2013-03-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Menar att jag kanske borde läcka...
Det kommer att komma en störtflod. Motsättningar inom t ex Must har varit stora och långvariga. Det är idag inte längre samma garde och inte heller samma lojalitet. När Reinfelt försöker krypa bakom och skylla på höga chefer rinner solidariteten åt andra hållet nabbt av och det oåterkalleligt.

Däremot tror jag knappast på wikileaks eller anonyma forum. Ge det till en blivande granskning ... de vet hur det skall hanteras för bästa genomslag.
Citera
2013-03-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joksos
Du kan alltså ej belägga dina teorier eller hur? Prat om floskler, ryggdunkeri, nya nic osv är ditt enda svar. Imponerade boboslacke

Sluta tramsa och låtsas med tom demagogi.. Jag har aldrig någonsin lagt fram några teorier eller någon tro utan enbart diskuterat fakta som skottordning, vapen , Leon och Barbrogrupperna... vem som är Morgan etc. När det gäller troll har jag helt uppenbart avslöjat några lögnare ganska tydligt.

Ändå attackerar du mig och inte Boudine med sina ständigt upprepade floskler utan tillstymelse till uppbackning, inte heller attackerar du Utredaren som flera gånger om beslagits med lögner och fiffel eller Iheso som låtsas seriös men ständigt återkommer till sina helt vettlösa och fullständigt ur luften tagna teorier. Inte heller angriper du att dessa ständigt använder sig av upprepade regelbrott i kampen mot mig och andra företrädare för den seriösa debatten. Istället angriper du med invektiv och svammel mig för att ha avslöjat dessa troll och kallar det förföljelse.

Tror du att folk är dumma? Det tror inte jag utan jag tror att folk kan tänka själva och ganska snart förstår varför ett helt nyreggat nic ger sig in så här i "debatten" eller skall vi kalla det informationskriget som du utkämpat här tidigare.
Citera
2013-03-16, 00:24
Medlem
Om man skall bedöma vilka alternativa hypoteser som kan innehålla substans och bärkraft så kan man kanske fråga sig. Har någonsin Boudines påstådda övertygelse nämnts i press eller TV? Har tunga och respekterade personer ställt sig bakom dessa? Inte ???? ... ja då kan vi testa IHESO, Utredaren, Mollvik Anders Leopold, Krantz etc...

Svaret är att en enda alternativ hypotes setts som intressant av just dessa medier och tunga offentliga personer som dels jobbat inom PU dels granskat denna dels är landets främsta experter på underättelsehistoria.

Gissa vilken?
Citera
2013-03-16, 00:25
Medlem
Arthur Dents avatar
Det här med LP väcker stort intresse och borde kanske redas ut, åtminstone i denna tråd. Att påstå att hon var inblandad i sin mans mord gränsar till sinnessjukdom, ett sådant påstående köper jag enbart om det vilar på en solid grund vilket det absolut inte gör. Hennes uppträde efter mordet väcker onekligen många frågor så det som behöver redas ut är ju vem eller vilka som hade inflytande över henne vid den tidpunkten.

HH absolut, dessutom bör hon haft väldigt god kontakt med utredare i övrigt. Jag tror de övertygade henne om något som föreföll troligt men detta kunde de inte bevisa utan hennes hjälp, peka ut alkoholisten så fäller vi din mans mördare, typ.
LP hade säkerligen en helt annan uppfattning om vem hennes mans mördare var men LP är varken polis eller ensam bödel, så hon söker stöd där det finns. I en situation som den LP befann sig i finns det inget lättare än att stjälpa över ansvaret på någon annan, i ett tidigt skede hade hon uppgifter om förföljelse och säkra vittnesmål om mördaren men allt detta luckrades upp ju mer tid hon fick med "utredarna".

Nu sitter hon i en jävla rävsax, medveten om misstagen hon begick och fällorna hon trampade i, och man ska komma ihåg att för henne kan allt redan vara över. Hon kanske vet vad som hände och vilka som blåste henne och varför, det betyder inte att hon gör avvägningen att detta har allmänintresse.
Citera
2013-03-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det här med LP väcker stort intresse och borde kanske redas ut, åtminstone i denna tråd. Att påstå att hon var inblandad i sin mans mord gränsar till sinnessjukdom, ett sådant påstående köper jag enbart om det vilar på en solid grund vilket det absolut inte gör. Hennes uppträde efter mordet väcker onekligen många frågor så det som behöver redas ut är ju vem eller vilka som hade inflytande över henne vid den tidpunkten.

