2010-03-31, 16:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Ha ha ha.. Ove så nu är du agent bland de hemligaste av de hemliga KSI liksom din "kompis" Dalsgaard som också blivit förföljd av låt mig gissa den hemske NÄSS!

Vem talar om förföljelse? Vi som ställt fel frågor eller råkar ha sett för mycket har uppenbarligen något gemensamt som du försöker larva bort. Om du gissar att Näss intrigerar mot oss genom en gemensam väninna så är sättet just typiskt för CIA/Mossad och något han kan ha lärt sig därifrån. Våra vanliga SPF/Säpoagenter vill inte gärna sänka sig så lågt. Och på den nivån hade inte heller jag velat tänka förrän du plötsligt avslöjade dig höra dit. / Ove M
Citera
2010-03-31, 17:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Låter som du har mött personer som respekterar sitt yrkes tystnadsplikt och som inte talar i onödan om sånt de kanske känner till.

Vilken ledning du talar om förstår jag inte men kan det vara ledningen i det massmediaföretag du på något sätt är knuten till ?

Både Säpo och Must tar allt de träffar på på allvar tills de har bekräftat uppgifterna genom minst tre oberoeende källor då det förvandlas till "underrättelser". Det är därför man ofta träffar på desinformation i tre versioner som till synes inte har med varandra att göra.

Jo Dalsgaard uppfattade jag som hedersman och dessutom väldigt trevlig. Säkert visste han allt om mig men det var jag bara tacksam för. Om man skall överleva skvallret från anonyma nattväktare och vissa grannar ihop så gäller att ha sådana vänner på flera håll.

Företagsledningen här på tv4 vet tack och lov bättre men utsätts också för trakasserier.

Exakt så går det till även med desinformationen satt i system. CIA/Mossad är mästare i konsten och SPF/Säpo vill inte förstå någonting om det inte är så att det tjänar vissa syften som inte ens regeringen har insyn i.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-03-31, 18:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...i den stora vapendebatten bevisar utdrag ur dessa ingenting då det är lätt att fejka.

Att du tror att de oficiella Palmedokumenten inte är redigerade och tillrättalagda säger för mig allt om din källkritik.

Ett exempel. Kan man bli avlyssnad i Viprummet på LO-borgen? Goggla på den du.

När det gäller din detaljgranskning av olika förhör etc så är det ganska förmätet att tro at detta inte skett tidigare.

Det intressanta som kommit till är Johannes. Här har det rört lite på sig. Jag har ställt frågor till fastighetsägaren och förvaltaren. ...det är troligt att dessa anslutningar finns och varit aktiva via Skandia vid tiden samt att hemlig verksamhet fortfarande finns i anläggningen kanske med aktiv entre via Skandiahuset vilket gör att man inte får kommentera något.

Hur förklarar du den genomgående raka och koniska sårkanal som är typisk för den hydrodynamiska expansion som enbart en betydligt hetare och spinnande gevärskula kan åstadkomma normalt? Kulor från kort pipa brukar tumla redan vid anslaget mot ryggrad eller skallben och böja av så kraftigt att den lätt kan bli kvar i kroppen och utgöra ovedersägligt bevis.

När bevisen är konstaterat tillrättalagda eller mörkade måste man fråga sig varför. Varför förnekar även du rikoschetten med omgivande blodstänk mot trottoaren?

Avlyssningstekniken har alltid funnits som överträffat vad folk kunnat ana. Där lönsamt intresse finns är det självklart att avlyssning finns.

Detaljer i förhöret med Kari Ormstad tolkades här rakt motsatt utan att någon annan än jag reagerade.

