Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Se där. Källa?

Skatteverket; Bouppteckning.

Han bodde sista tiden på Farstavägen 91.

Sedan 9 augusti 2023 vilar han i Minneslunden på Skogskyrkogården i Stockholm.
Citera
2024-02-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Den här grejen hade jag missat.
Undrar om Krister Petersson undersökte något om det här gänget?

340 läsare här nu, vad beror det på? Har det varit något i media senaste veckan? Brukar vara uppsving på intresset i februari, och något nytt i media på årsdagen, förra året filmen 30 sekunder. Enda förklaringen jag kan se till uppsvinget... Efter att ha legat på 30-60 läsare varje dag ett halvår har det varit mellan 150-400 denna vecka.
Jag har inte sett något nytt.
Förutom Ottos samtal med Ölvebro.

Det skulle kunna vara en förklaring också, uppsvinget på hans kanal (över 180k visningar på dryg månad), kanske lockar hit folk?
Citera
2024-02-18, 17:33
Medlem
FurirRevaers avatar
Det verkar de ha gjort. Iaf tills dess att de bytte fokus till Engström.
Citat:
Den här grejen hade jag missat.
Undrar om Krister Petersson undersökte något om det här gänget?
Citera
2024-02-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan
340 läsare här nu, vad beror det på? Har det varit något i media senaste veckan? Brukar vara uppsving på intresset i februari, och något nytt i media på årsdagen, förra året filmen 30 sekunder. Enda förklaringen jag kan se till uppsvinget... Efter att ha legat på 30-60 läsare varje dag ett halvår har det varit mellan 150-400 denna vecka.

Det skulle kunna vara en förklaring också, uppsvinget på hans kanal (över 180k visningar på dryg månad), kanske lockar hit folk?

Här får du lite söndagsläsning.
Palmemordet – Övningsscenariot
https://www.jblindqvist.se/palmemordet-ovningsscenariot/
Citera
2024-02-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Det verkar de ha gjort. Iaf tills dess att de bytte fokus till Engström.

OK!
Det tog stopp av någon anledning.
Om man ska vara konspiratoriskt lagd så kan det ha varit mindre besvärligt att skylla mordet på en död Stig Engström istället för militärer.
Citera
2024-02-18, 17:55
Medlem
FurirRevaers avatar
https://omni.se/elva-fallskarmsjagare-ett-av-utredningens-hetaste-spar/a/MROa1R
De la ner ganska mycket på detta under rätt lång tid.
Citat:
OK!
Det tog stopp av någon anledning.
Om man ska vara konspiratoriskt lagd så kan det ha varit mindre besvärligt att skylla mordet på en död Stig Engström istället för militärer.
Citera
2024-02-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Se där. Källa?
Dödsdatumet finns i moderns bouppteckning, som du får med vändande e-post om du anger hennes personnummer (191707220024) här:
https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/narenanhorigdor/bouppteckning/bestallkopiapabouppteckning.4.12815e4f14a62bc048f1 0849.html
Citera
2024-02-19, 01:54
Medlem
Citat:

Palmemordskonferansen är snart. 1000 deltagare. Säkert en del som läser in sig innan. En hypotes
Citera
2024-02-19, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tog fram denna för några år sedan, men som är långt ifrån komplett nu när fler vittnesmål från Grand blivit tillgängliga.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wUXTxtFTZTxZBx8t8MnhJDo7idLAvmFpV9R4Wz5CO7E/edit?usp=sharing

Påbörjade även denna tråd för at se om jag kunde få lite hjälp med kompletteringar.
(FB) Grandmannen eller grandmännen
Roger Ö, vilka kan ha sett honom?

Men tack för länkarna.
Citera
2024-02-19, 16:07
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Det var nästan 7 000 läsare här nyligen utan att det hänt något så jag antar att Flashbacks läsarantal glappar lite ibland.

Angående själva mordet börjar jag mer och mer luta åt Christer Andersson. Är det en ensam galning så är det ju han, vilket faktiskt skulle vara rätt skönt.
Citera
2024-02-19, 18:16
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Roger Ö, vilka kan ha sett honom?

Men tack för länkarna.

Pia Engström
Mikael Lindblad, taxichaufför
Sedan var det nog ännu fler som la märke till honom.
Man kan fråga sig om han även är en av de sk. Grandmännen?
Citera
2024-02-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Pia Engström
Mikael Lindblad, taxichaufför
Sedan var det nog ännu fler som la märke till honom.
Man kan fråga sig om han även är en av de sk. Grandmännen?
Ja exakt. Det är det jag blev nyfiken på. Men jag har inte satt mig in i allt där.

Var det taxichauffören som blev rädd och låste dörren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in