Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Ja, om du tycker teorin är folie eller inte, det orkar jag förstås inte bry mig om. Det finns så mycket folie och anti-folie här i världen. Jag är isåfall mer intressarad av vad du själv tror rörde sig i skallen på mördaren minuterna innan skotten föll. Tror du han funderade över vad han skulle äta till kvällsmat när han kom hem? Funderade över vart årets semesterresa skulle gå till? Att han inte hade putsat skorna på länge? Eller vad?

Jag skrev det i inlägg
https://www.flashback.org/sp36275645
Jag ber om ursäkt att jag tog i lite, men det finns/funnits nu 3 vapenexperter i tråden som helt sågar Anders Björkmans vittnesmål om rökpuffar, vänster hand m.m., Roshambo, bobban och uddis(s). Så det bästa vi kan göra är att dra ett fett streck över Björkman och hans iakttagelser.
Jag tror inte det är C.P. men å andra sidan tror jag på Lisbeth, så om man ska hitta GM är det en dubbelgångar till C.P. eller en GM som känner till C.P. och klätt ut sig till C.P och vill lägga skulden på C.P.. Jag är helt övertyg om att mördaren finns i grupper typ SSI, MUST, Åkes gubbar eller något liknande.
Mordet går således inte att lösa genom att sitta och stirra in i skärmen och älta tekniska bevis eller ögonvittnen i all oändlighet, utan du måste ta på dej kläderna och rota runt i arkiv, m.m.
Leif GW Persson bygger sin story "det var inte C.P." på Lars J uttalande, men då ska du vara på det klara med att Lars J var inne i dimman på Marre eller Libb den kvällen, därav sin "grej" han hade i sin lilla väska. Lars J var på Tre Backar den kvällen och det var ju ett ökänt flumställe på den tiden har jag forskat i.