Skandiahusets förbindelse till Johannes har varit känd i vida kretsar i alla tider. Med HF-förbindelserna sedan till Östlings kontor ovanpå vore det märkligt om inte CIA ordnat förbindelsen till Echelon på tidigaste stadium såvida inte Fastighetsägarna gjort affärer med olika intressenter direkt. Nattväktarkåren kan man lita på står i förbindelse med undre världen och den ser till att alla håller absolut tyst.
/ Ove Mollvik
Senast redigerad av Ove Mollvik 2010-03-31 kl. 18:27. Anledning: Fel person vid citat
Citera
2010-03-31, 18:16
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.. men dessa spekulationer är en del av det som gjort att lösningen inte kommit fram. Det har intergreat andra observationer i ett Polisspår som saknar samband men gärningen.

Polisen var bevisligen inblandad redan på ett förberedande stadium men vilka som blandade sig i av nyfikenhet, aningslöshet eller för att vilja avslöja kollegor eller andra som bevisligen aktivt bidrog till mordet är det ingen som vågar gå till botten med. Även Poutianen tvingades stryka vittnesmål som ledde spåren till främmande makt. Och vi som frågar vidare behandlas fortfarande som hot mot rikets säkerhet. / Ove Mollvik
Citera
2010-03-31, 18:37
Medlem
Citat:
Det intressanta som kommit till är Johannes. Här har det rört lite på sig. Jag har ställt frågor till fastighetsägaren och förvaltaren. Reaktionen blev snabb och tydlig. Vem är du? Hur har du fått reda på detta...??? sedan tvärtyst. Inga dementier... ingenting. Av de frågor jag ställt kan man gissa att det är troligt att dessa anslutningar finns och varit aktiva via Skandia vid tiden samt att hemlig verksamhet fortfarande finns i anläggningen kanske med aktiv entre via Skandiahuset vilket gör att man inte får kommentera något.
Jag har kollat upp lite och det är så att SOS Alarm huserar där sedan ca 15 år tillbaka.

http://www.sosalarm.se/Stockholm_Central

Fast innan dess så vet jag inte hur det förhöll sig.
Citera
2010-03-31, 20:09
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Även Poutianen tvingades stryka vittnesmål som ledde spåren till främmande makt.

Hur menar du detta? Deras Labyrinten-bok skriver ju hur tydligt som helst att de menar att Palme föll på en internationell spelplan med CIA i aktiv bakgrund. Vad exakt tvingades de stryka? Vilket/vilka vittnesmål? Vem var vittnen? Inför vilken kommission vittnade de? Vem tvingade bröderna att stryka vittnesmålet/n?
Citera
2010-03-31, 20:17
Medlem
En annan bild av Olof Palme från Världen i dag

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=7272&Ite mid=163
Citat:

KGB 2010-03-31 16:03
Jallai om Palmes hemliga samarbete med KGB

Regeringen Palme gav i början av 1970-talet order till svenska militära underrättelsetjänster (IB) och civila säkerhetstjänster (Säpo) att inleda samarbete på högsta nivå med Sovjetunionens motsvarigheter. Det konstaterar bland annat Anders Jallai i en nyskriven bok. Boken är skriven i romanform, men är verklighetsbaserad.

När jag för ett antal år sedan intervjuade Peter Bratt i DN-huset i Stockholm angående hans roll i IB-affären, berättade han spontant att förre rikspolischefen Carl Persson visat honom ett papper där Olof Palme beordrade IB och Säpo att inleda samarbete med sovjetiska säkerhetstjänster. Motivet skulle ha varit att se till att ha kontakter högt upp i Sovjetunionen om USA drog tillbaka sin militära närvaro i Europa.

Carl Persson ville dock inte bekräfta uppgiften och därför blev det ingen artikel i Världen idag.
Det är lätt att se att partitrogna säkerhetschefer som Hans Holmér och Birger Elmér skapade förutsättningar för att ett sådant här kontroversiellt samarbete skulle kunna genomföras.
Anders Jallai är intervjuad i dagens tidning och medverkar i eftermiddag i P1:s Studio ett samt i TV4:s nyhetsmorgon i morgon bitti

Länkar i texten
http://www.varldenidag.se/index.php?...7268&Itemid=98
Citat:
Vilka belägg har du för att det svenska samarbetet med den sovjet-ryska underrättelstjänsten GRU var betydligt mer omfattande än vad som hittills framkommit?

