Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad är det som övertygar dig att Lisbet Palme är körd i alla avseenden som har med MOP att göra ?
Märkvärdig omskrivningsretorik.

Om du tittar igen på vad jag svarar på och vad jag sedan bokstavligen framför, kan du också se att min utsaga handlar om att jag "
betecknar Lisbet Palme som körd" i och med att "ingenting helt enkelt
finns att hämta där".
Så. (Ingenting om "... i alla avseenden" etc.)
Orsaken är hyfsat given: Lisbet är allt äldre och allmänt mindre pigg (misstänker jag) och minneskompatibel för en ny förhörsvända; hon blir inte aktuell heller i den meningen att ingen från Palmegruppen (i nuvarande konfiguration) skulle förmå att ta tag i detta med att få henne till nya förhör.
Kan du i stället tala om vad som motiverar att LP "avgjort borde tillhöra kategorin" man bör förhöra igen? Vad för frågor bör hon få exakt? Vad för nytt kan hon komma med av relevans?
Citat:
Om det nu är riktigt som jag läst för fyra, fem år sedan, att Öcalan gjort en framställan om att få träffa svenska mordutredare angående MOP, vad grundar du, i det perspektivet, din uppfattning på att "Öcalan" inte är relevant som bidragsgivare i MOP ?
Just detta du tar upp i detalj är jag inte lika insatt i som du. Du kan mer om saken. Och mer om
den Öcalan-saken än de flesta på tråden, sannolikt mest av alla här (av de som är här nu för tiden i alla fall).
Min mening var och är för att citera mig själv att "jag faktiskt inte riktigt förstår det relevanta med Öcalan". Du meningsomskapar mig något (i och med ditt tillägg). Vad jag menar är att jag ifrågasätter på vad sätt denne "
Öcalan 'avgjort' tillhör en kategori av folk man borde höra till skillnad från somliga av poliserna". Det är en markant skillnad.
Citat:
Pågick inre stridigheter eller kanske rent av en mörkad maktkamp inom PKK, och kan AÖ ha sålts bort av sina egna ? Hur visste annars CIA/Mossad att AÖ befann sig i Nairobi Kenya, 1999 ? Kan AÖ förstått detta långt senare eller blivit informerad om den faktiska orsaken till att han greps, efter det förhör som svenskar höll med honom 2001, och att han med tiden kommit fram till ett beslut att berätta vad han vet om MOP ? Att lojaliteten han känt med PKK som då eventuellt kan ha förrått honom, försvunnit ?
Kan förstå vad du menar och tänker någonstans. Emellertid är jag inte tillräckligt insatt i detta för att föra en vidare dialektik om saken.
Citat:
Beträffande Piltz och övriga poliser som skyttar/GM har jag vid ett flertal tillfällen torgfört min teori att GM enligt sunda försiktighetsprinciper inte borde vara svensk. Det är min fasta övertygelse, och i det ljuset ser jag ingen anledning att spekulera om svenska poliser. Inte som GM.
I egentlig mening spekulerar inte jag heller direkt om poliser etcetera i meningen att jag själv vill misstänliggöra någon ur polisen. Jag agendagör det delvis ånyo som ett inte helt ovidkommande scenario, allra helst i alternativskenet under senare tid alltmer på sin håll (med
Barbro, "Stay behind", IB, Ingvar Carlsson-retorik utan vidareuppföljning, CP-spåret och du vet resten ...).
I ovan kontext ser jag inte det som irrelevant att lufta det s.k. Polisspåret, eller någon oklar form av dylikt spår, ytterligare en gång.