Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
Vill du danne01 ha något jävla kafferep eller vafan menar du?
Det finns personer i tråden som beskyller försvarsmakten & säkerhetspolisen för att ligga bakom mordet, alla som arbetat eller har vänner som arbetar inom försvarsmakten & säkerhetsmakten vet att till 99,9 % dem anställda är omdömesgilla, seriösa och hyggliga. Era beskyllningar känns mer som politiska partsinlagor, pro-kommunistiska tankegångar att försvars & säkerhetspolisen är HÖGER-extrema.
Så är det. Visst har där alltid funnits personer med uttalade eller outtalade sådana åsikter men alla vi som tjänstgjort i krigsmakten eller ens i specialförband är inte högerextrema. T ex nuvarande MUST-chefen har varit med i VPK.
När det gäller de påståenden som t ex Jallai eller jag kommer med kring vissa grupperingar och aktiviteter så kommer det från gedigna nätverk. Personligen har jag goda kontakter utan att nämna namnen men jag har träffat folk i dessa kretsar och kanske är det därför jag tror på Jallai t ex även om det inte sker okritiskt.
Jallai har dels varit kustjägare , dels Viggenpilot och själv inblandad i underrättelseverksamhet samt har kommit i kontakt med och dokumenterat samtal med centrala personer både på verkstadsgolvet och på höga poster. Det kan man inte kringå. Samma saker finns också från andra seriösa källor och publikationer så det går inte att vifta bort det minsta.
Det går inte heller att dra slutsatser kring någon slags begränsad grupp som skulle kunna ha gått iland med detta. Det måste finnas kopplingar rakt in till makten för att få till den ickeutredning som skett och det följer samma mönster som när man dolde IB:s olagliga verksamhet, DC3:an och Estoniasmugglingarna samt kanske också det som rullas upp nu idagarna. När det avslöjas att sittande ministrar i strid med riksdagens beslut i hemlighet via Must och FOI bedrivit militärt stöd till Saudierna på det fräckaste sätt är det kanske inte längre så otroligt som vissa tror.
Frågan är då vad som kan vara kittet som enar makten i Palmefallet. Det är en knäckfråga att belysa.