– Jag har fått höra det av tidigare chefer för Säkerhetspolisen. Och till sist av en källa inom SSI. Det var enligt mina uppgiftslämnare på order av den Socialdemokratiska regeringen i början av 1970- talet. Säkerhetspolisens och SSI:s samarbete med CIA och MI6 skulle samtidigt avbrytas, vilket dock inte skedde.

– Det var ett till vissa delar osynligt krig som pågick mellan två falanger i Sverige; höger och vänster kan vi kalla dem för enkelhetens skull. Det fortsatte även under den borgerliga mittenregeringen 1976.
IB/SSI med dess chef Birger Elmér, i boken kallad Birger Elsén, var regeringslojala, åtminstone fram till sommaren 1982 då han slutade på SSI, enligt uppgifter i Säpoarkivet.
Citera
2010-03-31, 20:31
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Polisen var bevisligen inblandad redan på ett förberedande stadium ...

Var dom? Du råkar inte ha dom bevisen så du kan publicera dom?
Citera
2010-03-31, 20:39
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
En annan bild av Olof Palme från Världen i dag

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=7272&Ite mid=163

Mycket intressant. Men man kan ifrågasätta hur mycket som stämmer. Mycket bygger, om man läser artikeln, på författarens egna slutsatser och kan alltså vara ganska överdrivet. Om det är som författaren säger borde palme blivit skjuten på tidigt 1970-tal, inte 1986.
Citera
2010-03-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Mycket intressant. Men man kan ifrågasätta hur mycket som stämmer. Mycket bygger, om man läser artikeln, på författarens egna slutsatser och kan alltså vara ganska överdrivet. Om det är som författaren säger borde palme blivit skjuten på tidigt 1970-tal, inte 1986.

Ser man på. Det finns åtminstone en på FB som kan läsa innantill och har sin förmåga kvar att dra högst normala slutsatser av det dom läser.
Läs min länk så får du en bättre inblick:

https://www.flashback.org/sp11584537
Citera
2010-04-01, 00:25
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Hur menar du detta? Deras Labyrinten-bok skriver ju hur tydligt som helst att de menar att Palme föll på en internationell spelplan med CIA i aktiv bakgrund. Vad exakt tvingades de stryka? Vilket/vilka vittnesmål? Vem var vittnen? Inför vilken kommission vittnade de? Vem tvingade bröderna att stryka vittnesmålet/n?

Javisst det var hur tydligt som helst även för Poutianen men ingen får någonsin lov att framföra de avgörande bevisen eller vittnesmålen för saken samtidigt med en trovärdig förklaring. Precis som i denna debatt görs det omöjligt att uppnå något större sammanhang innan avledare och sabotörer griper in på ett mycket välorganiserat sätt.
Genom att jämföra olika utgåvor eller upplagor från en och samma författare och se efter vilka detaljer som strukits eller lagts till beroende på reaktioner från läsare i olika skeden så får man en övertygande inblick i spelet bakom. Hos Sanningsministeriet SPF där gamle VD från SVT Sam Nilsson avslutade sin karriär vet man exakt vad jag menar och syftar på.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-04-01, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Jag har kollat upp lite och det är så att SOS Alarm huserar där sedan ca 15 år tillbaka.

http://www.sosalarm.se/Stockholm_Central

Fast innan dess så vet jag inte hur det förhöll sig.

Stämmer bra att SOS fick linjerna när kalla kriget avmattats med sovjetstatens fall. Ingång via Brandstationen. Innan dess hemlig anläggning och SOS är kanske inte hela. Ofta är dessa bergrum enligt ryska dockprincipen.

Eftersom Johannes idag inte är hemligt är den märkligt att man verkar livrädd att tala om ev entre via Skandia. Kan det döljas annan verksamhet bakom SOS än idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in