2010-12-16, 16:45
Medlem
erikbes avatar
Ja Nicklas såg inte helt tillfreds ut med att vara med i TV. Riktigt spattig av naturliga skäl
Citera
2010-12-16, 18:03
Medlem
Det kommer att gå åt helvete för Niklas om han inte skärper till sig.
Hans fladdrande blick tyder på något oroande, den berodde nog inte
bara på stundens allvar. Jag tycker åtminstone Camilla kunde ha frågat,
"vad du ser trött ut"?. Hon måste ju själv ha undrat hur han mådde
Citera
2010-12-16, 18:29
Medlem
Breasts avatar
Men herregud, kan vi sluta attackera denne "Niklas". Alla kan ha en dålig dag, framför allt om han tjackat dan innan, och sen måste ha TV-främmande med en fånleende MILF som rotar i ens kylskåp
Citera
2010-12-16, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag fick intrycket att handen kapats efter döden, jag kan ha fel men det kändes så i reportaget. Om det nu var fler borde ju deras vägar ha gått isär under 16 års tid i alla fall gängtillhörigheten och därmed deras känsla för rätt och fel.

Det stämmer, handen kapades efter det att Anders dog.
Citera
2010-12-16, 23:09
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breast
Men herregud, kan vi sluta attackera denne "Niklas". Alla kan ha en dålig dag, framför allt om han tjackat dan innan, och sen måste ha TV-främmande med en fånleende MILF som rotar i ens kylskåp

Självklart kan alla ha en dålig dag.

Jag antar att det tex. kan finnas en hel del, som inte längtar efter att det varje vecka finns en måndagmorgon, men ändock punkligt infinner sig på sitt jobb.

Som några skrivit tidigare, så hade X-coms (troligtvis med hjälp från "samhället" bekostat av våra skattepengar) fixat både lägenhet och arbete till denne snubbe. Han verkar inte ens klara av att komma i tid till jobbet. Som en väntjänst till någon inom X-coms. sa arbetsledaren att Niklas skulle få en chans till på sitt nya jobb.

Jag tycker inte Niklas är värd det, pga att han återigen med stor sannolikhet missbrukar droger. Till och med jag, som aldrig varit i kontakt med narkotika, insåg hur enkelt som helst att han inte var "ren".

De finns 1.000-tals ungdomar i Sverige, som skulle ha förvaltat gåvan: egen lägenhet och jobb , betydligt bättre än denna nolla, eller vad tror du?
Citera
2010-12-17, 09:54
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Han började väl kanske i 15-16 års åldern så ja, på 7-8 år blir man väldigt sliten i pundarsvängen. Hade jag träffat honom på stan hade jag gissat att han var runt 35.

Fyshusmordet är ett av de där fallen som gör att man undrar vad i h-e polisen sysslar med. Som GW påpekade borde det finnas gott om folk bland de 60-80 personer som deltog på nyårsfesten som vet vad som hänt.
Jag råkar veta med säkerhet att bara en bråkdel av de 60-80 personerna har varit inne på förhör. Övriga fick bara ett infobrev från polisen om att höra av sig om de visste något, dvs de som polisen kunde identifiera och hitta adresser till. Man har alltså inte ens brytt sig om att pressa alla som var där på information.

Reagerade också över detta. För mig är 60-80 personer inte särskilt många, ta in alla för dna-prov. Det är inte att "slösa resurser" enligt mig. Jag hade förstått hur de resonerat om det varit 60-80.000 personer på festen. Men detta lilla gäng borde man enkelt kunna gå igenom.

Ang. Niklas...Tro fan att han inte har några pengar, verkar som han lägger det mesta på knark. Väldigt uppenbart.
Trist attityd han hade. Han har fått så mkt hjälp av olika människor, chanser...som vi hederliga människor inte ens får alla gånger, och hans attityd var allmänt slapp och otacksam. Han är snart av med jobbet och inne på kåken igen.
Citera
2010-12-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Reagerade också över detta. För mig är 60-80 personer inte särskilt många, ta in alla för dna-prov. Det är inte att "slösa resurser" enligt mig. Jag hade förstått hur de resonerat om det varit 60-80.000 personer på festen. Men detta lilla gäng borde man enkelt kunna gå igenom.

