Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-31, 11:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, du tror att du vet exakta tider för LOP, GM och LJ. Det gör du inte. Allt är ungefärliga tider.

BTW: GM startar från Sveavägen långt innan LOP korsar Sveavägen
Ah, så spännande.Varför då?
Är han synsk?
Citera
2020-03-31, 11:30
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fel.
Jag vet var LJ var när skotten föll.
Jag vet att LJ promenerade S på Luntmakargatan.
Jag vet att LOP korsar Sveavägen vid AFKG ca 23:18-19.

Detta vet du med, men du är oförmögen att dra slutsatsen av detta: GM kan inte runda kvarteret utan att LJ ser honom om han inte startar innan LOP korsar gatan. I stället får vi ännu fler substanslösa inlägg.
Nu ser jag varför du inte förstår, du tror han joggade på AFKG. Nej, han joggade på KG
Citera
2020-03-31, 11:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det skulle inte förvåna mig om de som mördade Jugoslaviens Amnassadör har ett finger med i mordet

Det trodde regeringen uppenbarligen dagarna efter MOP när de överprövade KG Svenssons beslut och beslöt att telefonavlyssna Täbyanstalten där Miro Baresic avtjänade sitt straff.

Ännu hösten 1987 var MB och kretsen kring honom ett uppslag som inte var avskrivet i MOP.
Citera
2020-03-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det trodde regeringen uppenbarligen dagarna efter MOP när de överprövade KG Svenssons beslut och beslöt att telefonavlyssna Täbyanstalten där Miro Baresic avtjänade sitt straff.

Ännu hösten 1987 var MB och kretsen kring honom ett uppslag som inte var avskrivet i MOP.

Nja, kroater har alltid varit hämndlystna.

MB fick ju en staty rest i hembyn bl.a.

Misstänker att alla spår är bortblåsta
Citera
2020-03-31, 11:39
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ah, så spännande.Varför då?
Är han synsk?
Nej, när han ser LOP vid bokhandeln är han "några meter efter korsningen med Kammakargatan" norr om Kammakargatan (se bild)

http://3.bp.blogspot.com/-irNiBCU3vWU/VVl-nH03QPI/AAAAAAAAUIo/P-upl0roQEs/s1600/Grand%2BM%C3%A5rten%2BPalme%2Bredigerade%2B16.png
Citera
2020-03-31, 11:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ang. WT-män:
för mig är detta något som inte passar in i en konspiration, eftersom i princip all sådan utrustning vid den här tiden var analog utan kryptering. Sålunda skulle FRA, eller valfri radioamatör, kunnat avlyssna all deras kommunikation. Förefaller minst sagt osäkert.
Och det var inte precis det som skedde?
"Hur ni det däruppe?"
"Djävligt kallt"
Citera
2020-03-31, 11:54
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Nja, kroater har alltid varit hämndlystna.

MB fick ju en staty rest i hembyn bl.a.

Misstänker att alla spår är bortblåsta

Nu satt Miro Baresic på kåken så det fick ju vara hans kumpaner runt Ustaja som skulle utfört själva dådet. Att Mirjusovic och Biric greps på färjan till Helsingör den sjätte mars visar att ”juggar” var under luppen de första veckorna efter MOP.
Citera
2020-03-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar att CA sålt vapnet innan mordet. Och han misstänker att det är mordvapnet. Att det är därför han ljuger om årtalet. Varför då inte ljuga om VEM han sålde det till? Varför vara uppriktig med det.

Dessutom, om CA trodde det var mordvapnet. Varför säga att han sålt det 1992 och indirekt säga han innehade vapnet i feb 1986? Då skulle ju han själv åka dit för mord om man hittade vapnet.

Dessutom osannolikt att ägaren till vapnet råkar va den som passar GMP bäst

Men vad säger att den person han påstår sig sålt revolvern till ens existerar?
Har den personen identifierats? Nej.

Sedan begår CA självmord med ett skjutvapen.
CA stämmer in perfekt på GMP.

Eftersom han även hade ett skjutvapen vid självmordet så var CA helt klart vapenintresserad och verkar ha haft vapenvana.

Varför hade CA skjutvapen?
Kriminell verksamhet? Beskyddarverksamhet, indrivare?

Vad för skjutvapen använde CA sig av vid självmordet?
Senast redigerad av Redpilling 2020-03-31 kl. 12:16.
Citera
2020-03-31, 12:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Nu satt Miro Baresic på kåken så det fick ju vara hans kumpaner runt Ustaja som skulle utfört själva dådet. Att Mirjusovic och Biric greps på färjan till Helsingör den sjätte mars visar att ”juggar” var under luppen de första veckorna efter MOP.
Det var ett stort misstag att skrämma bort eventuella mordplatsvittnen med olika påståenden om att olika terroristorganisationer och underrättelsetjänster låg bakom mordet.
Citera
2020-03-31, 12:15
Medlem
Citat:

Jag tror inte Miro vad med, hade ju alibi
så att säga...

Men någon i hans krets kan utfört mordet
som hämnd därför att MB inte fick amnesti
Citera
2020-03-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, men jag tror fortfarande att han talar sant, när han säger vapnet är hos en "en yngre man....av sydeuropeisk härkomst" (SOU 1999:88 s. 955) Jag tror inte CA har vapnet, när polisen kontaktar honom.

PS: Eftersom Anckarströms osaliga ande framkallades den 28 februari 1985, tror jag Anckarström var med den 28 februari 1986, utan att GM vet något om det.

källa: https://ibb.co/MGcVj0f

Haha, den var bra.
Anckarströms osaliga ande.

Nej, CA hade knappast revolvern när polisen ansträngde sig lite mer för att få provskjuta den.

Var CA GM lär den destruerats eller gömts redan 1 mars 1986.

Var han oskyldig var det bara att lämna in när första förfrågan kom. Case closed.

Vad för vapen sköt han sig med?

Vet någon om polisen letade efter revolvern i CAs bostad vid något tillfälle?

Om någon nu köpt revolvern illegalt varför lämnades den inte in vid någon vapenamnesti? Är den fortfarande på vift ute i kriminella världen?
Den som köpte den borde ju blivit nervös när han läste om CAs eventuella inblandning i MOP.
Senast redigerad av Redpilling 2020-03-31 kl. 12:30.
Citera
2020-03-31, 12:26
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Men vad säger att den person han påstår sig sålt revolvern till ens existerar?
Har den personen identifierats? Nej.

Sedan begår CA självmord med ett skjutvapen.
CA stämmer in perfekt på GMP.

Eftersom han hade ett skjutvapen vid självmordet så var CA helt klart vapenintresserad och verkar ha haft vapenvana.

Vad för skjutvapen använde CA sig av vid självmordet?
Nej, det gör han inte. Han har licens för ett sådant vapnen.

Gärningsmannaprofilen: "Han kan ha kommit över vapnet och ammunitionen genom arv eller som gåva men det är inte sannolikt att han har licens för ett sådant vapnen. Alternativt har gärningsmannen köpt vapnet på den illegala marknaden" (GMP s. 135)

Vapnet är hos en "en yngre man....av sydeuropeisk härkomst" (SOU 1999:88 s. 955)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in