2012-08-31, 09:58
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Och vart vill du komma med detta? På vilket sätt relaterat till hundeftersök och krutstänk som det citerade inlägget handlade om?
Det var en TES om vart han tog vägen efteråt. Kan du inte läsa?
Jävla idiot!
Citera
2012-08-31, 10:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Bra jobbat iesho
Tack så mycket! Nu återstår de viktiga frågorna:

1. vad hörde Hans-Kristian i slutet av 80-talet om Hans Rausing?
2. av vem hörde han det?
3. är informationen relevant?

Det skulle inte förvåna mig om företagare som Rausing var livrädda för att deras företag skulle tas ifrån dem och att de var okunniga nog att tro att det var Olof Palme som låg bakom hotet. Och i det läget skulle jag, om min far hade utvecklat Tetrapak från noll, blivit rätt så förbannad på Olof Palme, minst sagt.
Citera
2012-08-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det var en TES om vart han tog vägen efteråt. Kan du inte läsa?
Jävla idiot!

Jag tycker att det är ganska luddigt rörigt och totalt spekulativt samt inte relaterat särskilt väl till det inlägg du svarade på och då genast är jag idiot.

Tredje exemplet på demagogin?! Där logiken och argumenten tryter.

Du vi har sett sådana här nyreggade ryggdunkare som börjar om från början med sådant som är avhandlat grundligt varje gång någon blivit avklädd i tråden under åren. Du är ingen ny företeelse.

Nå hur var ditt svar relaterat till hundar som söker krutlukten?
Citera
2012-08-31, 10:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag tycker att det är ganska luddigt rörigt och totalt spekulativt samt inte relaterat särskilt väl till det inlägg du svarade på och då genast är jag idiot.

Tredje exemplet på demagogin?! Där logiken och argumenten tryter.

Du vi har sett sådana här nyreggade ryggdunkare som börjar om från början med sådant som är avhandlat grundligt varje gång någon blivit avklädd i tråden under åren. Du är ingen ny företeelse.

Nå hur var ditt svar relaterat till hundar som söker krutlukten?

Då inlägget jag svarade på avlutades med en mening om huruvida en GM tog sig från platsen svarade jag med en, naturligtvis ogrundad och fullkomligt obevisbar, raljerande och med arrogant ton fullkomligt häpnadsväckande teori om detta.
Du Är fan dum i huvet på riktigt!
Citera
2012-08-31, 10:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Är inte han för gammal för att stämma in på vittnens beskrivning?
Jo! Och inte kan man kalla honom för ensam galning heller väl?
Citera
2012-08-31, 11:02
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Kunde inte ha sagt det bättre, Iesho...Vad tror du då om Jörgen Philip-Sörensen? Sven Philip-Sörensen? En kandidat? Fick tipset via mail igår men jag vet dessvärre inte riktigt vad jag ska tro om denne brevskrivare eftersom han/hon har valt signaturen Otto Lindholm av alla signaturer i världen man kan välja. Själv skulle jag nog aldrig komma på tanken att skicka vänligt sinnade mail till någon under namnet "Hitler" till exempel. Ja, jag vet då rakt inte vad det kan betyda.
Jag vet ingenting om Jörgen Philip-Sörensen. Men det är ju inte han som Hans-Kristian och Eva Rausing misstänkte, det var ju pappa Hans Rausing.

https://www.flashback.org/p39108145#p39108145
Citera
2012-08-31, 11:07
Medlem
MBoudines avatar
boboslacke

Återkommer till en ännu obesvarad fråga. I ett av dina inlägg för några månader sedan förutskickades att Jallai avsåg att släppa sensationella uppgifter i fallet Olof Palme/Landsförrädarspåret, eventuellt i samband med Vol. II eller III (?) i denna romanserie. Är det bekant när dessa sensationella uppgifter kommer att offentliggöras ?
Citera
2012-08-31, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
boboslacke

Återkommer till en ännu obesvarad fråga. I ett av dina inlägg för några månader sedan förutskickades att Jallai avsåg att släppa sensationella uppgifter i fallet Olof Palme/Landsförrädarspåret, eventuellt i samband med Vol. II eller III (?) i denna romanserie. Är det bekant när dessa sensationella uppgifter kommer att offentliggöras ?

