2012-06-07, 00:05
Medlem
Grandiosos avatar
Hade den här killen verkligen varit skyldig till mordet på OP så hade han säkert nämnt
det i avskedsbrevet som han ju lämnade efter sig:

Citat:
I den danska boken beskrivs hur patrullen åkte till lägenheten utanför Stockholm, ringde på flera gånger men fick inte något svar.
Till sist bankade poliserna hårt på entrédörren medan de ropade:
– Öppna! Det är polisen!
Strax efteråt hördes ett skott.
Den då 56-årige mannen hade skjutit sig själv.
Först ett bra tag senare fick Palme-utredarna veta att "dubbelgångaren" begått självmord. Då var det för sent att leta bevis, lägenheten redan urstädad.
Enligt Aftonbladets uppgifter led mannen av depression och hade förberett självmordet genom att skriva brev med instruktioner hur allt skulle ordnas efter hans död. Enligt samma källor fanns inget ”Palme-relaterat” vare sig i lägenheten eller i hans brev.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14938975.ab

Han liknar förresten rätt mycket en känd amerikansk skådespelare som bland annat
medverkat i en omtalad, prisbelönad västernserie som gick på tv nu på senare år.
Kommer i skrivande stund inte på vad han heter, men påfallande likt som sagt.
Någon direkt likhet med Christer Pettersson tycker jag mig inte upptäcka via det foto
som nu publicerats i dansk press.
Senast redigerad av Grandioso 2012-06-07 kl. 00:07.
Citera
2012-06-07, 02:59
Medlem
Det är sant Grandioso. Är det så att det var CA som sköt honom borde han ju ha skrivit det...eller kan det ha varit så långsökt att polisen på plats medvetet dolt alla Palme motiv inklusive text?
Citera
2012-06-07, 04:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Han liknar förresten rätt mycket en känd amerikansk skådespelare som bland annat
medverkat i en omtalad, prisbelönad västernserie som gick på tv nu på senare år.
Kommer i skrivande stund inte på vad han heter, men påfallande likt som sagt.

Så här mycket sent i natten kom jag på vem det var denne aktuelle CA liknade.
Skådisens namn är Powers Boothe och han har också gestaltat den ökände
sektledaren Jim Jones.

http://www.probertencyclopaedia.com/j/Powers%20Boothe.jpg
http://southernsizzleromance.files.wordpress.com/2011/10/00011131_.jpg

Så, ja - nu har man lyckats få in en känd amerikansk skådis i den här gigantiska soppan
också...hehe...vad väntar härnäst...?

För att tala verkligt allvar nu så är min personliga mening i detta som nu rullas upp igen,
att man här hänger ut en person på rejält lösa boliner - om inte något alldeles extra
bestickande återfinns i den snart utgivna boken - och mannens anhöriga drabbas
i och med namn- och bildpublicering. Det ter sig klandervärt.
Citera
2012-06-07, 04:37
Medlem
Grandiosos avatar
Läsarkommentar i Ekstra Bladet:

Citat:
Dick,tror han mener,tjene penge på at lege detektiv og printe det på skrift.
Giver ikke en fis for den påstand.

http://ekstrabladet.dk/112/article1771573.ece
Citera
2012-06-07, 08:10
Medlem
Durgedurgs avatar
Expressen ger boken negativ publicitet

Vilket är ironiskt eftersom Paul Smith ska ha skrivit ett helt kapitel som heter "Expressens Dubbelsyn"

Plus att då Expressen försökte intervjuva GH 1999 men klantade sig och ska ha intervjuvat helt fel människa Nu är dom arga
Citera
2012-06-07, 08:11
Bannlyst
Man har uppenbarligen trampat snett rätt så rejält i logiken om man på allvar framhåller gärningsmannaprofilen som en indicie.
Citera
2012-06-07, 08:33
Bannlyst
Men men...känner mig generös så här på bakfyllan så kan tipsa er om en på allvar stark indicie rörande GH som många har missat. Som vi alla vet säger ju alla vittnesmål att GM kliver fram, skjuter - och skjuter igen varpå Palme faller ihop. Andra skottet som träffar med andra ord och första är kanske ett vådaskott på grund av handskar, adrenalin och/eller underlaget.

Med den bakgrunden så är det intressant att GH sa till Aftonbladet att mördaren kanske faktiskt aldrig siktade på Lisbet, han kanske sköt av misstag...kanske var nervös...Sisådär, nu har ni någonting att klura på. Även om ni borde lägga energin på någon av de poliser och militärer som skuggade Palme enligt initierade källor istället.
Citera
2012-06-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Du menar att det berättigar DITT handlande?

Det som skrivs i en obskyr tråd på FB når betydligt färre än
det som kommer att stå i kvällstidningarna imorgon.
Varför denna omsorg om Christer Andersson, känner ni honom?
Citera
2012-06-07, 09:00
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Varför denna omsorg om Christer Andersson, känner ni honom?

Inte honom, hans släktingar.
Citera
2012-06-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Inte honom, hans släktingar.
Känner du hans släktingar?
Citera
2012-06-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
För att tala verkligt allvar nu så är min personliga mening i detta som nu rullas upp igen, att man här hänger ut en person på rejält lösa boliner - om inte något alldeles extra bestickande återfinns i den snart utgivna boken - och mannens anhöriga drabbas i och med namn- och bildpublicering. Det ter sig klandervärt.
Inlägg eller böcker om MOP får väl i princip innehålla vilka fakta som helst, tycker jag. Att spekulera om personers eventuella inblandning i brott är mer tveksamt. Men vad som är helt fel är att peka ut personer som mördare. Har man bevis så ska man gå till polisen, har man inte bevis så ska ju det framgå i spekulationerna.

Men den här tråden är väl inte ägnad att fördöma journalister och privatspanare som går över gränsen? Jag förstår helt enkelt inte den indignation som plötsligt flödar över här. Jag är tillräckligt luttrad för att bli glad åt alla informationer som kommer fram och jag behöver inte skälla som en vakthund.
Senast redigerad av lehs 2012-06-07 kl. 09:26.
Citera
2012-06-07, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Inlägg eller böcker om MOP får väl i princip innehålla vilka fakta som helst, tycker jag. Att spekulera om personers eventuella inblandning i brott är mer tveksamt. Men vad som är helt fel är att peka ut personer som mördare. Har man bevis så ska man gå till polisen, har man inte bevis så ska ju det framgå i spekulationerna.

Men den här tråden är väl inte ägnad att fördöma journalister och privatspanare som går över gränsen? Jag förstår helt enkelt inte den indignation som plötsligt flödar över här. Jag är tillräckligt luttrad för att bli glad åt alla informationer som kommer fram och jag behöver inte skälla som en vakthund.
Att tänka sig att Palme mördades av en ensam galning kan upplevas som knäckande för människor som lever sitt genom att hävda att prata om konspirationer & Polisspår osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in