2010-03-14, 09:25
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
KOKAR FRITT ,, POMMES FRITT I EN DRÖM.
(ta inte detta som allvar nu och bomba mig med faktafek)

som fisken i vatten
Möte?

Olof nekar en tekopp och skjuts hem av sin son.
Olof följer välvilligt Lisbeths väg, utan diskussion, han nekade sonens planer , trots att han älskade sina barn mer än allt annat.

Lisbeth hade ett förslag som passade just in i Olofs mening..
Dom promenerade och Olof visste precis vad Lisbeth var intresserad av.
Olof väntade på något som skulle ändra hans liv, sinne och mående.

Olof skulle äntligen bli kvitt det som tyngde han värst av allt sen bordellhärvan.
Olof skulle få papper på att det där med harvard affären hade löst sig ganska bra.
Olof ska bara ta emot dom papperen efter biofilmen i korsningen tunnelgatan /sveavägen.
Därför var bara svaren på dom vanliga 2 sista samtalen "där "och "okej" "blir bra"

Det var för många som visste vart Olof skulle efter biografen, det var för många som visste att livvakterna var utom räckhåll.

Olof hade definitvt skrivit på sin egen dödsattest när han lämnade biografen. Olof litade på folk , men ingen litade på Olof, många ville se hans huvud i rullning , så att säga.
Många "smågrupper" hade bestämt sig för att göra ett avslut på Palmestyret.

Stegen från biografen till dekorima blev beslutsamma, lite av lättnad nästan glädje....och dom sista. Knarkspan, smånasisterna i basballigan och palmehatarna visste precis vad han skulle.

Alla var beredda, alla hade sina planer, alla hade förberett allt.
Någon fick nys om detta och välte allt, denna någon hade goda och väldokumenterade kontakter i alla nät.

Walkietalkie och avlyssning är inte bara en slump, massor av vittnen kan förklara och berätta. Vittnena blir avhysta och dumförklarade.

Vittnena blir itutade att det pågick knarkspan i hälarna på Olof. Vittnen tvekar, vittnen bleknar, men ingen vill ta tag i walkietalkie trafiken.

Vem visste, vem hörde allt?
Vilka vaktade länsstyrelsen? vilka vaktade skandiahuset? vilka visste vad som pågick?.
Vad visste vakten med god kontakt till skandiaanställd en sen fredagkväll? Dessutom visste hon att Engström var Palmehatare.

Stig Engström fick i god tid reda på att Olof Palme skulle få ta emot en mapp som skulle befria honom från det som besvärade mest av allt, en hel valrörelse stog på spel, skulle detta bli allmänt känt var makten ur spel.
Alla affärer, komplotter och sidoställningar skulle beröra honom personligen mer än detta.

Nu ska palme bort! Fanns en inre krets av Palmhatare som skulle vara stolta över att döda sveriges statsminister. Svensken som satsar mer på dom än på "oss"

Sigges fästmö skulle fixa detta i uppdrag av en inre krets smånasister i polisen. Sigge skulle få mer eller mindre slippa ta skit mer, Sigge var avlyssnad och jagad stup i ett, Sigge styrde mycket av narkotikahanteringen, pengar, pengar, pengar, gör vissa galna.
Affären gjordes upp håller du käften , ger vi fan i dig... Sigge blev avlyssnad så att inget skulle gå fel. Allt avbröts i lagom tid så att man skulle gruppera sig med walkietalkie och bilar, finns massvis med vittnen, men inget riktigt utrett.

Vem visste av dessa samtal? Samtal mellan sigge och dess köpare? Sigge och Knarkspan?
Finns en enkal lösning på detta.

Skandiahuset var ju en sambandsgruppering mellan diitten och datten, Engström var ju inventarien i deta spökhus, Engström hade fått aningar av vad som försegick denna kväll. Engström var klipsk, Engström var inte så dum i huvet som han vil framföra sig, Engström visste precis vad som behövs för att bli en "elefant" i en porslinsbutik!

Lyssna själva och hör hur fint han ljuger, och ljuger fram sina ord i förhöret på kriminalkanalen.

ABAB vakten Anette som drog iväg minutrarna ut ur Skandishuset efter skotten hade bara "EN" uppgift -Ta bilen och åk hem, åk hem nu.
Vad fanns i hennes bil som skulle parkeras bredvid Hans Holmers parkering? Varför var väktaren inte mer intresserad av vad som hade hänt strax utanför deras kontor?

Särskilt kvinnliga kön brukar ju vara nyfikna och vilja berätta vad som hänt, och sen kan dom framföra till kvinnliga bekanta osv,osv.

