2012-04-06, 16:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
... Ryktet jag hört från förlagskretsar är att Bonniers försökte värva Jallai efter första boken med ett fett anbud mot att han skrev mera kommersiellt gångbart och tog bort utmanande delar av innehållet som de inte gillade men att Jallai valde en annan väg
Jag antar att det ryktet, om det nu ens finns ett sådant rykte, obekräftat som det är, ska föreställa seriös information?
Citera
2012-04-06, 16:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacnamara
Ett misslyckat upplägg, boboslacke attackerar alla som ifrågasätter herr Gud Anders Jallai

On topic: vem ligger bakom kontot "ensaligblandning" på youtube?

Keine Ahnung .. Men det finns säkert någon i tråden som vet. Hur tänker du ?
Citera
2012-04-06, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ett misslyckat upplägg, boboslacke attackerar alla som ifrågasätter herr Gud Anders Jallai

On topic: vem ligger bakom kontot "ensaligblandning" på youtube?

Rörande Borgnäs, varför menar du att det skulle vara något negativt att hans program handlar om konspirationer? Definitionen av en "konspiration" är att flera individer har samarbetat mot samma mål. Menar du att inte det kan hända och, om det skulle hända, att man inte får skriva om det? Konstigt.

Däremot tycker jag att ensalingblandning förtjänar en eloge...
Citera
2012-04-06, 16:46
Bannlyst
Citat:
Du tror på ett inside job? VD1 ligger bakom mordet? Källor thanks

Vad tror du själv på?
Citera
2012-04-06, 16:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Du tror på ett inside job? VD1 ligger bakom mordet? Källor thanks
Ha ha! Jag återkommer till det inom kort. Men, jag skrev inte att VD1 låg bakom mordet, jag antydde att de tycks ha varit inblandade.
Citera
2012-04-06, 16:49
Medlem
Vem ligger bakom signaturen "nacnamara"?
Citera
2012-04-06, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Rörande Borgnäs, varför menar du att det skulle vara något negativt att hans program handlar om konspirationer? Definitionen av en "konspiration" är att flera individer har samarbetat mot samma mål. Menar du att inte det kan hända och, om det skulle hända, att man inte får skriva om det? Konstigt.
Det jag menar är att Nojnäs har låg trovärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Däremot tycker jag att ensalingblandning förtjänar en eloge...
Jaja, cred till "ensalingblandning"

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Keine Ahnung .. Men det finns säkert någon i tråden som vet. Hur tänker du ?
Bara undrar.
Citera
2012-04-06, 16:52
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Nojnäs är ett lattjo smeknamn på den nojjiga och paranoide journalisten Lars Borgnäs. Han har gjort underhållande par reportage om Palmemordet, inte seriös journalistik men bra underhållning

Vad innebär seriös journalistik för dig? Ledbandsjournalister och hejdukar a la Lennart Håård kanske...

Tycker det är tråkigt att du nedvärderar en av få journalister med lite balls som verkligen försökt sig på en kritisk granskning av mordutredningen.

Citat:
Jaja det tror vi på.... Nojnäs har gjort tendensiösa reportage och pekat ut människor på ytterst svaga indicier. Nojnäs journalistik handlar konspirationer.

Borgäns har mig veterligen aldrig pekat ut något. Däremot så har han lyft fram helt förbisedda och av PU nonchalerade spår.

Visst, det han har lyft fram genom årens lopp må vara indicier, men substanslösa och svaga är de definitivt inte. Det är högst konkreta indicier och motivbilder det handlar om.
Citera
2012-04-06, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Citat:
1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.

On topic: Vittnesmål att lyssna på online?
Citera
2012-04-06, 17:00
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
On topic: Vittnesmål att lyssna på online?

Portnoy har börjat lägga upp förhören från CP-rättegången på youtube, om det var dem du syftade på.

http://www.youtube.com/user/fbportnoy?feature=watch

Delsborns och Björkmans vittnesmål ligger uppe så här långt.
Citera
2012-04-06, 17:12
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Citat:
1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Det står inte att man inte får fråga.
Citera
2012-04-06, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cainnech
Det står inte att man inte får fråga.
Men frågställaren vill röja min anonymitet, EJ acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in