Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Jo det är väl tyvärr den tragikomiska sanningen. Alla som tänker attentatsgrupp är faktiskt inte överspända foliehattar med trista liv.
PU har missat nåt väsentligt menar jag. Slutsatsen "ingen visste att de skulle gå bio alltså finns bara alternativet tillfällighetsmord " är mycket tveksam.
Man ska nog inte nöja sig med uttrycket fantasilöst utan man ska säga oprofessionellt.
De utredningar PU gjort kring konspirationer har tydligen kapsejsat. Det behöver inte alls betyda att konspiration kan uteslutas.
Vi har i 34 år studerat en serie misslyckanden. Det betyder faktiskt att de inte klarar sitt uppdrag oavsett vem de kastar in.
Det grundläggande tankefelet har låst utredningen i ett enda spår. Om det är fel fortsätter de ändå på samma spår.
Det är ett mycket mänskligt beteende men det är också hopplöst fel för den som vill nå resultat.
Svensk polis klarar inte det här. FBI (typ) skulle ha kopplats in direkt med betydande inflytande över alla åtgärder. Då hade inte HH tillåtits snubbla och förstöra utredningen.
Ölvebro? Nej nej.
Citat:
PU har missat nåt väsentligt menar jag. Slutsatsen "ingen visste att de skulle gå bio alltså finns bara alternativet tillfällighetsmord " är mycket tveksam.
Ja, som jag har nämnt tidigare. Det finns inte en chans i helvetet att alla dessa höga herrar, om vi ska kalla Eliten så, hade kläckt uttalanden liknande; "skaka Sverige i sina Grundvalar". Ifall de inte varit medvetna om konskevenserna, för Sverige, ifall sanningen om mordet kommit fram i sin helhet. Omöjligt! Noll chans! Jag anser att man måste utgå härifrån i jakten på OP:s mördare.
Jag hade,liksom du, helst velat ha typ CP eller Ca eller liknande som en GM, men all fakta, som jag ser det, pekar på en konspiration. Och dessvärre kan jag inte se att ett gäng svenskar, inom vilken gruppering eller genre som helst, hade skakat oss nämnvärt.
Denna grupp finns med, men har tagit order från betydligt högre domäner.