2012-08-12, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krita88
Men hans utpekande är isåfall lika sannolikt som finskornas berättelse om Dekorimamannen (Anti Avsan). 7 år efter mordet.

Varför i hela friden skulle det vara så?
Senast redigerad av jakeclawson 2012-08-12 kl. 22:19.
Citera
2012-08-12, 22:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja vem som svamlar med hutlösa totalt obestyrkta påståenden och i brist på det "tro" är väl uppenbart för alla.

Rykten och förtal om "grekiska söner" etc sat skitsnack om hennes skada där hon hade en otrolig tur att klara sig. Du måste hata även LP lika mycket som de som förtalade OP och kanske mördade honom i kölvattnet av det hatet?

Om du nu hatar dem så fruktansvärt att du kan sprida förtalande skrönor. Varför engagerar du dig då över huvud taget i en tråd som söker en lösning på mordet med vilda utfall mot gud och hela världen. Mycket bisarrt!

Nej, jag har inte spridit förtalande skrönor. "Hatar" ? Nej, jag hatar ingen. Tror aldrig jag känt hat mot någon i hela mitt liv. Mot Lisbet Palme känner jag snarare förakt. Dels för att hon inte rakryggat medger att hon farit med osanning när osanning gynnar attentatsmännen och hennes makes banemän, dels för att hon mot bättre vetande med "100 pct säkerhet" felaktigt pekat ut tre olika misstänkta som ställs framför henne utan att vid något senare tillfälle medge att hon haft fel. Det är denna ynkligt följsamma lydnad kombinerad med en obegriplig divaattityd som jag föraktar - i kontrast till allt jag själv står för.

Nej, det ligger inget hat bakom mordet på Olof Palme, bara rationellt ekonomiskt tänkande hos dem som har den ekonomiska makten i landet.

Vad gäller dig boboslacke tror jag du börjar bli avklädd och genomlyst vid det här laget. Du är desinformatör och växlar mellan svammel om landsförrädarspår och nersolkning av tråden genom påhopp på misshagliga meningsmotståndare. Vilket naturligtvis är att beklaga - men stort mer än en felorienterad nolla är du ju inte i det här sammanhanget.
Citera
2012-08-12, 22:56
Medlem
Feedback66s avatar
Du är ju otrolig. Fattar du inte att praktiskt taget alla i den här tråden har dig på ignore, förutom din lilla ryggdunkarkompis Flaxx08? Att ingen vill läsa den verbala diarre som du sprutar ut dig i den här tråden varje dag, som en autistisk papegoja? Hur korkad kan man bli? Och du inbillar dig att det är boboslacke som är "avklädd och genomlyst"?

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad gäller dig boboslacke tror jag du börjar bli avklädd och genomlyst vid det här laget. Du är desinformatör och växlar mellan svammel om landsförrädarspår och nersolkning av tråden genom påhopp på misshagliga meningsmotståndare. Vilket naturligtvis är att beklaga - men stort mer än en felorienterad nolla är du ju inte i det här sammanhanget.
Citera
2012-08-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Varför i hela friden skulle det vara så?

Båda vittnesmålen har inkommit långt efter mordet. De som tystar ned Chevamannens utpekande anser att det kommer fram alldeles för långt efter händelsen... Samma alltså med Dekorimaflickorna. Varför tog dom inte kontakt med polisen tidigare? Det var ju förfan mördaren dom såg, om deras berättelse stämmer. Nästan straffbart att gå inne med sådan viktigt information så länge..
Senast redigerad av Krita88 2012-08-12 kl. 23:19.
Citera
2012-08-12, 23:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Du är ju otrolig. Fattar du inte att praktiskt taget alla i den här tråden har dig på ignore, förutom din lilla ryggdunkarkompis Flaxx08? Att ingen vill läsa den verbala diarre som du sprutar ut dig i den här tråden varje dag, som en autistisk papegoja? Hur korkad kan man bli? Och du inbillar dig att det är boboslacke som är "avklädd och genomlyst"?

Du verkar vara lika hjärntvättad av boboslacke & Jallaisällskapet som en nordkorean blivit effektivt hjärntvättad av överheten i Pyongyang .. Har du inte begripit att "landsförrädarspåret" är tok och endast upprätthålls av boksällskapet i syfte att sälja pojkböcker ? Eller åtminstone ett minimum av sunt förnuft som säger ifrån när du läser boboslackes rundsnack som aldrig leder nånvart ? Har du ingen fungerande försvarsmekanism mot sånt ?
Citera
2012-08-12, 23:32
Medlem
Fernets avatar
DN har idag en matnyttig artikel om Ann-Marie Åshedens nya bok om samtalen med Skinnpajshasse.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/skottet-reportern--syndabocken
Citera
2012-08-12, 23:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Har du någon diagnos?

Du menar att jag sitter på en institution och postar inlägg precis som du ? Nä'ru jäkelberg, diagnoser är förbehållet Jallaikonsortiet.
Citera
2012-08-12, 23:40
Medlem
HarryCanes avatar
Citat:
Även Chevamannen har pekat ut Christer Pettersson. Visserligen 12 år efter mordet. Men hans utpekande är isåfall lika trovärdig som finskornas berättelse om Dekorimamannen (Anti Avsan). 7 år efter mordet.

Jag tror varken GärningsMannen är Christer Pettersson eller Victor Gunnarsson, eftersom det sista vittnet som iakttagit GM är Lars Jeppsson.