Men propra Anette hon sket i skottlossning och allt satte sig stolt i bilen och blickade inte mot korsningen , utan körde rakspåret hem med skygglappar och utan aning om polisbilar hit och dit?

Några timmar tidigare...timmarna före mordet, timmar registrerade på länsstyrelsen..
ABAB vakten klickar och grejar, allt går fel , men det registreras att någon klampat in i "harvardaffären" timmar före mordet.
Olof tror i sin pålitlighet på folk att allt ska lösa sig, men i själva verket har han gått i en fälla.

Vem gillrade fällan?

Sigges kärring jobbade ju på länsstyrelsen, Sigge var avlyssnad av "Knarkspan", allt kunde gått bra.....

Om inte en Elefant" klampat in i porslinsbutiken!
En elefant som kanska skakat Sveriges grundvalar!

En elefant med goda kontakter!

Lösningen ligger nära Olof, mycket nära Olof... Engström och Lisbeth var mer nära varandra än man önskar.....

Hacka inte och gnäll på CapsLocks nu, men ta en titt i backspegeln och se hur det ser ut..

Kan kanske bli en ny teori snart, men jag vill föra diskussionen vidare., Eller hur.''

Enligt mina beräkningar med vind och vinkel blev han beskjuten från en helikopter, för man ser ju tydliga märken strax framför fotsulan(bild2).

(obs de sista var dålig ironi)

Lyfter på hatten... ..nu är det bara att sätta musik till och träna på hur man rappar....
Citera
2010-03-14, 09:36
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Låt mig gissa att den mäktiga organisation Ölvebro äntligen hade fattat att Victor hade avgörande bevis mot och eventuellt skulle kunna fås att vittna mot snabbt konstruerade ett svartsjukedrama med brödraskaps rättskipning så att just Ölvebro själv skulle kunna misstänkas i en än värre spekulationshärva. Klassiskt i så fall. / Ove M

Ja man vet aldrig,polismannen som dömdes har alltid hävdat sin oskuld.Han har ju nu fått resning,men jag läste nånstans att advokaten gjort nåt formellt fel i ansökan så det tar lite längre tid.

Ove jag med flera vore nog tacksamma om du kunde göra några källhänvisningar i det du skriver.Jag tycker att det ofta är svårt att hänga med i dina vinklingar.Ibland så gör du ju intressanta vinklingar men man måste ju kunna föra dem i faktiska bevis om du vill diskutera nåt av det du skriver.Jag har inte oändligt med tid utan avsätter lite tid varje morron,det jag ser som närmast är ju att nåndag sätta mig på biblioteket och läsa igenom tidningarna från 1mars 1986 och en eller två veckor framåt,har för mig att det är möjligt att biblioteken har sparat tidningar på microkort eller nåt liknande.

Snart är det vår och förra året så fick jag samma tid andra intressen,vet ej om jag iår gör uppehåll eller inte.
Citera
2010-03-14, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
Detta var intressant...är detta ett faktum att sambandscentralen var i Skandiahuset eller bara ett rykte?

Har du inte märkt att Ove fantiserar fritt utifrån sådant han "missförstått" på nätet och däremd neutraliserar det som faktiskt finns.
Citera
2010-03-14, 09:47
Bannlyst
Citat:
Du verkar vara ordentligt insatt i konspirationerna märker jag. Vad är din uppfattning om Algernon. Hoppade han framför tåget eller fick han ofrivillig hjälp? Vore roligt att få en reflektion om detta.

Ove visste inget om detta förrän det skrevs om det här han försöker blanda bort fakta med sina fantasier. Får därmed bort fokus från vart det verkligen pekar.
Citera
2010-03-14, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Mycket, särskilt eftersom WACL inte ens fanns i början av det kalla kriget.
Någon större organisation kring "stay behind" med något slags högkvarter har heller aldrig funitts. Det är liksom poängen med en sådan organisation. En utspridd oraganisation, med vädligt begränsad dokumentation.

Stay behind i Sverige var det sk Krigs-IB. Svenska Stay behind handlade om en underjordisk politisk ledning. Resten var militärens uppgifter. Stay behind skulle alltså använda de militärt förberdda skyddsåtgärderna under krig men finnas kvar under ockupation då regeringen skulle flyttas till London. Troligen skulle de organisera kontakter med ev motståndsgrupper samt flygktlinjer Stay behind är ett uttryck från kriget. Då stod de även för väpnade grupper i motståndsröreelsen. Med ett värnpliktsförsvar och hemvärn samt driftsvärn tränade för "Fria Kriget" dvs gerillataktik behövdes inget särkilt hemligt sådant i sverige. Nu har man ju lagt ner det svenska försvaret varför situationen är ett vakum för tillfället.

