[quote=zorze]...
Citat:
Jag har inga probkem med att Googla runt och hitta information,vad är det för fel med det?
Det viktiga är att då man Googlar runt ,är att behålla sina kritiska ögon.
Så länge man går till källorna är det ok men många lägger vikt vid små detaljer och tolkar utifrån det i t x vittnesmål vilket gör att man missar den stora bilden eller missförstår saker.
Citat:
Du kan möjligtvis inte besvara den fråga som jag ställde till dig,jag undrade om "Har du avskrifter,brev, mail eller dylikt från de som gett dig info om tvåtumsteorin?"
Det är ingn teori utan ett konstaterande. Den enda teorin är "värmeutvidgningsteorin" som är inkorrekt!
Visst har jag mailkonversation men som jag sagt i den stora vapendebatten bevisar utdrag ur dessa ingenting då det är lätt att fejka. Hänger man inte med kunskapsmässigt
finns ingen genväg annat än att vända sig till sakexpertisen direkt och läsa in sig på ämnet om man själv saknar kunskap om detta. GÖR det snälla innan du vet!
Efter att jag gjorde den uppmaningen finns ingen sakkunnig opponent kvar. Du får tolka det som du vill. Kanske har jag knäppt dem alla?
När det handlar om hemliga saker som hur SSI etc fungerat och jobbar får var och en göra sin bedömning. Att merparten av personalen har täckanställningar inom myndigheter, försvaret och polisen är numera känt likaså några av de anställda. I överigt får du väl göra sannorlikhetsbedömningar kring relationerna med SÄPO. Där finns öppna källor nog att göra den bedömningen för var och en.
Citat:
Alltså återigen,så är det generellt inga problem att googla runt sålänge som man förhåller sig kritisk precis på samma sätt som då man läser i kvällstidningarna.
Att du tror att de oficiella Palmedokumenten inte är redigerade och tillrättalagda säger för mig allt om din källkritik. Du rör dig på en grundskolenivå där. Du bedömer efter förutfattade meningar och fördomar inte efter faktagranskning även om det inte är felaktigt. Ibland är det så att det du kan få från en av dina otillförlitliga källor är mera sant än det som officiella källor ger.
Ett exempel. Kan man bli avlyssnad i Viprummet på LO-borgen? Goggla på den du. Jag vet svaret och andra som vet svart kan därmed avgöra något om mig! Tror dock inte att du hittar något av värde på google! Attar på goda grunder att du fattar nada när jag refrerar till vissa krogar etc! Dom som räknas gör det.
När det gäller din detaljgranskning av olika förhör etc så är det ganska förmätet att tro at detta inte skett tidigare. Tror du inte vi som hållit på i många år stött och blött dem till förbannelse? Det finns inga nya slutsatser at dra från dem tyvärr. Vi lägger ut och du löser genom att vi sammanställe åt dig. Nej så fungerar det ej! Ibalnd finns INGA GENVÄGAR.
Det intressanta som kommit till är Johannes. Här har det rört lite på sig. Jag har ställt frågor till fastighetsägaren och förvaltaren. Reaktionen blev snabb och tydlig. Vem är du? Hur har du fått reda på detta...??? sedan tvärtyst. Inga dementier... ingenting. Av de frågor jag ställt kan man gissa att det är troligt att dessa anslutningar finns och varit aktiva via Skandia vid tiden samt att hemlig verksamhet fortfarande finns i anläggningen kanske med aktiv entre via Skandiahuset vilket gör att man inte får kommentera något.
Enda indikationen i övrigt var ju att anlitat bolag för säkerhet var det som måste användas vid "Skyddsobjekt" Var Skandia skyddsobjekt eller är det en tillfällighet?