2011-11-17, 11:29
Medlem
Rttsskerheten krver ju att beviskraven fr att dma ngon fr mord mste vara hga, men om DNA p klder som, bevisligen anvnts vid mordet, samt p en box som terfinns p mordplatsen samt bevis att personen varit p mordplatsen vid mordtillfllet och erknner koppling till grningen, d vet i fasen vad som krvs. Dessutom finns d tminstone ett gonvittne, om n det yngsta barnet, som beskriver grningsmannen p ett stt som gr att det omjligt kan vara slumpartat. Sedan knner man ju inte till barnens position i lgenheten eller deras psykiska tillstnd, eller andra omstndigheter som hovrtten tillmtt betydelse. Det lter ju orimligt att det skulle vara s pass enkelt som framstlls i programmet, men andra sidan r klagaren och polisen, och inte minst GW, rrande verens om att 23-ringen r skyldig.
Citera
2011-11-17, 15:50
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOneTwo
Rttsskerheten krver ju att beviskraven fr att dma ngon fr mord mste vara hga, men om DNA p klder som, bevisligen anvnts vid mordet, samt p en box som terfinns p mordplatsen samt bevis att personen varit p mordplatsen vid mordtillfllet och erknner koppling till grningen, d vet i fasen vad som krvs. Dessutom finns d tminstone ett gonvittne, om n det yngsta barnet, som beskriver grningsmannen p ett stt som gr att det omjligt kan vara slumpartat. Sedan knner man ju inte till barnens position i lgenheten eller deras psykiska tillstnd, eller andra omstndigheter som hovrtten tillmtt betydelse. Det lter ju orimligt att det skulle vara s pass enkelt som framstlls i programmet, men andra sidan r klagaren och polisen, och inte minst GW, rrande verens om att 23-ringen r skyldig.

Ja, nr Camilla frgade GW om polisen fortstter leta efter en GM svarade han att nej, det r polisirt uppklarat.
Citera
2011-11-22, 13:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det fanns ddsstraff i krigstid fram till tidigt 70 tal, dock avskaffades det av perversa politiker.
Du vet inte mycket om krig, va? Att det r ett enda stort undantagstillstnd, jo.
Citera
2011-11-22, 16:04
Medlem
Carlstads avatar
Intressant om den galne norrmannen (inte cklet Breivik denna gng) Helge Fossmo ikvll. r han skyldig ven till badkarsmordet?
http://svt.se/2.162037/1.2608035/

Stackars hennes frldrar som fick se bda dttrarna hamna i denna sjuka sekt. Den ena kallar sig vl nnu fr Kristi brud som psykopaten Fossmo verlmnade en ring till...mtte hon ha slngt den s hon slipper brinna i den eviga elden!
Citera
2011-11-23, 01:13
Medlem
Zcapegoats avatar
Ngon mer som noterade att GW hade fel i kvllens avsnitt gllande Fossmos frsta fru? Han pstod att eftersom hon inte hade vatten i lungorna, s hade hon inte drunknat. Antingen hade han fr lite programtid, eller s har han helt missat fenomenet "torr drunkning". Det innebr i korthet att strupen kan stngas helt nr vatten kommer lngt bak i svalget. D kommer inget in eller ut, men slutresultatet blir nd kvvning. http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_drowning
Citera
2011-11-23, 13:42
Medlem
Det r alltid intressant att hra GWs teorier och kunskap och bara detta gr serien sevrd. Det var definitivt spnnande att hra hans tankar kring Knutbymorden. Men jag r en smula missnjd med de "olsta" fall som tagits upp denna ssong. Har mig veterligt hitills bara varit fall som tekniskt sett r olsta men dr grningsmannen r knd fr polisen. Snt r inget kul. Jag vill ha fall nr grningsmannen r oknd och dr GW fr st framfr sin karta och klura och spekulera. Kom igen, Veckans Brott, visa mer snt som frn frra sngonen.
Citera
2011-11-23, 17:35
Medlem
Carlstads avatar
Fr vrigt r Veckans brott inte korrekt benmning p programmet. Snarare 100 r av svenska brott eller nt i den stilen.
Citera
2011-11-23, 18:00
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Fr vrigt r Veckans brott inte korrekt benmning p programmet. Snarare 100 r av svenska brott eller nt i den stilen.

En programtitel ska locka. Sommarmord var en bra programtitel.
Citera
2011-11-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Programmet snds en gng i veckan och handlar om brott, titeln kan allts syfta p brott som tas upp den hr veckan.
Citera
2011-11-23, 20:41
Medlem
sfrges avatar
Jag r nstan inne p att frun blev slagen med en hammare eller ntt istllet. Varfr dunka skallen horisontellt in i kranvredet. Det logiska om man nu skall dunka in skallen p ngon i en badkarskran borde vll vara att gra det rtt ner i vattenspridaren som sticker ut...
Citera
2011-11-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Fr man inte uppskatta LINDSTRAND

Tommy och GW r helt olika personligheter men r dock personligheter var och en p sitt stt. Tycker bda r sevrda och behvs i dagens slentrian PKkramande samhlle. Leif GW r en klassiker med distans och torr humor men nr Tommy sger;

Antingen har de berusat sig p alkohol eller L Tycker tminstone jag r ganska underhllande:evilgrin3

GW r ju otroligt dryg att lyssna till och Tommy r ju fr fan kriminell (rtta mig om jag kommer ihg fel).
Citera
2011-11-28, 17:37
Medlem
Imorgon om Dubbelmordet p Slve och Irene Hovs hallar

http://svt.se/2.162037/1.2619830/pro..._i_hovs_hallar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in