Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag har inte tid att läsa igenom alla inlägg i denna tråd för att få det bekräftat men håller #7297 för att högst sannolikt vara det mest tragikomiska som skrivits här. Det är så helvetes dumt att jag för en stund befarade att Holmér återuppstått och önskade återta befälet.
Och i övrigt håller jag helt med Maxestrella i #7203.
Det märks mycket tydligt att du inte vare sig orkar läsa inläggen eller att läsa in dig på fakta. Skämt åsido så är du ganska aktiv för att vara ointresserad

Det är naturligtvis enklare att hoppa in och gissa fritt utifrån ovidkommande detaljer eller spekulationer av typen höna från en fjäder. (Som vissa andra gör)
Tidsexerisen är fulltsändigt omöjlig att få något ut av rent praktiskt eftersom det inte finns en gemensam central tidskod i systemen då. En enkel referens till vardagen bekräftar osäkerheten mina klockor kan skiljer flera minuter från varandra. Varken bankomater eller utpasseringssystem var kopplade till fröken ur eller liknande. De är inte till för sådant. Om man hävdar annat bör man klarlägga hur och vad det kan visa av värde i denna utredning istället? Att lägga tid på det istället för på verifierade fakta som vad som kan utläsas analys av vittnesmål och teknsika omständigheter eller att bortse från mönster som att ett beränsat antal personer ens förfogade över tänkbara och fåtaliga mordvapen är väl ganska talande för den som hävdar det.
Att utan att orka sätta sig in i saken med bestämdhet raljera över andra är ett utmärkt exempel på omdömeslöst tramseri. Har bror duktig fått en stärna i sin egen bok med anledning av sitt intelligeta inlägg nu? Jag har ett gott råd. Om du inte orkar läsa. Skit i att skriva också så besparar du både dig själv och andra ännu mera kraft på meningslsa inlägg. Att du skulle kunna bidra men något som leder framåt får man väl betrakta som uteslutet med den inställningen! Jag blir lite förvånad nu. Ofta är du ju med. Trött. Jag har ignor på dem som jag inte orkar med.