2008-04-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Citat:
Ursprungligen postat av oskarj
Polisen tillhör inte samhällets mest begåvade så att säga. Ta GW Persson som exempel.

GW är som sagt inte polis. Jag har haft förmånen att snacka lite med honom i samband med bokmässan i Göteborg. Han är mer skärpt än vad många tror. Han är exempelvis övertygad om att Palmes mördare finns inom Säpo. Han har flera indicier på det och även vänner där som har intygat det men med tanke på den "skyddade verkstad" som är där så lär det aldrig komma fram att det var en Säpo-anställd som mördade Palme. Han har lovat att skriva en bok om det hela när tiden är den rätta. "Kanske är det bäst att den kommer ut när man själv är nedpetad och många andra har vikit hädan" sa han till mig.
Hans bok Faller fritt som i en dröm är fiktiv om Palmemordet men har vissa episoder ur verkligheten.

Nä just D - det finns en del koryfeer som aldrig varit polis, men som inte drar sig för att dra på sig en stilig polisuniform modell stjärnglitter och showa lite på stan. Björn Eriksson är en , Götbladskan en annan. Och GW tycker om att prata som om han vore polisutbildad....

Men så mycket cred kan han ju få, att efter 35 år i dessa korridorer så borde han hunnit få en mycket god bild av var de värsta exemplen på skyddade verkstäder inom statsförvaltningen kan återfinnas. Ex.vis inom säpo......eller rps.

Citera
2008-04-15, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nä just D - det finns en del koryfeer som aldrig varit polis, men som inte drar sig för att dra på sig en stilig polisuniform modell stjärnglitter och showa lite på stan. Björn Eriksson är en , Götbladskan en annan. Och GW tycker om att prata som om han vore polisutbildad....

Men så mycket cred kan han ju få, att efter 35 år i dessa korridorer så borde han hunnit få en mycket god bild av var de värsta exemplen på skyddade verkstäder inom statsförvaltningen kan återfinnas. Ex.vis inom säpo......eller rps.

Du ger ett otroligt korkat intryck när du skriver som du gör, Leif GW Persson är professor i kriminologi med inriktning på polisarbete, han har enormt mycket mer utbildning och kunnande än vad en "polisutbildad" har, så ta och knip igen tills du har nåt vettigt att säga.
Citera
2008-04-16, 05:52
Medlem
DIEXELs avatar
Högerextremister inom polisen och SÄPO.
Citera
2008-04-16, 22:33
Medlem
Philosophicuss avatar
en teori

Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Och nu över till några 10.000-kronorsfrågor.

1. Vem är uppgiftslämnaren som säger att W några före mordet hade verkat förvirrad? Han vet nog också var BW befann sig under mordnatten.

2. Vem är ”en person verksam inom svensk underrättelseverksamhet” och hur kunde han veta att BW skulle mördas samma natt som Olof Palme? Kanske Must eller Säpo vet mer än vad de sagt?
[/spoiler]

Svar:
1. Peter Casselton hade ju mycket att säga i frågan och han råkade ju händelsevis få en lastbil över sig när han mekade med denna några dagar före han skulle vittna, en olycka enligt polisen. SOU 1999:88

2. Jag tänker så här, eftersom BW varken blivet förhörd (inte velat komma och inte kunnat komma pga hustruns sjukdom) eller kunnat uppvisa något riktigt bevis för att han verkligen befann sig i sitt hem på Cypern, planteras ett falskt rykte (av BW alierade) som sprider ut att BW kommer att bli mördad om han kommer till Sverige. Då har han skaffat sig ett alibi, för, om han hade varit i Sverige skulle han ju blivit mördad.
Citera
2008-04-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philosophicus
Svar:
1. Peter Casselton hade ju mycket att säga i frågan och han råkade ju händelsevis få en lastbil över sig när han mekade med denna några dagar före han skulle vittna, en olycka enligt polisen. SOU 1999:88

2. Jag tänker så här, eftersom BW varken blivet förhörd (inte velat komma och inte kunnat komma pga hustruns sjukdom) eller kunnat uppvisa något riktigt bevis för att han verkligen befann sig i sitt hem på Cypern, planteras ett falskt rykte (av BW alierade) som sprider ut att BW kommer att bli mördad om han kommer till Sverige. Då har han skaffat sig ett alibi, för, om han hade varit i Sverige skulle han ju blivit mördad.