Det brister i fakta hos vissa
Citera
2010-03-14, 10:05
Medlem
ja37viggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Ove visste inget om detta förrän det skrevs om det här han försöker blanda bort fakta med sina fantasier. Får därmed bort fokus från vart det verkligen pekar.

Jag tycker det pekar i en obehaglig riktning:

Förutom walkie talkie-männen jag tjatat om, Finska flickornas iakktagelser så vill jag dessutom påpeka om t.e.x vittnet Hans.S. iakktagelse om polisbilen som hastigt bromsar in, skäpper av en civilklädd man som hoppar på bussen och sedan kör polisbilen fast i snödrivan i kaoset och förrvirringen...

Det hela är mycket märkligt...jag tycker det är ett spår som speciellt sticker ut och det är Polisspåret.
Citera
2010-03-14, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Jag kom just på en grej; SE var ju ett tag lite misstänkt, som gärningsman till och med. Man skulle göra intjack på hans kontor och snoka. Men det hela blev avlyst. Detta har av många betraktats som något skumt, mörkläggning mm. Men så har vi det här med klockorna. Någon har kollat mot bankomatkvittot (skottet kom då damen som tog ut pengar tryckte "klar", enligt uppgift alltså). 23:18:50.
Stig Engström stämplar ut 23:19. Han hinner inte fram i tid, helt omöjligt, tycker utredningen. Det var inte han. Ingen idé att lägga enegri på han*. Kort sagt: Ett i det avseendet logist och sunt beslut som inte alls behöver ha haft några intensioner att dölja något.

*) Ja, jag vet att det heter honom.

Damen som tog ut pengar uppfattade inte skotten. Hon fick det berättat för sig efteråt och därmed kan det vara en efterkonstruktion. Ja jag måste ha hört det då typ? Ytterligare felkällor. Hur gick Bankkolockan i förhållande till Skandialoggen. När registreras transaktionstiden när kortet säts i maskinen och registreras eller då det slutförs och kvittot skrivs ut. Det slog någon minut mellan Skandiaklockan och "rätt" tid då ma kollande. Det har tragglats fram och tillbaka men man kan inte komma någon vart med säkerhet tyvärr. Varken att SE stämplade ut och hann dit innan eller att han skulle kommit efteråt. Man måste korrelera med vitnesmål etc och då kan inget säkert sägas annat än at hans egen historia inte stämmer samtidigt som den innehåller observationer som indikerar att han varit närvarande men ej uppmärksammad vid mordplatsen.
Citera
2010-03-14, 10:17
Bannlyst
Citat:
Jeppsons vittnesmål är inte vatten värda. Han beskrev sig själv som en individ som "brukar dra sig undan" när nåt händer i vardagen. Däremot fylls han konstigt nog av ett oerhört mod under mordminuterna när han uppgav att han till och med varit och lyft upp en flik i byggpressenningarna vid byggbarackerna i syfte att söka mördaren....ren och skär lögn, han ville vara ett nyckelvittne och bli uppskattad och intressant.

Nej det ligger inte långt borta att tro att han gömde sig om det kom el flyende person och inget såg. Samtidigt är det ju märkligt att han är så nära OP både på vägen till Grand och på vägen hem noterat som kuriosa.
Citera
2010-03-14, 10:17
Medlem
ja37viggens avatar
Hela det här Palmeärendet blir alldeles för komplext om man sitter och tror att hela världen konspirerade mot Palme. Allt handlar hos var och en vad man tror på dvs vilket huvudspår man själv tycker är det mest sannolika. Jag tror som sagt inte att hela omvärlden konspirerade mot Palme. Ute i stora världen var man nog inte så rädd för vad vi håller på i Sverge.

Jag tror vi ska kocentrera oss på det som finns i Sverige...men jag säger ödmjukt att det bara är mina 5-cent som ni får ta för vad det är värt.
Citera
2010-03-14, 10:39
Bannlyst
Citat:
Hela det här Palmeärendet blir alldeles för komplext om man sitter och tror att hela världen konspirerade mot Palme. Allt handlar hos var och en vad man tror på dvs vilket huvudspår man själv tycker är det mest sannolika. Jag tror som sagt inte att hela omvärlden konspirerade mot Palme. Ute i stora världen var man nog inte så rädd för vad vi håller på i Sverge.

Jag tror vi ska kocentrera oss på det som finns i Sverige...men jag säger ödmjukt att det bara är mina 5-cent som ni får ta för vad det är värt.

