2012-04-05, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Den finsktalande person som de finska flickorna flyktigt fick kontakt med beträffände vad klockan var så dags på kvällen och som man tror är någon vid namn Anti Avsan (borde väl stavas Antti om han varit finne) påstods bära både walkie talkie och ett skjutvapen utan att skjutvapnet i sig styrker teorin att denne Avsan varit på målområdet i syfte att skjuta. Beroende på stort vapenintresse och på vad för slags personlighetstyp han är kan ett vapen i hans fall känts som en fullt normal persedel för att komplettera klädseln i övrigt den aktuella kvällen med tanke på den övervakningsuppgift han kan ha tilldelats. Dvs, obeväpnad kan han ha känt sig oklädd även om han visste att han inte riskerade att hamna i eldstrid på Sveavägen. Jag tror pistol/revolver i Avsans fall hade symbolvärde i syfte att bekräfta självbilden, knappast någonting annat.

Anti Avsan var inte finne och pratade inte heller finska.
Citera
2012-04-05, 01:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Han är tydligen estländare, men hur vet man att han inte kan tala lite finska? Inte för att jag fäster större avseende vid de två finska kvinnornas vittnesmål eller proletärens något förvanskade version (de såg ingen pistol bara något som blänkte till) , men intressant ändå.
Citera
2012-04-05, 01:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström
Statschefen, vad har han med detta att göra?

Det undrar jag också .. Reagerade på "Statschefen" i ett tidigare inlägg. Vad har kungen med det här att göra ?
Citera
2012-04-05, 01:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech

Nej, troligen inte även om finska och estniska låter väldigt närbesläktade i mina öron. Tänkte göra den anmärkningen i mitt inlägg, men avstod.
Senast redigerad av MBoudine 2012-04-05 kl. 01:32.
Citera
2012-04-05, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström
Statschefen, vad har han med detta att göra?
Det framgår väl av sammanhanget vem som avses (regeringschefen).

Får man förmoda att detta är ett litet exempel på hånfulla inlägg som flaggas för här.
Senast redigerad av Cainnech 2012-04-05 kl. 01:32.
Citera
2012-04-05, 03:21
Medlem
MBoudines avatar
Orkar inte leta nu, men tidigare i tråden förekom en astrologiskt sammanfallande förklaring (iesho ?) att OP's farbror, Olof Palme d.ä., skjutits i närheten av Tammerfors, 28 februari 1918 (röd kula då, blå kula sextioåtta år senare, samma datum). För ordningens skull ska påpekas att Olof Palme d. ä. föll för en röd kul i gryningen 3 april vid Tammerfors sjukhus. Men färden mot Finland som frivillig på den vita sidan anträddes 28 februari, det är riktigt.
Senast redigerad av MBoudine 2012-04-05 kl. 03:29.
Citera
2012-04-05, 03:55
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Nånstans runt sid. 790.

Nichols har figurerat i många olika turer kring olika potentiella mordvapen i MOP.
Citera
2012-04-05, 03:57
Medlem
hehehos avatar
25 år sedan första mobilen lanserades i sverige (så som vi tänker oss en mobil idag.) Fanns alltså inte vid MOP.
Citera
2012-04-05, 06:06
Medlem
MBoudines avatar
Vittnesmålen om hur Lisbet Palme agerat på mordplatsen och vad hon har sagt till poliser på plats och sett av gärningsmannen är väl inte ordentligt klarlagt, och detta måste väl rimligen motivera att hon redan av den anledningen borde höras igen vid ett eventuellt omtag. Kanske kan hon bekräfta att hon styrdes vid utpekandet av Christer Pettersson i linen vid vittneskonfrontationen. LP blundade ju inte under händelsen och tittade väl inte heller med ögon som ingenting såg - chockad och med spöklikt, bleknande ansikte; "turned a whiter shade of pale".

Nej, jag tror inte på det, jag tror Lisbet Palme visste att hon pekade ut fel GM, och jag tycker att hon i ett omtag borde pressas att berätta varför hon gjorde det.
Senast redigerad av MBoudine 2012-04-05 kl. 06:50.
Citera
2012-04-05, 09:27
Medlem
zorzes avatar
Angående att löntagarfonder skulle vara ett motiv,tror jag icke eftersom det var mer eller mindre kohandel mellan LO och SAP,OP tvingades till att föra fram iden för att hålla LO lugnaDet visste man säkert inom SAF. Det borde stå nlart att OP var skicklig och försvarade demokratin på så sätt att han ibland som ordförande tvingades framföra ideer som han själv inte alla gånger tyckte om, men han stod upp för SAP.
Jag kommit fram till att ta livet av någon på detta sätt, då är motivet en fråga något som OP själv påverkar,det kan inte handla om en partifråga utan en fråga som går utanför partiet.Jag tror att det inte handlar om enbart EN fråga utan flera som får bägaren att rinna över.
Citera
2012-04-05, 09:37
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
25 år sedan första mobilen lanserades i sverige (så som vi tänker oss en mobil idag.) Fanns alltså inte vid MOP.

Stig Edqvist hävdar det, iallafall ("större än tegelstenar" ungefär). Han är angelägen om att vissa (alla?) observationer av walkie-talkie-nissar kan förklaras av att det var mobiltelefoner.
Citera
2012-04-05, 09:49
Medlem
Error21s avatar
är det någon som vet vart man kan hitta hans holmers och annika hagströms sommaroratar program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in