För ca 10 år sedan intresserade jag mig för Palmemordet av olika anledningar.
Jag har läst Putiainen och Wall mm in och utan och man kan bara konstera att denna utredning ej gått rätt till på olika plan och troligen av flera olika olika anledningar.
Dock tror jag mordet kommer att lösas på sikt.
Mina slutsatser från allt detta är att förutom insikten om att Palmeutredningen troligen är historiens mest vanskötta eller tom saboterade polisutredning ligger sanning troligen på ett så spektakulärt plan att man kanske har svårt att ta till sig den den dagen ljuset lyser upp det mörka otäcka som döljer sig bakom denna händelse.
Jag kommer återkomma så småningom när tid ges och utveckla detta mer.
Tills dess några punkter återigen att fundera över.
* Libeth Palme säger i första förhöret att någon mördare har hon inte sett. Sedan ändrar hon sig ett par dagar senare.
LP vägrar genomföra brottsplatsvallning.
Olika uppgifter om tid på telefonsamtal med mera mordnatten mellan LP och JP.
Obduktionsprotokoll hemligstämplas på vad som sägs LPs begäran.
Det kan bara konstateras att någon liknande mordutrening finns inte liknelse till..
Här finns undanhållanden och hemligheter..
Dock tror jag inte att LP var inblandad.Det finns andra möjliga förklaringar.
* Mörkläggarna från bordellhärvan Holmer och Ebbe dyker nu upp och lyckas med ännu ett circusnummer .Hur i h-e kunde dessa
figurer tillåtas agera med sådan kraft och självklarhet?
Här finns undanhållanden och hemligheter.
* Holmers aktiviteter mordnatten är ej utredda och mycket märkliga. Han bodde för övrigt hos Ebbe när mordet skedde.
* Av vilken anledning betalar Bofors magnaten Pensers vän Fisher ut 2 miljoner till Ebbe för att köpa avlyssningsutrustning?
Vad skulle denna utrusning egentligen användas till är en bra fråga?
Inte trodde man väl att mördaren/na skulle prata i telefon om mordet?
Som sagt några punker.
Återkommer
Jag har läst Putiainen och Wall mm in och utan och man kan bara konstera att denna utredning ej gått rätt till på olika plan och troligen av flera olika olika anledningar.
Dock tror jag mordet kommer att lösas på sikt.
Mina slutsatser från allt detta är att förutom insikten om att Palmeutredningen troligen är historiens mest vanskötta eller tom saboterade polisutredning ligger sanning troligen på ett så spektakulärt plan att man kanske har svårt att ta till sig den den dagen ljuset lyser upp det mörka otäcka som döljer sig bakom denna händelse.
Jag kommer återkomma så småningom när tid ges och utveckla detta mer.
Tills dess några punkter återigen att fundera över.
* Libeth Palme säger i första förhöret att någon mördare har hon inte sett. Sedan ändrar hon sig ett par dagar senare.
LP vägrar genomföra brottsplatsvallning.
Olika uppgifter om tid på telefonsamtal med mera mordnatten mellan LP och JP.
Obduktionsprotokoll hemligstämplas på vad som sägs LPs begäran.
Det kan bara konstateras att någon liknande mordutrening finns inte liknelse till..
Här finns undanhållanden och hemligheter..
Dock tror jag inte att LP var inblandad.Det finns andra möjliga förklaringar.
* Mörkläggarna från bordellhärvan Holmer och Ebbe dyker nu upp och lyckas med ännu ett circusnummer .Hur i h-e kunde dessa
figurer tillåtas agera med sådan kraft och självklarhet?
Här finns undanhållanden och hemligheter.
* Holmers aktiviteter mordnatten är ej utredda och mycket märkliga. Han bodde för övrigt hos Ebbe när mordet skedde.
* Av vilken anledning betalar Bofors magnaten Pensers vän Fisher ut 2 miljoner till Ebbe för att köpa avlyssningsutrustning?
Vad skulle denna utrusning egentligen användas till är en bra fråga?
Inte trodde man väl att mördaren/na skulle prata i telefon om mordet?
Som sagt några punker.
Återkommer