HH absolut, dessutom bör hon haft väldigt god kontakt med utredare i övrigt. Jag tror de övertygade henne om något som föreföll troligt men detta kunde de inte bevisa utan hennes hjälp, peka ut alkoholisten så fäller vi din mans mördare, typ.
LP hade säkerligen en helt annan uppfattning om vem hennes mans mördare var men LP är varken polis eller ensam bödel, så hon söker stöd där det finns. I en situation som den LP befann sig i finns det inget lättare än att stjälpa över ansvaret på någon annan, i ett tidigt skede hade hon uppgifter om förföljelse och säkra vittnesmål om mördaren men allt detta luckrades upp ju mer tid hon fick med "utredarna".

Nu sitter hon i en jävla rävsax, medveten om misstagen hon begick och fällorna hon trampade i, och man ska komma ihåg att för henne kan allt redan vara över. Hon kanske vet vad som hände och vilka som blåste henne och varför, det betyder inte att hon gör avvägningen att detta har allmänintresse.

Helt klart att det kan vara på detta viset,tycker jag.
Citera
2013-03-16, 01:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Kan hålla med om att flera borde tagga ner lite. Men jag förstår inte att man sätter en del på "ignore".

Tänk om det sägs nåt vettigt just då? Som du missar!

Alla de som gapar om "disinfo" vill väl just det, att man missar sådant som är viktigt. Jag har ingen på ignore och kommer aldrig att ha, även dom som jag är övertygad om sysslar med medveten felaktig information kommer ju med viktig information iom. det de motarbetar och det de utelämnar.
Senast redigerad av Arthur Dent 2013-03-16 kl. 01:09.
Citera
2013-03-16, 01:14
Medlem
Citat:

Bra inlägg, så skall det underbyggas. Somliga i tråden borde lära av dig.
Jag tror i likhet med dig att LP inte varit verksam i planerna av mordet. Dock har hon begått misstag som lett oss till dagens situation, som du skriver.
Det förklarar hennes förfarande i MOP, men det ger inte någon bild om vem som var anstiftaren. Nu väntas det väl en kavalkad av Mboudine om att hon är satans brud själv och att hon är inblandad i mörkläggningen osv. Vänta och se..
Citera
2013-03-16, 01:21
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:

Fanns det inte uppgifter om att yngste sonen hotades?
Citera
2013-03-16, 01:31
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Fanns det inte uppgifter om att yngste sonen hotades?

I vilket skede? Sönerna hotades konstant. Menar du att yngste sonen hotades i samband med Lisbeths vittnesmål är det inget jag känner till och dessutom menar jag att "de" skulle kunna uppnå önskvärda resultat utan att hota barn.
Citera
2013-03-16, 05:09
Moderator
OYs avatar
Sägs att LP inte vittnade under ed, inga bandade förhör osv. Får man vittna utan att avlägga ed, är det ett giltigt vittnesmål om man inte gör det under ed?

Om inte är allt som hon hävt ur sig under rättegången mot CP totalt ointressant, amsagor och förbannad lögn brukar sånt kallas där jag lever och verkar.
Citera
2013-03-16, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sägs att LP inte vittnade under ed, inga bandade förhör osv. Får man vittna utan att avlägga ed, är det ett giltigt vittnesmål om man inte gör det under ed?

Om inte är allt som hon hävt ur sig under rättegången mot CP totalt ointressant, amsagor och förbannad lögn brukar sånt kallas där jag lever och verkar.

Hon vittnade inte under ed eftersom hon själv var brottsoffer, så fungerar det alltid så vitt jag förstår. Sen har ju vissa fått det om bakfoten och tror att hon vägrade vittna under ed...
Citera
2013-03-16, 05:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intotf
Hon vittnade inte under ed eftersom hon själv var brottsoffer, så fungerar det alltid så vitt jag förstår. Sen har ju vissa fått det om bakfoten och tror att hon vägrade vittna under ed...

Lisbet Palme var brottsoffer och sakägare och borde därmed avlagt vittnesed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in