2011-07-25, 21:39
Medlem
Durgedurgs avatar
Du ljuger

Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Hemlis.
Citera
2011-07-25, 21:42
Medlem
Citat:
Wingren är en charlatan. Läs P-brödernas kapitel om VG. Hade inte KGS ingripit hade vi haft ett fullvärdigt justitiemord.

Nu vill jag ej försvara Wingren, har ej läst boken, men enl Leopold som säger han fick tillgång till allt av Wingrens material om VG, så hade P-bröderna ej all fakta som dom kunde fått om de kontaktat Wingren. Leopold(vet ej hur trovärdig han är) samt flera utredare säger att materialet om VG borde lett till åtal....
Citera
2011-07-25, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Nu vill jag ej försvara Wingren, har ej läst boken, men enl Leopold som säger han fick tillgång till allt av Wingrens material om VG, så hade P-bröderna ej all fakta som dom kunde fått om de kontaktat Wingren. Leopold(vet ej hur trovärdig han är) samt flera utredare säger att materialet om VG borde lett till åtal....

Leopold menar att Wingren blev förtalad men han vill inte förklara hur det har gått till.

Menar han att Poutianen ska ha ljugit ihop förhörsprotokollen? Han måste bemöta fakta med fakta om han vill få någon trovärdighet.

Jag gillar Leopold men jag tror att han är fel ute ang MOP. När verkligheten inte stämmer med hans teorier anpassar han verkligheten.
Senast redigerad av Acech 2011-07-25 kl. 21:47.
Citera
2011-07-25, 21:52
Medlem
Citat:
Leopold menar att Wingren blev förtalad men han vill inte förklara hur det har gått till.

Menar han att Poutianen ska ha ljugit ihop förhörsprotokollen? Han måste bemöta fakta med fakta om han vill få någon trovärdighet.

Jag gillar Leopold men jag tror att han är fel ute ang MOP. När verkligheten inte stämmer med hans teorier anpassar han verkligheten.

Har ej läst bröderns P:s bok, vid förhören med VG ska hans advokat alltid varit med så allt ska ha gått rätt till. Ska kontakta Leopold via mail om han kan ge mer detaljer, han bor utomlands nu.
Citera
2011-07-25, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Har ej läst bröderns P:s bok, vid förhören med VG ska hans advokat alltid varit med så allt ska ha gått rätt till. Ska kontakta Leopold via mail om han kan ge mer detaljer, han bor utomlands nu.

Jag kan ta ett exempel. Har inte boken till hand så citerar ur mitt minne:

Wingren: Vad tror du om nummer två kan det vara han som stoppade dig?
Taxichafören Djalo: Nej det är den andra

Djalo (som pratar väldigt dålig svenska) menar, med "den andra", nummer åtta som han tidigare pekat ut - inte nummer två. Wingren avbryter nu konfrontationen och låter meddela att Djalo pekat ut VG. Inte ens advokaten hängde med i svängarna. Subtilt och genialt.
Citera
2011-07-26, 09:29
Medlem
Är det någon som känner till vart Leif D har tagit vägen. Han har varit tyst från terrorattentatets Oslo sedan kort tid före bomdådet mot regeringen där.

Är han bara på semester ? Vore intressant att höra från honom om han var i Oslo när det small.

Är ABB och de pseudoorganisationer han tillhörde bara en fortsättning på de organisationer som låg bakom MOP ?

Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren

Förutom uddis så är du den ende som hittills visat något prov på att veta något om vapenkunskap.

PS. Jag ser att du har (Ort: Oslo) Är du en norrman "undercover" som skriver på god svenska.

Annars! Vad gör du i Oslo ????????????????

Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Jag är svensk som flyttat till Oslo. Jag jobbar här.
Jag har länge varit intreserad av Palme modret och den här tråden har varit en riktig guldgruva, bland annat nyttiga länkar som om "Stay Behind"-organisationen.