Känn onekligen som en hyfsad teori.
Citera
2008-04-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philosophicus
Svar:

Hej Philosophicus

Jag ser av det du skriver att lagt ner tankemöda för att hitta den ”röda tråden” i ett scenario där BW kan antas vara GM. Du gör helt rätt i att inte tillskriva medlemmar av underättelsetjänsterna större trovärdighet.

Din tanke att att BWs ”allierade” före mordet planterar ett falskt rykte att BW skulle mördas är inget dumt antagande.

Däremot är den ende som säger att BW var på Cypern han själv och den ende som fick reda på att han skulle mördas var också han själv. Det är ju BW som påstår detta i ett brev till PU. Påståenden från en misstänkt brukar inte betraktas som alibi.

Men vänta lite. Fler än han säger att ”ett objekt” skulle mördas i Stockholm vid denna tidpunkt, nämligen Donald Forsberg fd IB-agent och som vid tiden för Palmemordet var Säpo-operatör och spanade på de två yrkesmördarna.

Om detta handlar om samma sak kan slutsatsen bara bli att åtminstone en medlem av en svensk underrättelsetjänst deltagit i en mordkomplott mot BW men ändrat sig och istället varnat BW för mordet. Det låter inte alls bra.

Tore Forsberg & Donald Forsberg et co. hade uppenbarligen i så fall ”järnkoll” på både yrkesmördarna, BW och som jag tror också Craig Williamson som ju var BW ”högre chef” på plats.

Bättre alibi kan man knappast få än att ha Säpos ögon på sig 24 timmar om dygnet. Vare sig BW eller Craig Williamson var inom skotthåll från korsningen Tunnelgatan / Sveavägen och har ett perfekt alibi för mordgärningen.

De har däremot inget alibi för planeringen eller möjlighet att tillbakavisa att de både kände och i Craig Williamson fall hade befälsrätt över utpekade inblandade. Utpekade på olika sidor på internet som GM är Roy Allen, Peter Casselton, Anthony White, Nigel Barnett.

Låt oss nu se det ur BW s synvinkel. Enligt en UL verkade han nervös dagarna innan mordet på OP. Det stämmer överens med att han varnats av någon som han anser trovärdig nämligen en ”medlem i svensk underrättelsetjänst” för att han skulle mördas. Vem skulle inte känna sig nervös då ?

När han återkommer till Cypern vill han ha licens för en pistol för att han känner sig hotad av ”sydafrikanska affärskontakter”. Eftersom han inte får detta skaffar han sig ett hagelgevär. Han anstränger sig också för att inte kompromettera sydafrikanerna utan pekar istället i riktning mot PKK. BW verkar absolut inte vilja stöta sig med sina förra uppdragsgivare i Sydafrika.

Mot bakgrund av vad som hände Peter Casselton kan man inte klandra BW för att inte känner större förtroende vare sig för Craig Williamson eller svensk underrättelsetjänst eller polis. Även om hans delaktighet som ”medhjälpare” enligt svensk lag är preskriberat kan hans kunskaper vara sådana att PU skulle kunna lösa mordet och som sagt PC är ett varnande exempel på vad som då skulle kunna hända.

Eller som Leif G W Persson skriver på sin sida på Efterlyst.

Citat:
SMS-frågor 6/3 2008
Kommer Palmemordet att preskriberas?
Ja, om knappt tre år. Jag har svårt att tro att någon skulle berätta något om mordet på Olof Palme så det kommer nog att gå till preskription.

http://www.efterlyst.tv3.se/index.php?option=com_content&view=article&id=6786: sms-fragor-6-3-2008&catid=6:sms-fragor-och-svar&Itemid=33

/U

PS Precis som du säger "Allting flyter"