När Lars Jeppsson är ute och går 1986-02-28 runt kl 23:21 hör han plötsligt två skott och ser en man falla ner framför honom i hörnet av Sveavägen/Tunnelgatan. Lars hör därefter en kvinna ropa högt: Nej, vad gör du?
GM springer sedan rakt mot Lars som snabbt gömmer sig bakom några byggbaracker. Lars ser hur GM med lätthet springer uppför de 89 branta trappstegen genom att ta två eller tre trappsteg åt gången. När GM kommit upp på Malmskillnadsvägen vänder han sig om för att se om någon förföljer honom.

GM är således vältränad, vilket dock inte stämmer in på vare sig CP eller VG.
Citera
2012-08-13, 00:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
.. förutom din lilla ryggdunkarkompis Flaxx08 ..

Vad har du för anledning att skriva nedsättande om Flaxx08 ? Han är en av mycket få som i kraft av sin kunskap om Säpo och IB kan ställa desinformatören boboslacke mot väggen på ett avslöjande sätt.
Citera
2012-08-13, 00:54
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det inte redan gjort? Var det inte ett sånt litet experiment en viss Lennart Remstam
utförde...?

Mig veterligt har inte Remstam gjort några egna skjutexperiment. Länka gärna i annat fall.

Däremot har Tekniska roteln gjort det (s 43):
http://www.itdemokrati.nu/page35c.html

De som misstror dessa experiment får väl göra egna. Det är ju grunden
för all vetenskap, att objektivt upprepa experiment för att se om de håller.

Tror gör man i kyrkan.
Citera
2012-08-13, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryCane
Jag tror varken GärningsMannen är Christer Pettersson eller Victor Gunnarsson, eftersom det sista vittnet som iakttagit GM är Lars Jeppsson.

När Lars Jeppsson är ute och går 1986-02-28 runt kl 23:21 hör han plötsligt två skott och ser en man falla ner framför honom i hörnet av Sveavägen/Tunnelgatan. Lars hör därefter en kvinna ropa högt: Nej, vad gör du?
GM springer sedan rakt mot Lars som snabbt gömmer sig bakom några byggbaracker. Lars ser hur GM med lätthet springer uppför de 89 branta trappstegen genom att ta två eller tre trappsteg åt gången. När GM kommit upp på Malmskillnadsvägen vänder han sig om för att se om någon förföljer honom.

GM är således vältränad, vilket dock inte stämmer in på vare sig CP eller VG.

Finns en del i Jeppssons vittnesmål som är märkligt. För det första är det i princip omöjligt att ta flera trappsteg åt gången i den trappan. Det har man kollat genom att låta en vältränad kille springa upp där, och trappstegen är så höga så det knappt går att ta mer ett steg i taget. överdriver Jeppssons mördarens fysik och lätta steg? För det andra så uppger Jeppsson att han följt efter mördaren och sett han springa ner på David Bagares gata. Det kan han inte ha gjort. Det är omöjligt att han kan ha hunnit upp för trappan för att sedan skymta mördaren igen.

Jeppssons vittnesmål har beskrivits som märkligt och inte trovärdigt enligt utredarna. Men vad vet jag..
Citera
2012-08-13, 01:42
Bannlyst
Citat:
Finns en del i Jeppssons vittnesmål som är märkligt. För det första är det i princip omöjligt att ta flera trappsteg åt gången i den trappan. Det har man kollat genom att låta en vältränad kille springa upp där, och trappstegen är så höga så det knappt går att ta mer ett steg i taget. överdriver Jeppssons mördarens fysik och lätta steg? För det andra så uppger Jeppsson att han följt efter mördaren och sett han springa ner på David Bagares gata. Det kan han inte ha gjort. Det är omöjligt att han kan ha hunnit upp för trappan för att sedan skymta mördaren igen.

Jeppssons vittnesmål har beskrivits som märkligt och inte trovärdigt enligt utredarna. Men vad vet jag..

Nejdå. Jag är vältränad och 190 cm, dvs sannolikt ett par centimeter längre än GM och bra på att springa och det naturliga för mig är att ta flera trappsteg i taget i trappan. Därmed inte sagt att flertalet andra omständigheter är väldigt märkliga i LJ:s vittnesmål. Först och främst har han, medvetet eller omedvetet, genomfört en osannolik skuggning av OP under mordkvällen...samma vagn till biografen, därefter gått efter OP till Grand och samtidigt som OP går in gått in på Tre Backar. Lämnar krogen exakt samtidigt som OP lämnar Grand och går paralellt med honom fram till mordplatsen där han står i exakt vinkel för att se mordet (tror att han bevittnar själva mordet eftersom han korrekt fångar upp att OP faller vid det andra skottet) mellan byggbarackerna. Vad är oddsen?

Vidare har minst ett halvdussin vittnen sett den s k Dekorimamannen (finsktalande man i brun skinnjacka och med walkie-talkie, CG Östling?) röra sig från Dekorimahörnet via Tunnelgatan till Luntmakargatan när mordet sker. Jeppsson står mitt i korsningen men ändå har han inte sett honom. Hur är det möjligt?

Notera också att han, trots att han är det vittne som sett GM under längst tid näst efter Morelius, tvingas ge ett oerhört diffust signalement, men ändå får det fel, med hänvisning till att det var mörkt på platsen - vilket det inte var.

http://fbportnoy.webs.com/photos/DSC_0194.JPG

Helt kolmörkt är det faktiskt inte, eller hur? Grundläggande saker som klädsel och längd borde faktiskt gå att urskilja.

Finns fler skumma detaljer också. Han hade en okänd "sak" i väskan som han inte kunde (ville?) berätta för utredarna vad det var. Samt att hans agerande med efterföljande av GM med mera och underlåtande att stoppa polisbilen är osannolikt. Hörde också av sig till Remstam och bad han censurera hans namn i förhören.
Senast redigerad av jakeclawson 2012-08-13 kl. 01:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in