Jag tror också chansen är stor att mördarens namn finns i tråden, oklart dock exakt vem det i så fall är.
Senast redigerad av Utredaren 2011-07-26 kl. 09:55.
Citera
2011-07-26, 09:39
Bannlyst
Citat:
Leif D En av dom konstigaste sakerna är skandiamannen. Jag fattar det inte: Han har uppenbart funnits i området. Han påstår att han varit på mordplatsen och hjälpt till, men ingen har sett honnom där. Om han var inblandad, varför skulle han då gå till polisen och rapa upp sin historia? Alibi? Varför var han på platsen överhuvudtaget, var han på väg hem? Här ärdet ju fakttiskt en snubbe som har betett sig underligt, dokumenterat i arbetsgivarens lilla säkerhetslogg. Och så har vi också en koppling, om än svag, till navet i hela denna soppa: Hans Holmér. En av dom tjänstgörande vakterna bor på samma adress som Holmérs vänsterprassel. En liten tillfällighet att han jobbade över just denna kväll? Jag har liksom fått skandiamannen på hjärnan.

Nu kommer folk gå lös på mig men...om det bara är en sak jag är fullständigt säker på rörande MOP är det att SE gör något.
Senast redigerad av Acech 2011-07-26 kl. 10:10.
Citera
2011-07-26, 09:47
Medlem
Citat:
Nu kommer folk gå lös på mig men...om det bara är en sak jag är fullständigt säker på rörande MOP är det att SE gör något.

Skriv gärna att du tog citatet om Skandiamannen från Leif D.

https://www.flashback.org/sp14774740
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
En av dom konstigaste sakerna är skandiamannen. Jag fattar det inte: Han har uppenbart funnits i området. Han påstår att han varit på mordplatsen och hjälpt till, men ingen har sett honnom där. Om han var inblandad, varför skulle han då gå till polisen och rapa upp sin historia? Alibi? Varför var han på platsen överhuvudtaget, var han på väg hem? Här ärdet ju fakttiskt en snubbe som har betett sig underligt, dokumenterat i arbetsgivarens lilla säkerhetslogg. Och så har vi också en koppling, om än svag, till navet i hela denna soppa: Hans Holmér. En av dom tjänstgörande vakterna bor på samma adress som Holmérs vänsterprassel. En liten tillfällighet att han jobbade över just denna kväll? Jag har liksom fått skandiamannen på hjärnan.

Hmm, du har tydligen samma mördare som Anders Jallai.

https://www.flashback.org/sp30847928

Citat:
Stig (Palmes mördare) – Stig Engström
Jobbade i Skandiahuset på Sveavägen vid tidpunkten för mordet, ögonvittne till mordet

Man kan se ett mönster i the blame game.
Citera
2011-07-26, 10:11
Bannlyst
Citat:
Skriv gärna att du tog citatet om Skandiamannen från Leif D.

https://www.flashback.org/sp14774740

Hmm, du har tydligen samma mördare som Anders Jallai.

https://www.flashback.org/sp30847928

Man kan se ett mönster i the blame game.

Skulle aldrig falla mig in att peka ut Engström som mördaren. Går inte heller "vittnes-tekniskt".
Citera
2011-07-26, 10:19
Medlem
Citat:
Skulle aldrig falla mig in att peka ut Engström som mördaren. Går inte heller "vittnes-tekniskt".

I så fall som delaktighet och eftersom han jobbade på Skandia säkert medlem i någon hemlig stay behind-organisation som enligt Jallai var organisationen som låg bakom MOP.
Citera
2011-07-26, 10:22
Bannlyst
Citat:
I så fall som delaktighet och eftersom han jobbade på Skandia säkert medlem i någon hemlig stay behind-organisation som enligt Jallai var organisationen som låg bakom MOP.

Tycker mig höra lite sarkasm men man vet ju aldrig. Ulf Lingärde, är han också desinformatör?
Citera
2011-07-26, 10:25
Medlem
Citat:
Tycker mig höra lite sarkasm men man vet ju aldrig. Ulf Lingärde, är han också desinformatör?

Nej om UL var desinformatör eller inte vet jag ej, men Olof Frånstedt har varit kontaktman mellan Säpo och IB och jag uppfattar honom som desinformatör och en av Jallais så kallade källor.
Senast redigerad av Utredaren 2011-07-26 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in