2013-03-07, 11:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det kanske inte var tänkt att bli ett mord? Han ser sig inte själv som en mördare och ska inte göra det heller om OP blev skjuten av misstag, förväxling av Sigge C. Osannolikt javisst men hur ska man tolka all tystnad med allt som rör A.A osv?
Misstagshistorien spreds efter att allmänheten börjat tvivla på de motiv som skulle gälla för CP och efter att Avsan riskerade att bli utredd som möjlig Dekorimaman och i så fall helt säkert vittne till vem "övningsledaren" kunde vara. Igen var det Sigge polisens kronvittne som skulle avtvingas falska vittnesmål.
Citera
2013-03-07, 11:39
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Det kanske inte var tänkt att bli ett mord? Han ser sig inte själv som en mördare och ska inte göra det heller om OP blev skjuten av misstag, förväxling av Sigge C. Osannolikt javisst men hur ska man tolka all tystnad med allt som rör A.A osv?
Nej det tror jag inte, hade Palme skjutit av misstag så hade man "köpt" det, så tror jag
Nog hade dom lämnat ut A.A då isåfall om det hade varit av misstag!
Citera
2013-03-07, 11:44
Medlem
p.norths avatar
Jag är nästan övertygad att mordet på Palme har ett samband med "Kanonerna till India land"
och Stig Engströms medverkan!
Citera
2013-03-07, 11:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inget svar på frågorna jag ställde, men det var heller inte väntat. Ännu finns ingen åklagare uppfunnen med förmåga att knyta ihop ett case som fäller Block och Feldt för att solidariskt ha distansmördat Olof Palme. Du förefaller vara det verkligt fria tänkandets man i lika hög grad som iesho ..
Mitt resonemang syftar inte till att få Block eller Feldt fällda utan förklarar endast hur deras överordnade spökregering måste ha resonerat i förhållande till främmande makt för att göra MOP juridiskt heltäckande om någon enskild deltagare skulle bli avslöjad.
Citera
2013-03-07, 11:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Om man på minsta sätt kan fastställa att vederbörande måste ha varit medvetna om att deras agerande ingick i en mordplan så bör saken vara klar. Feldts första uttalande "vi trodde inte att det skulle behöva gå så långt" låter som en dålig ursäkt i mina öron. Detta tillsammans med det nedtystade faktum att just Feldt begärde tyst på det första vittnet Hans Gillis Carlsson gör honom åtminstone moraliskt ansvarig som jag ser det.

Ja, moraliskt ansvar är något annat, således mera drag av klandervärd uppförandekod än mordansvariga i strikt juridisk mening vilket du beskyllde Feldt och Block att vara. Åsiktsskillnader om Sveriges ek/politiska framtid är den utlösande faktorn till Palmemordet i mitt teoribygge och vem som var höger respektive vänster i Palmes ministär undandrar sig min kännedom annat än undantagsvis; till vänsterfalangen räknar jag Olof och Ingvar, i övrigt har jag ingen säker uppfattning. Om K-O Feldt räknas till högergruppen omfattas han av samma misstanke om delaktighet i MOP som andra inom sagda S-högergrupp.
Citera
2013-03-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Nej det tror jag inte, hade Palme skjutit av misstag så hade man "köpt" det, så tror jag

Det är nog tveksamt. Tänk dig själv landets statsminister blir skjuten av misstag, vilken katastrof. Det skulle skaka Sverige i sina grundvalar och skulle aldrig få komma fram helt enkelt .
Citera
2013-03-07, 12:03
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Det är nog tveksamt. Tänk dig själv landets statsminister blir skjuten av misstag, vilken katastrof. Det skulle skaka Sverige i sina grundvalar och skulle aldrig få komma fram helt enkelt .
Visst har man tänkt den tanken, men skulle det verkligen "skaka Sverige i sina grundvalar" av ett misstag? Nää...
Citera
2013-03-07, 12:13
Medlem
p.norths avatar
Hur många teorier och spekulationer finns det egentligen om Palmemordet?
ju mer det finns dessto svårare är det ju och lösa mordet, kom ihåg att "mörkläggarna" vill ju vilseleda
så slår ihop Era huvuden och försöka "krympa" antalet och börja tänka lite "neutral" vara öppen i tanken och fan inte snöar in Er i eran teori, annars så blir det bara en "sandlåda" nivå, pappa vet bäst!
tack för mej.
Citera
2013-03-07, 12:18
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Jovisst men det besvarar dessvärre inte den konkreta frågan på hur åklagarens gärningsbeskrivning skulle formuleras. Jag menar du påstår rätt upp och ner att de rent juridiskt kan ställas till svars för mord!?
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
(....)Om det skulle framgå att skrivelsen inte kan ge stöd åt teorin om Palmes sviktande omdöme som Feldt och Block ville göra gällande så skulle båda rent juridiskt kunna ställas till svars för mord.
Notera detta Om som skulle kunna gälla ifall statskuppen hade misslyckats och en hämndgirig rättsstat ville tillämpa samma knep omvänt mot dessa i så fall givna syndabockar. Makt är rätt även då makten är anonym har vi ju fått erfara i dagens totalitära system. På sig själv känner man tydligen andra i denna värld.
Citera
2013-03-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Antag att man var ute efter Sigge för att få tillbaks dom stulna Harvardakterna, men av misstag sköt Olof istället, det skulle innebära att Olof Palme blev skjuten av misstag p.g.a. sina egna skattepapper. I slutändan kan man spekulera vidare att Olof fått uppgifter av Hans Holmér innan Olof gick på bio att Harvard-akterna var på drift. Det kan innebära att Olof gav HH fria händer att ta tillbaks Harvard-akterna då Olof hade en fruktansvärd ågren över dom, det kan innebära att Olof gick under på sin egen beordring, Olof kanske t.o.m. gav HH fria händer att döda för att få tillbaks Harvard-akterna!