Man skall följa de mera konkreta bevisen! När man gör det leder det mot en liten grupp människor som även varit involverade i efterspelet på ett högst brutalt sätt. Vapen tillfälle kunnande och organisation pekar sitt finger i en tydlig riktning. Det exakta händelseförloppet kall kunna gå att klarlägga även om det inte är saäkert att någon GM kan fällas.

Varje gång detta visas och spåren hettar till kommer dock en störtflod av tokerier och desinformation ut i debatten. Vilka grupper (som det pekar mot varit direkt inblandade i mörkläggningen) ser JG som sin fiende no 1? Vilka vinner på att det sprids fantasier om förhållanden mellan Säpo ,IB/SSI , andra företeleser och fantasifulla kopplingar till främmande makter mm. Det är inga nyheter och lyckas tyvärr ofta. Ett annat sätt är att plantera desinformation hos personer som sitter med känsliga uppgifter. Är det t ex en tillfällighet att "leopoldreport" får säkra uppgifter från en källa han borde genomskåda trovärdigheten på kring Sydafrikaspår med koppling till Uppsala i samband med resningsansökan för Underwood?

Underwood kan knappast hänvisa till en källa som samtidigt företräder en annan teori om vilka som låg bakom Palmemordet men någon trovärdighet och får förlita sig på de de som hjälper honom i USA fått fram.

Holmer Ebbe och deras politiska förankring i toppen, fd GVG poliser i olika befattningar (Tex knarkspan) samt SSI/IB folk närstående dessa grupper med tillgång till vapen och kunskap att genomföra något sådant är det som borde nagelfaras noga.
Citera
2010-03-14, 10:48
Medlem
ja37viggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Man skall följa de mera konkreta bevisen! När man gör det leder det mot en liten grupp människor som även varit involverade i efterspelet på ett högst brutalt sätt. Vapen tillfälle kunnande och organisation pekar sitt finger i en tydlig riktning. Det exakta händelseförloppet kall kunna gå att klarlägga även om det inte är saäkert att någon GM kan fällas.

Varje gång detta visas och spåren hettar till kommer dock en störtflod av tokerier och desinformation ut i debatten. Vilka grupper (som det pekar mot varit direkt inblandade i mörkläggningen) ser JG som sin fiende no 1? Vilka vinner på att det sprids fantasier om förhållanden mellan Säpo ,IB/SSI , andra företeleser och fantasifulla kopplingar till främmande makter mm. Det är inga nyheter och lyckas tyvärr ofta. Ett annat sätt är att plantera desinformation hos personer som sitter med känsliga uppgifter. Är det t ex en tillfällighet att "leopoldreport" får säkra uppgifter från en källa han borde genomskåda trovärdigheten på kring Sydafrikaspår med koppling till Uppsala i samband med resningsansökan för Underwood?

Underwood kan knappast hänvisa till en källa som samtidigt företräder en annan teori om vilka som låg bakom Palmemordet men någon trovärdighet och får förlita sig på de de som hjälper honom i USA fått fram.

Holmer Ebbe och deras politiska förankring i toppen, fd GVG poliser i olika befattningar (Tex knarkspan) samt SSI/IB folk närstående dessa grupper med tillgång till vapen och kunskap att genomföra något sådant är det som borde nagelfaras noga.

Jag håller fullständigt med dig. Fakta och iakktagelser från trovärdeiga vittnen är det man ska börja med. Så småningom kanske bitarna faller på plats men man måste hålla sig till fakta. Back to basics - 28 feb 1986 vid 23.20-tiden skjuter någon OP, vad har hänt före och efter under denna kväll...där börjar dramat och sökandet.
Citera
2010-03-14, 10:59
Bannlyst
Citat:
Jag håller fullständigt med dig. Fakta och iakktagelser från trovärdeiga vittnen är det man ska börja med. Så småningom kanske bitarna faller på plats men man måste hålla sig till fakta. Back to basics - 28 feb 1986 vid 23.20-tiden skjuter någon OP, vad har hänt före och efter under denna kväll...där börjar dramat och sökandet.

Vi skall också vara klara över att de krafter som mörklagt mordet finns ständigt närvarande. Hur länge dröjde det innen den ex BBL-polis som skrev här identifierades och blev kontaktad med påpekanden hur olämpligt det var att yttra sig kring fd kollegor. Utan tvivel en person på aktuell nivå med överblick nog att idebntifiera denne och låta en fd chef kontakta som var närvarande här.

Men som jag sagt tidigare. Varje desinformationsattack kan leda till att det skruvas ett klick till på siktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in