hehe,
Att det ska ha varit ett politiskt beställ-mord från ett annat land tycker jag låter ganska orimligt. Varför? Palme hade, så vitt jag vet, sjukt mycket större betydelse för krafter INOM landet trots allt än utanför det. Vad en statsman i ett land med 3 tv-kanaler nära Nordpolen tyckte i olika utrikespolitiska frågor kan väl vara intressant för folk i utlandet, men inte så värst mycket.
Ja, Palme uttalade sig kritiskt till t ex USAs bombningar av Hanoi. Men det är ingen slags grund att skjuta honom.
Christer Petterson är även en dålig teori - där det enda beviset är Lisbeths vittne. Och mot detta vittne bör bland annat noteras att det fanns gott om andra vittnen som i alla fall ska ha sett delar av händelsen och där merparten av dessa gett en annan personbeskrivning än den av CP. Och bara det faktum att mordet ännu inte är uppklarat, tyder på att det är mer professionella krafter bakom.
Leif GW Perssons idé att det ska ha varit folk med polisiär / militär / säkerhetspolisiär bakgrund eller liknande verkar mest rimlig av de teorier jag hört. Nån slags sammansvärjning helt enkelt av yrkesfolk. Troligt. Och det är vanligt att det är folk i personens krets när det gäller sådana här mord. Det finns en hel del ruttenhet såväl som högerkrafter inom poliskåren, trots allt.....
Mördaren lever nog även och är i 60-70 års åldern nånting. Känner sig rätt grym för det han gjort och även att han kommit undan med det. Kanske läser han i denna tråden och skrattar åt felaktiga såväl som korrekta teorier.