligt nära sanningen men vad hjälpte det i ett redan pandemiskt insjuknat samhälle. Hans memoarer tyder ändå på en ärlig vilja att förklara mekanismen.
/ Ove Mollvik

ve