Mörkläggning är ett måste för att skydda alla dom vi tyr oss till, I.C. och familjen Palmes anklagelser av CP får en förklaring. Lisbeth har fått garanti på att CP aldrig skulle fällas, allt är bara ett spel för oss drängar.
Anti Avsan är ingen mördare, därav av skiter han i Sven Anér, .

En vild spekulation, men allt passar in mer eller mindre!
Citera
2013-03-07, 12:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, moraliskt ansvar är något annat, således mera drag av klandervärd uppförandekod än mordansvariga i strikt juridisk mening vilket du beskyllde Feldt och Block att vara. Åsiktsskillnader om Sveriges ek/politiska framtid är den utlösande faktorn till Palmemordet i mitt teoribygge och vem som var höger respektive vänster i Palmes ministär undandrar sig min kännedom annat än undantagsvis; till vänsterfalangen räknar jag Olof och Ingvar, i övrigt har jag ingen säker uppfattning. Om K-O Feldt räknas till högergruppen omfattas han av samma misstanke om delaktighet i MOP som andra inom sagda S-högergrupp.
Höger eller vänsterfalang i de här sammanhangen har knappast någon betydelse. Då det gäller hot inifrån eller utifrån slår man sig ihop över blockgränserna precis så som skuggregimen SPF var tänkt att fungera om ryssen kom eller statsministern kunde betraktas som galen plötsligt.
Åsikter av olika slag spelar heller ingen roll och man har upphört med sådan registrering. Istället låter man centrala myndigheten spekulera om avsikter hos varje enskild individ eller organisation. Sådan info vill NATO gärna byta till sig mot utlovat skydd av svenska rättsstaten så som västmakterna vill ha den.
Citera
2013-03-07, 12:41
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Antag att man var ute efter Sigge för att få tillbaks dom stulna Harvardakterna, men av misstag sköt Olof istället, det skulle innebära att Olof Palme blev skjuten av misstag p.g.a. sina egna skattepapper. I slutändan kan man spekulera vidare att Olof fått uppgifter av Hans Holmér innan Olof gick på bio att Harvard-akterna var på drift. Det kan innebära att Olof gav HH fria händer att ta tillbaks Harvard-akterna då Olof hade en fruktansvärd ågren över dom, det kan innebära att Olof gick under på sin egen beordring, Olof kanske t.o.m. gav HH fria händer att döda för att få tillbaks Harvard-akterna!

Mörkläggning är ett måste för att skydda alla dom vi tyr oss till, I.C. och familjen Palmes anklagelser av CP får en förklaring. Lisbeth har fått garanti på att CP aldrig skulle fällas, allt är bara ett spel för oss drängar.
Anti Avsan är ingen mördare, därav av skiter han i Sven Anér, .

En vild spekulation, men allt passar in mer eller mindre!

Jag tror att det hade "läckt" ut förr eller senare, nog har han väl ett samvete allra helst om han råkade skjuta Palme av misstag, är det inte av misstag så är det en annan femma!
Dessutom så var det inte så länge sen att LP och IC berättade att det var C.P som sköt några år efter C.P hade dött. Såklart att dom döljer, rädda för nå, dom vet ju något det är ju uppenbart!
Av alla turer man har läst men det är ju min spekulation, ren sunt förnuft tänk, men även den bäste kan ha fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in