Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inte för att jag tror att det där spåret är så mycket att rusa fram i men jag vill ändå säga att den där förklaringen har vi hört förut och den är lika uppseendeväckande nu som då. sabbatsbergsbilden skall ju ha tagits när LP anlände till Sabb. Skall hon alltså ha fått Ingrids jacka innan mordet eller i vart fall innan hon anländer till Sabb, eller vad menar du? Eller när menar du att sabbatsbergsbilden skall ha blivit tagen? När hon var på väg därifrån? För du menar väl den bild som visar en kvinna (LP?!?) springer runt en polisbil. Förklara gärna ditt kortfattade påstående.
Spiken i denna tunna men grumliga soppa är ju att det uppenbart inte är samma kappa på denna sabbatsbergsbilden som de som ingår i de bilder polisen menar vara LPs skottskadade kläder.
Mailade och frågade Lars Borgnäs kring den bilden 2006 och han påpekade att det inte var Lisbeth på bilden och att det hela därmed var ett missförstånd.
Hur Borgnäs lyckats konstatera det vet jag inte, men jag tog hans ord för det och man får väl förmoda att det han säger stämmer.
För övrigt intressant läsning. Men angående Skandiahuset så vet i tusan om det ger så mycket. För att Skandiahuset ska kunna ses som en reell flyktväg så måste man ju tro på mötesteorin och jag är inte så säker på den.
Däremot var artikeln om AXE-växlarna intressant. I Granskningskommissionens rapport vill jag minnas att det står att telefonväxlarna inte var manipulerade, och att en avlyssning därmed fick anses som icke trolig. Men med AXE-växlarnas funktion så skulle en avlyssning mycket väl kunna ha skett. Och därmed kunde gäringsmännen haft information om vilken biograf som var aktuell.