Berättelserna om Diamantspåret:
Citera
2008-04-19, 15:59
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
GW är som sagt inte polis. Jag har haft förmånen att snacka lite med honom i samband med bokmässan i Göteborg. Han är mer skärpt än vad många tror. Han är exempelvis övertygad om att Palmes mördare finns inom Säpo. Han har flera indicier på det och även vänner där som har intygat det men med tanke på den "skyddade verkstad" som är där så lär det aldrig komma fram att det var en Säpo-anställd som mördade Palme. Han har lovat att skriva en bok om det hela när tiden är den rätta. "Kanske är det bäst att den kommer ut när man själv är nedpetad och många andra har vikit hädan" sa han till mig.
Hans bok Faller fritt som i en dröm är fiktiv om Palmemordet men har vissa episoder ur verkligheten.
Du frågade honom händelsevis inte om han inte tyckte det vore trevligt om de skyldiga åkte fast? eller om han tyckte att det var en polisiär ensak att mörda Sveriges statsminister? Om inte - var du så häpen över GWs självbelåtna skärpa att syret ströps till förnuftet och talcentrat? I övrigt tycker jag inte du eller någon annan skall tro på något den ryggradslösa desinformatören någonsin flåsar fram.
Citera
2008-04-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du ger ett otroligt korkat intryck när du skriver som du gör, Leif GW Persson är professor i kriminologi med inriktning på polisarbete, han har enormt mycket mer utbildning och kunnande än vad en "polisutbildad" har, så ta och knip igen tills du har nåt vettigt att säga.

Nåväl. 40 år efter att jag först träffade honom så har jag kvar samma intryck som jag fick då. Dvs att karln är en patetisk pratkvarn. Samt en typisk svensk kretin. Jag är BERGIS på att GW varje dag blir lika förvånad över han ÄNNU inte har blivit utbuuuuhad och utburen från scenen.

MEN - svenskarna får givetvis ha vilka serie-figurer som helst som sina favvos.

Citera
2008-04-19, 23:27
Medlem
CapsLockss avatar
Tore Forsberg & Donald Forsberg et co. hade uppenbarligen i så fall ”järnkoll” på både yrkesmördarna, BW och som jag tror också Craig Williamson som ju var BW ”högre chef” på plats.

Donald är ju ingenting annat än ett STORT skämt, denna man blev utfryst av äkta spioner,

Men nu ser donald duck sin chans att bli om och kring debatterad,

Han är stupsäker på att det var crille som sköt.

Därför måste man som gammal spion öppna en dabatt på en lokal tidning på gotland....

Undra om inte han känner sig som en fåne ? ................P.s ses lång väg att han stirrat för djupt i sitt glas.. lagomt sjuk´ligt alkoholiserad , men med stöd av staten trygg, alltså ett av våra socialfall vi betalar skatt för. En anställd som var oduglig i sitt jobb, helt enkelt
Senast redigerad av CapsLocks 2008-04-19 kl. 23:34.
Citera
2008-04-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du frågade honom händelsevis inte om han inte tyckte det vore trevligt om de skyldiga åkte fast? eller om han tyckte att det var en polisiär ensak att mörda Sveriges statsminister? Om inte - var du så häpen över GWs självbelåtna skärpa att syret ströps till förnuftet och talcentrat? I övrigt tycker jag inte du eller någon annan skall tro på något den ryggradslösa desinformatören någonsin flåsar fram.

Väl talat.
För övrigt har jag haft det tveksamma nöjet att ha GW som lärare på universitetet en gång i tiden..
Han flåsade redan då så hans hjärtfel som han skyller på stämmer nog lite dåligt.
Han kom konstant försent och gav ett slappt intryck.
En posör dock som gav intryck av "en självgod man men med dåligt självförtroende."
En strebertyp som var expert på att göra så lite som möjligt.
Hans anteckningar på tavlan var berömda.
De var oläsliga.
Pigg på att vara med studenterna vid fest och spänna på brudarna i gruppen, dock utan större framgång.
Hans uttalanden om Palmemordet är bara att skratta åt.
Han vill bara kråma sig och göra sig märkvärdig tror jag.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-04-20 kl. 00:09.
Citera
2008-04-20, 00:44
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Väl talat.
För övrigt har jag haft det tveksamma nöjet att ha GW som lärare på universitetet en gång i tiden..
Han flåsade redan då så hans hjärtfel som han skyller på stämmer nog lite dåligt.
Han kom konstant försent och gav ett slappt intryck.
En posör dock som gav intryck av "en självgod man men med dåligt självförtroende."
En strebertyp som var expert på att göra så lite som möjligt.
Hans anteckningar på tavlan var berömda.
De var oläsliga.
Pigg på att vara med studenterna vid fest och spänna på brudarna i gruppen, dock utan större framgång.
Hans uttalanden om Palmemordet är bara att skratta åt.
Han vill bara kråma sig och göra sig märkvärdig tror jag.
ja,ja, men han nått viss framgång, han är ju iallafall smartare än dalapolisen upphöjt till två
Citera
2008-04-22, 12:03
Medlem
Rättelse om citat och några kommentarer

Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks

Donald är ju ingenting annat än ett STORT skämt, denna man blev utfryst av äkta spioner,

Men nu ser donald duck sin chans att bli om och kring debatterad,
Han är stupsäker på att det var crille som sköt.
Därför måste man som gammal spion öppna en dabatt på en lokal tidning på gotland....

