Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Det är väl där vi är och har varit ett tag? Den breda massan tror att det var CP och inne på det här forumet blandas vitt skilda uppgifter och detaljer så intensivt den senaste tiden så man blir snurrig.
Ärligt talat, jag får tacka för mig, kommer ta en paus från detta forum tillsvidare. Tackar för all intressant information som många av er har bidragit med!
Ärligt talat, jag får tacka för mig, kommer ta en paus från detta forum tillsvidare. Tackar för all intressant information som många av er har bidragit med!
Ja det kommer alltid som ett brev på posten när det hettar till till det tydliga mönstren som pekar i vissa riktningar men där de slutliga trådarna att knyta ihop säcken fortfarnade saknas så dyker det fram sådant som rör till det. Vi vet vid det här laget en del om vilka dessa är. Allt sker dock inte på detta forum
. Merparten sker på annat håll. Tyvärr har några som t ex Anders E (leopoldreport) Aner mfl valt att hålla sig för sig själva och utveckla sina teorier med olika dubiösa jasägare och svamlare som stöd vilket inte är så konstruktivt. Wall är väl i princip färdig med sin bok som kan sprida lite nytt ljus och vem vet vad Jallais kommande romaner kan handla om.Det har gjorts försök att göra en seriös samling i samband med 25 årsdagen av mordet (då det skulle ha preskriberats) men det verkar som att vissa är inmålade i sina hörn.
Själv finner jag nog det mest utvecklande att diskutera med några av de väl insatta samt personer i de kretsar som kan ha kunskaper kring detta. Deltagande på detta forum handlar mer om att ej låta svammel stå oemotsagt men det finns väl ett moment av fiske också skall erkännas.
Några intressanta ämnen som inte varit så mycket uppe är knarkspaningen och mörkningen av den med påståenden att den var avbruten. Här finns en hel del som inte är ute. Samma sak gäller väl vissa fordonsiakttagelser och en del andra intressanta saker kring några mindre uppmärksammade vittnesmål.
Själv är jag dock nöjd med att en del basfakta kunnat etableras där en helhetsbild kan skönjas även om mycket återstår.