Citera
2012-08-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Mordet på Olof Palme är ett förvaltningsmord, dvs att det är planlagt/beställt av någon, mer troligt, några inom den den svenska statsförvaltningen. Med andra ord en statskupp. Då socialdemokratin varit vid makten nästan oavbrutet i 55 år var gränsen för vad som var stat och vad som var parti hårfin. Detsamma var fallet inom socialdemokratin där Olof Palme varit ledare i 17 år. Palme är SAP, SAP är Sverige, Palme var synonym med Sverige. I och med detta behövdes ingen , i kulisserna väntandes konspiratör vänta på sin tur. Så nära toppen ligger inte konspirationen, men de bakom statskuppen visste att Palme var så förknippad med staten att vem som än blir efterträdaren så kommer politiken att förändras radikalt vilket också var det som skedde.
Denna teori är mitt tredje alternativ! Kommer väl ihåg Tv-sändning när Kjell-Olof Feldt anländer till Rosenbad(?) mordnatten. Han såg så otroligt blek ut, ja riktigt skraj, som man bara gör när man är skyldig/insyltad. Vore kul om ni som är insatta kan leta fram detta och själva bedöma. Självklart kan man förstå att han var innerligt skakad, men han ser som sagt mer skyldig än skakad ut!
Citera
2012-08-31, 11:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det skulle inte förvåna mig om företagare som Rausing var livrädda för att deras företag skulle tas ifrån dem och att de var okunniga nog att tro att det var Olof Palme som låg bakom hotet.

De var tillräckligt kunniga att förstå att hotet om löntagarfonder och ett fackföreningsstyrt, svenskt näringsliv förutsätter politiska beslut, och Olof Palme personifierade den politiska makten i Sverige. Hur resonerar du, iesho ?
Citera
2012-08-31, 11:21
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Denna teori är mitt tredje alternativ! Kommer väl ihåg Tv-sändning när Kjell-Olof Feldt anländer till Rosenbad(?) mordnatten. Han såg så otroligt blek ut, ja riktigt skraj, som man bara gör när man är skyldig/insyltad. Vore kul om ni som är insatta kan leta fram detta och själva bedöma. Självklart kan man förstå att han var innerligt skakad, men han ser som sagt mer skyldig än skakad ut!
Menar du intervjun i trappan? KOF säger nåt om att vi har diskuterat det här.... och nu har det hänt.... inslaget finns länkad i tråden av mig bla. kommer dessvärre inte ihåg , men du kan skriva sökord KOF eller nåt så borde inlägget med länken komma fram, eller kolla på youtube vad "en salig blandning" lagt upp, tror att bland dessa finns inslaget.
Citera
2012-08-31, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag vet ingenting om Jörgen Philip-Sörensen. Men det är ju inte han som Hans-Kristian och Eva Rausing misstänkte, det var ju pappa Hans Rausing.

https://www.flashback.org/p39108145#p39108145

Jo, men HKR kanske inte riktigt hörde allt? Eller tolkade samtalet fel? Ett exempel ur mitt eget verkliga liv: En gång satt jag i ett rum och berättade att jag hade jobbat som barflicka på en sjömansbar i ett ganska sjavigt hamnkvarter för en person. Min pappa satt i ett annat rum och "overheared" konversationen. Femton-tjugo år senare säger min IB-farsa en dag att det ju var för jävlitt att jag hade jobbat som prostituerad i Frankrike. I hela femton-tjugo hela år hade han alltså dragit fel slutsats och trott att hans dotter hade jobbat som hora! Barflicka i hans öron betydde uppenbarligen prostituerad. Visserligen fanns det sådana barflickor också även där jag jobbade men en "sådan" barflicka var inte jag. Jag serverade bara pastis och inget annat. Så lätt kan det alltså vara att höra och tolka fel- Till och med för nån som jobbade för IB och som förmodligen var van att avlyssna allsköns samtal borta i öststaterna. Hans Kristian Rausing kan ju kanske hört lite fel, men ändå lite rätt, han också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in