Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Den där bloggen är intressant!
Statens inblandning i vapen och narkotikaaffärer skall avslöjas.
Låter nästan för bra för att vara sant.
Hej Rattelsnake
För bra för att vara sant är nog en bra utgångspunkt.
Det finns uppgifter i bloggen som efter ganska enkla kontroller antingen kan ge misstanke om korruption inom polisen eller falsk angivelse. Skulle misstanke om korruption konstateras är det brottet jag tänker på så allvarligt att det faller under allmänt åtal, tråkigt nog.
Det är den ena sidan av saken.
Den andra är att bloggen verkar destabiliserande på rättsväsendet.
Syftet med bloggen framställs som att söka upprättelse för en oskyldigt dömd och för varje felaktigt utpekad polis eller felaktigt påstådd brottslig polisaktivitet så minskar trovärdigheten för den som ser sig som oskyldigt dömd.
Jag hoppas att han har gjort en noggrann källforskning innan han använder alla uppgifter han får.
Den frågan som är intressant i denna tråd är:
Vad har Palmemordet med det hela att göra?
Nuri Kino har tidigare lämnat en felaktig pipa från en Manhurinrevolver som inte kan ha skjutit de två kulor som hittades på mordplatsen utan att ange varifrån han fått den. Det luktar desinformation lång väg.
Att kräva ärlighet från polisen utan att själv ge dom alla uppgifter som dom behöver stärker inte ens trovärdighet.
Så länge som "bloggarna" inte spelar med öppna kort så gäller det du säger Rattelsnake: "för bra för att vara sant".
Jag väntar med intresse på deras insikter i Palmemordet.
I övrigt så har jag inga som helst synpunkter på vare sig utformning av bloggen eller dess innehåll. Dom har lagt ut det och får nu stå för det.