Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Att misstänkliggöra Jallai på grund av att han tar betalt för sin bok är ett väldigt lågt argumentationsknep ovärdigt en seriös debatt.
Lilla vän blev lite ledsen nu

Det jag menar är att det ligger i Jallais intresse att det pratas om ett Landsförädarspår, Jallai kan tjäna pengar på att folk tror att det är SSI med flera som ligger bakom Palmemordet.
Citat:
"Nojnäs" säger du? Så fyndigt. Du insinuerade att Borgnäs var "nojjig" genom att byta ut ett par bokstäver i hans efternamn

Kommit på det själv?
Nojnäs är ett lattjo smeknamn på den nojjiga och paranoide journalisten Lars Borgnäs. Han har gjort underhållande par reportage om Palmemordet, inte seriös journalistik men bra underhållning
Citat:
Märk väl att Borgnäs i stort sett aldrig har uttalat sig i någon riktning, snarare har han endast presenterat objektiva förhållanden för tittaren/läsaren och därefter låtit dem dra sina egna slutsatser.
Jaja det tror vi på....

Nojnäs har gjort tendensiösa reportage och pekat ut människor på ytterst svaga indicier. Nojnäs journalistik handlar konspirationer.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
När Jallai kom ut med första boken som inte alls handlade om Palmemordet backade han upp det ganska väl med bland annat intervju med spionen själv och några till. Också uppgifterna kring Sosus är som synes dels tidigare fullständigt okända dels uppbackade av forskning.
Jallai har presenterat uppgifter som verkar vara trovärdiga och har insidertouch men majoriteten av infon finns att hämta från gamla SOU med mera. Jallai har inte själv grävt fram okänd info, däremot presenterar Jallai info som den skulle vara okänd. Smart knep men intellektuellt ohederligt.
Citat:
Det finns ingen saklig grund att ifrågasätta Jallai där längre och det känns ganska passe att försöka hävda detta inför sista boken i trilogin igen. Jallai har här inget att bevisa.
Självklart måste en person som hävdar något få ifrågasättas speciellt om personen ej kan källhänvisa och att det ligger i personens egna intresse(casha in) att få folk att tro på hemliga källor.
Citat:
och jag har dessutom kunskaper nog att bedöma trovärdigheter också när det gäller outsagda källor genom min egen kunskap.
Du svarade ej på min fråga,
är din kunskap professionell inhämtad kunskap eller läsande av böcker och tittande på filmer?
Citat:
Bara det att man försöker sänka honom genom att påstå att han är en dålig författare samtidigt som en kvinnlig motsvarighet som är väletablerad skriver moderna pigromaner är bara underhållande. jag gissar att du inte ens läst böckerna som är rappa verk i sitt fack.
Självklart har jag läst böckerna, Jallai skulle ha reserachat och lämnat över skrivandet till någon annan.
Citat:
Ryktet jag hört från förlagskretsar är att Bonniers försökte värva Jallai efter första boken med ett fett anbud mot att han skrev mera kommersiellt gångbart och tog bort utmanande delar av innehållet som de inte gillade men att Jallai valde en annan väg

.
Troligt, väldigt troligt