Undra om inte han känner sig som en fåne ? ................P.s ses lång väg att han stirrat för djupt i sitt glas.. lagomt sjuk´ligt alkoholiserad , men med stöd av staten trygg, alltså ett av våra socialfall vi betalar skatt för. En anställd som var oduglig i sitt jobb, helt enkelt

Hej CapsLocks

Du har citerat mig utan att ange källa:

Citat:
”Tore Forsberg & Donald Forsberg et co. hade uppenbarligen i så fall ”järnkoll” på både yrkesmördarna, BW och som jag tror också Craig Williamson som ju var BW ”högre chef” på plats.”

Det är en slutledning som bygger på ett antagande som i sitt sammanhang lyder som följer nedan:

Citat:
”Däremot är den ende som säger att BW var på Cypern han själv och den ende som fick reda på att han skulle mördas var också han själv. Det är ju BW som påstår detta i ett brev till PU. Påståenden från en misstänkt brukar inte betraktas som alibi.

Men vänta lite. Fler än han säger att ”ett objekt” skulle mördas i Stockholm vid denna tidpunkt, nämligen Donald Forsberg fd IB-agent och som vid tiden för Palmemordet var Säpo-operatör och spanade på de två yrkesmördarna.

Om detta handlar om samma sak kan slutsatsen bara bli att åtminstone en medlem av en svensk underrättelsetjänst deltagit i en mordkomplott mot BW men ändrat sig och istället varnat BW för mordet. Det låter inte alls bra.

Tore Forsberg & Donald Forsberg et co. hade uppenbarligen i så fall ”järnkoll” på både yrkesmördarna, BW och som jag tror också Craig Williamson som ju var BW ”högre chef” på plats”
http://www.flashback.org/showthread.php?p=10853778#post10853778

Det är med andra ord jag, Utredaren, som drar slutledningen inte Donald Forsberg.

Donald Forsberg påstår:
Argus (2008-04-02 07:20:52) Citat:
Citat:
”Dessa två chilenska mördare som frocke avser har inte existerat. Men det fanns två andra sk yrkesmördare i Stockholm vid tillfället. Jag ska inte nämna nationalitet. Dess herrar hade uppdrag att ta bort ett objekt. Priset var tio tusen kronor.

Problem uppstod då den personen som skulle peka ut objektet ballade ur och i stället för att peka ut offret så varnade han i stället offret för vad som var på gång. Yrkeskillarna tackade för sig och tog svängen förbi Malmö där dom gjorde ett annat uppdrag. Dom sköt två Bulgarer varefter dom tog sig ur landet.. Så var det Frocke. Jag var en av dem som buggade upp dom under vistelsen i Stockholm. Den så kallade Diplomat-Buggningen.
Donald Forsberg”

http://www.helagotland.se/ledare/artikel.aspx?articleid=3276695#fank3278818

Oavsett ditt personangrepp på Donald Forsberg så finner jag Donalds påstående anmärkningsvärt ur flera synvinklar:

1. Säpos kontraspionagedetalj spanar på två yrkesmördare och buggar olagligen dessa.

2. Vad hände med personen som var inblandad i mordkomplotten men backade ur? Är det tillåtet att misslyckas med ett mord utan rättsliga efterföljder i Sverige med Säpos vetskap och 24-timmarsbevakning.

3. Hur kan Säpo tappa bort två yrkesmördare som får tillfälle att utföra två mord i Malmö som ännu inte är preskriberade? Vore detta inte ett tips för Efterlyst och Leif G W Persson. Uppgiftslämnare saknas ju inte. Är det någon på FB som vet vem de två bulgarerna var? Jag vet det inte.

4. Det vore en sensation om ”objektet som skulle tas bort” var Bertil Wedin och det hade anknytning till Palmemordet.

/U

Berättelserna om Diamantspåret:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in