2010-12-09, 12:09
Medlem
doejanes avatar
på tal om aro och gw

http://www.youtube.com/watch?v=NzvnJJwnLoE
Citera
2010-12-09, 12:10
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Visst är det så den kriminaliteten som blattarna utför (slå ner svennar,våldtäckter, hatbrott, allmän förstörelse) har inte med att göra att de är fattiga att göra (jämför man med MENA länder så har de det ändå mkt bättre än ens medelklassen där) lustigt att bönderna i det gamla fattigsverige inte gick runt och kastade stenar på polisen och knivade bönderna för att de var så fattiga ?
Därav kommer de altid vara ett problem, frågan är om det inte är dags att strypa invandringen av världens sämsta kulturer (observera jag säger inte världen sämsta folk utan just kulturen för det är den som måste ändras)

så att vi kan ta hand om de som finns här redan med skitkulturer som förebild. ?

För att klargöra en del saker jag röstade själv på SD och är emot den högskaliga flyktingvinvandring som båda blocken förespråkar.

Men killen som skrev inlägget jag citera är antingen extremt korkad och WT (likt den nidbild folk har om SD) eller så är under 18.

Har du någon aning om hur Sverige såg ut innan industrialismen med feudalsamhället? Bönder tillhörde inte arbetarklass eller underklass utan snarare medelklass eller övremedelklass beroende på hur mycket mark dom ägde.

Underklassen var statare,
Efter Industrialiseringen skapades en underklass av arbetare i staden främst bestående av gammla statare (säkerligen din stammtavla).

Statare hade problem med alkohol. Många fick betalt i Spannmål eller brännvin vilket gjorde de beorende till bonden som sedan kunde utnyttja deras beroendeställning. Man införde senare lagar att inte bönderna inte fick betala statare i brännvin och senare även i diverse spannmål (som statarna förädla till brännvin istället för att göra mat av det). Detta gjorde man just därför för att få bukt med den alkholism och kriminalitet som fanns i statarhem.

Pratar du med folk från Stockholm som är 50-60år gammla. Kan de dra berätelser om hur tokiga folk var på södermalm 50-60talet (långt innan första invandrarvågen av Italienare och Polacker). Hur söder kallades för knivsöder där för att citera ditt exempel svenska arbetare "knivade" ner andra. Du kommer även få hörra om vissa förorter till Stockholm som på sin tid bestod av många finnar som var helt "tokiga" och hade kort humör och kort stubin. Trots att Finnar idag ses av de flesta som ädla nordbor (skandinaver) som är lika sansade som vi Svenskar.

Så snälla kamma dig

Det är klart som fan att invandringen och socialklass har en korrealtion. Problemet är inte att folk har det dåligt ställt i Sverige, problemet är att dom har det dåligt ställt rent historiskt sätt. Släpper vi in bottenslamset från varje samhälle så får vi på sikt indirekt de kriminella problem bottenslamset hade i sitt hemland. Kurder, Kosovalbaner och Somalier tillhör ju inte direkt intelligensian av de länder de lämnat bakom sig.
Citera
2010-12-09, 12:22
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Nja. Jag tror snarare att Kvartoft är klok nog att inse att När GW talar lyssnar man* och att allt, ja allt, han säger är faktiskt sant. På något vis är karln så inihelvete förtroendeingivande att jag stänger av allt vad kritiskt tänkande nar han öppnar munnen. Skulle GW påstå att jorden är platt skulle jag förmodligen bara nicka instämmande.

*Gammalt djungelordspråk
Hahaha, det där är så sjukt. Jag känner precis samma sak och köper verkligen allt karln säger. Jag måste dessutom ibland hyscha på sambon när hon ska säga något under tiden han tagit till orda.
Citera
2010-12-09, 12:34
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spottet
Tycker fortfarande det är konstigt att både Mangs och Eliason hängdes ut med både namn och bild, medan Ephrem Tadele Yohannes kom undan helt. Vad kan möjligen skillnaden vara i dessa fall, förutom gm:s hudfärg??

En skillnad är att Mangs och Eliasson har härjat runt ett jävla tag och gjort livet surt för en jävla massa människor.

Den andra snubben har mig veterligen våldtagit och mördat en tjej?
Citera
2010-12-09, 12:48
Medlem
TheYearWas1987s avatar
Minns att GW sa en jävligt dum sak angående i att vissa mord inte kan bindas till gärningsmannen pga. bla bla bla.
Citera
2010-12-09, 13:09
Medlem
247aprils avatar
Varför är en person skön och rolig efter ett sådant uttalande? GWs ord innehåller givetvis sanning till skillnad från media eller övriga poliser med skräck för vad folk skall tro, GW är ett geni och jävligt underskattad.
Citera
2010-12-09, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaWwK
GW Persson skall ha någon typ av medalj för skönaste personen i media

Håller med dig, han är väldigt bra
Citera
2010-12-09, 13:44
Medlem
Ettan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 247april
Varför är en person skön och rolig efter ett sådant uttalande? GWs ord innehåller givetvis sanning till skillnad från media eller övriga poliser med skräck för vad folk skall tro, GW är ett geni och jävligt underskattad.

Han är uppriktig och talar sanning. Det är en person man kan lita på
Citera
2010-12-09, 13:48
Bannlyst
Tänk att det blir sån uppståndelse för att någon vågar säga sanningen?
Citera
2010-12-09, 14:24
Medlem
Idunas avatar
Kvartoft får skit av många här men jag tycker hon är jävligt bra. Hon har fattat att hon är programledare och inte huvudperson (i motsats till många andra; kolla en sån som Jidhe som tror att sportsändningarna handlar om honom själv) men är alltid vass, med i matchen, snabbtänkt. Dessutom verkar hon ha humor och det är inte vanligt bland kvinnor. Hon är kort och gott ett stjärnskott! Jag förstår att GW "valde" henne. Typiskt honom också att inte välja nåt våp utan helt enkelt en duktig och proffsig journalist.
Citera
2010-12-09, 14:51
Bannlyst
Slänger in lite humor i tråden med. Hoppas ingen tar illa upp.

1.Hemma hos GW: http://www.youtube.com/watch?v=tymzdnq0mYI
2.Ett brottmål: http://www.youtube.com/watch?v=UlSBQaE32Ek
3.Gröna fingeravtryck: http://www.youtube.com/watch?v=LpQ9G...eature=related
4.Ute i naturen med GW: http://www.youtube.com/watch?v=tvqvTePErHs

Ganska bra imiterat

Bonus med äkta GW när han förklarar hur man styckar en människa: http://www.youtube.com/watch?v=0JqCI...eature=related
Notera att Kvartoft praktiskt taget spyr när han berättar detaljer och ber han sluta , men han fortsätter hahahha
Senast redigerad av 1-2-3-4-5 2010-12-09 kl. 14:57.
Citera
2010-12-09, 15:01
Bannlyst
Han måste ju ner i vikt annars har han inte mer än 5 år kvar det garanterar jag er. Han hade ju dessutom gått ner en jävla massa för något år sedan och nu är han tillbaka på fel spår igen.
Han har ju till och med blivit tvungen numera att gå med käpp.
Tragiskt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in