2012-08-13, 06:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det ligger inget hat bakom mordet på Olof Palme, bara rationellt ekonomiskt tänkande hos dem som har den ekonomiska makten i landet.

Du är alltså bergsäker på att det låg ett krasst ekonomiskt motiv bakom mordet.
Delar av den svenska finansiella eliten hade fått nog och anstiftade likvidationen.
Din övertygelse om saken synes orubblig.
Men - vilket förvisso andra också har efterfrågat och förgäves mig veterligen - har du
något enda litet sakligt att stödja dig på i denna din besynnerligt starka förvissning?

Jagar du efter belöningen på 50 sköna miljoner så får du nog allt anstränga dig lite mera
och plocka fram lite faktabaserade grejer.
Citera
2012-08-13, 08:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmspanarn
Lisbet behöver visst inte blivit träffad av någon kula. Ingen skottskada har ju visats upp som bara kan härröra från en skottskada. Christer Pettersson tycker jag vi lämnar därhän, han var inte den som sköt Olof Palme.
Hur tror du skadan på Lisbets kläder uppkommit? Vem gjorde den och varför.
Citera
2012-08-13, 08:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Nej, det säger ingenting eftersom, återigen: Ingen såg mördarens ansikte. Jag vet inte vad som är så svårt att förstå.

Allt som påstås är inte fakta. Fakta är vad som kvarstår när osanningarna, missuppfattningarna och myterna har brytits ner.
Man kan känna igen någon utan att se dennes ansikte. Inte lika säkert förstås, men inte heller ansiktet utgör en säker bas för igenkänning om man inte är bekant med personen. Men inte heller det är hundra procent: en av mina systrar tyckte sig en gång förvånad se mig och sa "Hej Lasse, vad gör du här?" Först när personen såg tillräckligt förvånad ut förstod hon att hon tagit fel.

Tre ögonvittnen anser idag att det var Christer Pettersson de såg. Det är fakta. Men de behöver inte ha rätt.
Senast redigerad av iesho 2012-08-13 kl. 08:51.
Citera
2012-08-13, 08:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vid det här laget är ganska mycket levererat tycker jag. Från klarlägganden av det vapentekniska till identifiering av aliasfigurer och interiörer från den för flertalet okända verkliga underrättelsevärldens olika annaler. Det är annat det än debil, obestyrkt skitkastning.

Och var så säker att det kommer mer när tiden är mogen....
Apropå det, när beräknas Jallais nästa bok utkomma?
Citera
2012-08-13, 08:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Mig veterligt har inte Remstam gjort några egna skjutexperiment. Länka gärna i annat fall.

Däremot har Tekniska roteln gjort det (s 43):
http://www.itdemokrati.nu/page35c.html

De som misstror dessa experiment får väl göra egna. Det är ju grunden
för all vetenskap, att objektivt upprepa experiment för att se om de håller.

Tror gör man i kyrkan.
Visst, men huvudsakligen rekonstruerades skjutningen mot OP. Absolut ingenting av värde rapporterades angående rekonstruerad skjutning mot LP:

"Vid 4:e provet hade en moccajacka placerats framför skjutlådan. Avsikten var att söka rekonstruera den kulbana som fanns (finns) i Lisbet Palmes kappa. Kulan påträffades i 9:e facket." Punkt slut!

När Vincent Lange skriver "... det enligt min bedömning måste anses vara bevisat att ..." eller
"Jag anser det vara med visshet fastställt att" så menar han ungefär det som andra menar när de svär över sin döda mor att de talar sanning.

Jag tycker inte att man ska krångla till det - Keep it simple - skriv antingen att du vet eller att du tror!
Citera
2012-08-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Hej Boboslacke !

I början av året skrev du att Charles Morgan skulle finnas uppskriven i VG:s anteckningsbok.
Vet du om du har några säkra uppgifter på det ?