Men det kanske var skillnad att få fram DNA-profiler för 16år sen, kostade säkert mycket mer än nu, tog längre tid och var väldigt nytt. Idag är det ju vardagsmat.

Citat:
Ang. Niklas...Tro fan att han inte har några pengar, verkar som han lägger det mesta på knark. Väldigt uppenbart.
Trist attityd han hade. Han har fått så mkt hjälp av olika människor, chanser...som vi hederliga människor inte ens får alla gånger, och hans attityd var allmänt slapp och otacksam. Han är snart av med jobbet och inne på kåken igen.

Alltid när man hör brottslingar som kommit ut ur fängelset, så är det så jävla synd om dom, man vill få det att framstå som att dom är värsta offret och nu kan dom inte få en lägenhet, jobb osv.

Då kanske dom skulle tänka på det innan dom gjorde det som ledde till fängelset. Fan inget synd om dom, jävla sänken och GW har så rätt att folk som sitter på kåken är mer korkade än vanligt folk, inte fördomar när det är fakta liksom.
Citera
2010-12-17, 11:40
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Men det kanske var skillnad att få fram DNA-profiler för 16år sen, kostade säkert mycket mer än nu, tog längre tid och var väldigt nytt. Idag är det ju vardagsmat.

Visst var det så, för 16 år sedan. Men de senaste åren hade de kunnat ta dna på dessa personer, jag antar att de har namn på de som befann sig på festen. Så jag förstår inte vad som hindrar dem nu? Även om det kostar en slant så är det värt det för att få fast de som gjorde detta. Som skattebetalare så har jag inga problem med att mina pengar går till sådana saker, tvärtom!
Citera
2010-12-17, 13:46
Medlem
Citat:
Visst var det så, för 16 år sedan. Men de senaste åren hade de kunnat ta dna på dessa personer, jag antar att de har namn på de som befann sig på festen. Så jag förstår inte vad som hindrar dem nu? Även om det kostar en slant så är det värt det för att få fast de som gjorde detta. Som skattebetalare så har jag inga problem med att mina pengar går till sådana saker, tvärtom!

Intresset svalnade nog från Polisens sida efter ett par år och föll sen säkert i glömska, nu 16år senare bildas Cold Case gruppen och man tar tag i det här igen och jag tror det kommer ledda till något.
Citera
2010-12-17, 18:09
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Slänger in lite humor i tråden med. Hoppas ingen tar illa upp.

1.Hemma hos GW: http://www.youtube.com/watch?v=tymzdnq0mYI
2.Ett brottmål: http://www.youtube.com/watch?v=UlSBQaE32Ek
3.Gröna fingeravtryck: http://www.youtube.com/watch?v=LpQ9G...eature=related
4.Ute i naturen med GW: http://www.youtube.com/watch?v=tvqvTePErHs

Ganska bra imiterat

Bonus med äkta GW när han förklarar hur man styckar en människa: http://www.youtube.com/watch?v=0JqCI...eature=related
Notera att Kvartoft praktiskt taget spyr när han berättar detaljer och ber han sluta , men han fortsätter hahahha

Haha...oerhört bra och roliga klipp. Tack för att du delade med dig
Citera
2010-12-20, 09:53
Medlem
Next i Veckans brott

Någon som känner till mer om mordet på Anders Hagberg I Täby för tre år sedan ?
Citera
2010-12-20, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Next i Veckans brott

Någon som känner till mer om mordet på Anders Hagberg I Täby för tre år sedan ?
http://prod.tv3.se/content/inga-spar...bergs-moerdare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in