Citat:
Ursprungligen postat av Sigurd.Nero
Jag tänkte mer på vad som gjorde Pettersson intressant för utredningen. Jag menar, även om Pettersson ingick i en krets där ett vapen som åtminstone haft samma kaliber som mordvapnet figurerat är det ju inte självklart att man snappar upp honom. Mycket av det som talat för Christer Pettersson som gärningsman har ju kommit fram senare. Eller?
Ska tillägga att jag läste in mig på Palmemordet väldigt ordentligt 1993 och har efter det inte direkt underhållt mina kunskaper, vilket gör att jag kan minnas lite fel...
Jag är inte bekant med hur CP kom in från första början. Konsprationsteoretiker har säkert en massa förklaringar.

Men summa summarum så finns det inget på rättegången av värde utom några identifikationer där Lisbets är det basala och hon identifierade ju honom som en av kanske tio.
Det tragiska är att de misstänkta mockfjärdsrånarna redan under rättegången mot CP började "skicka vapnet" efter honom. Polisen har stärkts i sin tro att det var CP på grund av detta. Men först hävdade de att vapnet sålts till argentinaren Claudio.