Citat:
Ursprungligen postat av
Enotroligkille
Väldigt intressant
Tänk om han berättar ur ett eget perspektiv, att det var Harri själv som flydde till St Johannes kyrkogård efter att han skjutit Palme.
CP och Harri kände Sigge Cedergren och kan ha fixat vapnet därifrån.
Jag vill liksom inte involvera mig i någon diskussion om det här med Harri Miekkalinna, men ville i alla fall peka på vad han säger i tingsrätten under rättegången mot Christer Pettersson. Dels säger han att han haft mycket folk hemma på mordkvällen, vilket betyder att han har alibi. Så innan du ens börjar fundera kring Miekkalinna som gärningsman så måste du först slå hål på det alibit.
https://www.youtube.com/watch?v=aIICegGVrqc&t=1915s
Sedan säger Miekkalinna även något mer där i tingsrätten, som i alla fall jag tycker är intressant. Han säger rent ut att han varit en palmehatande vänsterextremist.
Resten av vänstern har varit väldigt duktiga på att tiga om den saken, men faktum är att våldsvänsterns kärlek till Olof Palme började den 28 februari 1986. Innan dess fanns det minst lika mycket palmehat ute på vänsterkanten som det fanns på högerkanten. Men när Palme mördades så insåg vissa tongivande propagandister ute på vänsterkanten att man kunde använda mordet som slagträ för att befrämja sina politiska mål.
Kring dessa tongivande figurer – Olle Minell, Gunnar Wall, Sven Anér med flera – formades den vänsterkult som jag benämnt "palmeriet". Precis som Harri Miekkalinna har de här figurerna aldrig haft fem öre till övers för Olof Palme medan han fortfarande levde. Däremot har de funnit den döde Olof Palme användbar som propagandaverktyg i främjandet av världskommunismen.
Alldeles nyligen avslutade jag en totalgenomgång av det material som gjorts tillgängligt på Palmemordsarkivet. Jag sorterade då in alla tips och förhör efter olika kriterier, däribland om den person som är av intresse hör till vänstern eller högern. Högerfoldern formligen svämmar över med material, den innehåller hundratals handlingar och berör massvis av folk som alltså blivit synade av den här så kallade mordutredningen. I vänsterfoldern däremot finns ingenting, den är tom.
Hur kan det komma sig att man helt och hållet ignorerat det utbredda palmehatet till vänster? Hur kan det komma sig att man aldrig synat och hört våldsvänstern om mordet? Harri Miekkalinna är ju bara en av hundratals om inte tusentals vänsterextremister med stort våldskapital och utpräglat palmehat.
Slagsidan i utredningen är lika otrolig som slagsidan i palmeriet, där alla gånger 95% är rabiata vänsterextremister som gjort den döde Olof Palme till en nyttig idiot för sina egna politiska ändamål. Det förskräckande är att polisen – i alla fall alltsedan Holmérs avpollettering – helt och hållet gått i våldsvänsterns ledband. Som jag ser saken detta vad Palmemordet egentligen handlar om, och det är därför som jag engagerat mig i att hitta en lösning – för att slutligen sätta punkt för den här regimen.