Testa med Anders (Leopoldreport). Uppgiften kommer från bland annat förhörsledaren. VG hade en diger adressbok med en anteckning Charles ITT och dennes nummer! Enligt uppgift var ju VG ganska nära AL och hade kontakter med bland annat WACL under sina USA-vistelser. Det är rimligt att tro att han stött på Morgan i de kontakter han hade och genom hans engagemang i olika Palmefientliga sammanhang. EAP t ex där han var känd och som Morgan också träffade strax innan mordet. Morgan/Wedin verkar ha dammsugit dessa grupper Palmefientliga med olika möten med ledande personer. Varför han använde alias (som använts tidigare t ex i samband med inbrottet i London) kan man spekulera om men tydligen var det inte rumsrena saker när man använder sitt alias.
Citera
2012-08-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krita88
Även Chevamannen har pekat ut Christer Pettersson. Visserligen 12 år efter mordet. Men hans utpekande är isåfall lika trovärdig som finskornas berättelse om Dekorimamannen (Anti Avsan). 7 år efter mordet.

För det första har de inte utpekat någon de finska "flickorna" utan varit tämligen diffusa. Det är andra som tolkat det.

För det andra skall man naturligtvis vara väldigt försiktig med utpekanden senare särskilt där utpekaren genom t ex media övertgats om att det är den skyldige och denne inte varit bekant. Däremot är det en annan femma om det är en bekant person.

Äpplen och Päron?
Citera
2012-08-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
DN har idag en matnyttig artikel om Ann-Marie Åshedens nya bok om samtalen med Skinnpajshasse.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/skottet-reportern--syndabocken

Enda avslöjandet här är hur Ebbe och Holmer kunde få sådan makt över media via vänners vänner och ryggdunkare och på så sätt kunde utestänga kompetent förundersökning från åklagare och Säpo. Nu demaskerar de sig själva utan att förstå det i tron att de försvarar Ebbe och Holmer. Vilket skämt!

För övrigt är det ju lögn att de vilat i 25 år. Hon skrev direkt då Holmer avpolleterats innan Ebbeafferen en bok med Holmer om detta och hoppas väl att den är glömd!
Citera
2012-08-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krita88
Jo men snälla. Vad är det som egentligen fastställer till 100% att ingen såg hans ansikte? Han hade ingen rånarluva eller dylikt.. Det är väl klart som fan det är möjligt att någon såg hans ansikte?
Vad jag förstår så såg vittnet Jeppson ansiktet från sidan. Och han säger att det i n t e är Pettersson, då han vet vem han är sen tidigare.
Citera
2012-08-13, 09:46
Medlem
ieshos avatar
Enligt Roshambo kan skadan på LPs rygg vara en brännskada från kulan. I så fall behövs ingen kropp för att rekonstruera skjutningen mot LP, utan bara en liknande moccajacka på tröjor och liknande på en skyltdocka. För att se vilka kulor som tumlar eller inte!

Tyvärr kan jag själv aldrig få vapenlicens eller få tillgång till revolver och ammunition, eftersom jag inte är "höger" utan snarare registrerad som misstänkt kommunistsympatisör.
Citera
2012-08-13, 09:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Vad jag förstår så såg vittnet Jeppson ansiktet från sidan. Och han säger att det i n t e är Pettersson, då han vet vem han är sen tidigare.
Det var inte så. Han sa att han inte kunde se om det var CP eller inte.
Citera
2012-08-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Enligt Roshambo kan skadan på LPs rygg vara en brännskada från kulan. I så fall behövs ingen kropp för att rekonstruera skjutningen mot LP, utan bara en liknande moccajacka på tröjor och liknande på en skyltdocka. För att se vilka kulor som tumlar eller inte!

Tyvärr kan jag själv aldrig få vapenlicens eller få tillgång till revolver och ammunition, eftersom jag inte är "höger" utan snarare registrerad som misstänkt kommunistsympatisör.

Ha ha ha. Vapenlicenser har inget med Politiska sympatier att göra. Vilken värld lever du i?

Däremot krävs vissa formalia och aktivt medlemsskap i skytteförening.

Du får nog lämna det till den kompetens som finns och lita på dem. Flera olika källor bekräftar ju att skadan är helt begriplig.

Till och med Mustchefen har väl bakgrund hos ungkommunisterna i dagens läge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in