Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Titta dig själv i spegeln och beskriv ditt eget utseende så får du se hur relevant en sådan uppgift blir. Ett vittnesmål handlar om kläder, kroppsbyggnad, hårfärg och speciella detaljer i utseendet som mustasch, ärr eller andra avvikelser.
Du är bra på snabba nedlåtande kommentarer, men visar sällan prov på att vara vaken eller eftertänksam, bra egenskaper för "privatspanare".
Nu trollar du och misskrediterar igen iesho.
Precis som du säger, och här håller jag verkligen med dig, så handlar ett vittnesmål eller signalement snarare om specifika saker som kläder, kroppsbyggnad, hårfärg och speciella detaljer i utseende som mustasch, ärr eller andra avvikelser. Det kan vara ögonfärg, kraftig haka, smal näsa, bred panna, buskiga ögonbryn, tunna läppar, födelsemärken eller vad tusan som helst. Dessa senare uppgifter är väldigt relevanta i sammanhanget eller är du av annan uppfattning? Jag ställer den frågan eftersom du uppmanar mig att:
"Titta dig själv i spegeln och beskriv ditt eget utseende så får du se hur relevant en sådan uppgift blir". Det är väl minst sagt hyperrelevanta uppgifter iesho!?
Som jag tidigare sagt så ger inte LP någon som helst beskrivning av GM ansikte och eftersom diskussionen startade med att Eddie Meduza och CP är väldigt lika enligt dig och du undrar om LP verkligen skulle kunna skilja på dessa båda personer.
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Intressant tycker jag, om inte annat av principiella skäl, för skulle LP verkligen kunnat skilja på dessa två personer? De är mycket lika.
Med de bristfälliga uppgifter LP gett så skulle hon nog ha svårt att skilja dessa båda personer åt om man iklädde båda i liknande klädsel hon uppfattade att GM hade på sig och lät dom springa bort från henne i en mörk gränd. Men eftersom hon inte kunnat ge något som helst signalement av ansiktet på GM faller hela korthuset om man skulle visa båda dessa herrars fotografier för henne. Faktum kvarstår LP såg aldrig GM ansikte så vad spelar det för roll om de är lika till utseendet?