Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-31, 17:09
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SVT: ”Veckans brott” fortsätter – men utan Leif GW Persson

SVT1 10 januari. Veckans brott blir inte detsamma utan GW, men blir det lika bra eller t.o.m. bättre? Återstår att se.

Kan gå åt båda hållen, GW borde nog dock tänka på att dra sig tillbaka. Han levde upp när han började med VB men senaste säsongerna och i hans nya program tillför han inte så mycket.
Citera
2019-01-01, 22:44
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Märkligt att man först lägger ned Veckans brott, för att sedan starta om det igen, om än i förändrad form.

De gjorde ju samma med Efterlyst som lades ned på TV3, och i princip sändes på TV4 med annat namn, Brottsplats Sverige, med Efterlyst i annat format på TV3, för nu i höst kom Efterlyst tillbaka igen på trean
Citera
2019-01-01, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
De gjorde ju samma med Efterlyst som lades ned på TV3, och i princip sändes på TV4 med annat namn, Brottsplats Sverige, med Efterlyst i annat format på TV3, för nu i höst kom Efterlyst tillbaka igen på trean

Känns som om att SVT bara vill överglänsa TV4's nya kriminalprogram.
Citera
2019-01-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Camilla är cool. Gillade hennes konstaterande med ett leeende att Polisen själva får hålla sig med sperma till hundarnas spårträning. (sjukhusets nedfrysta hade ingen lukt enligt Polismannen).

Citat:
Ursprungligen postat av DisneyMouse
Som sagt, bra avsnitt det senaste var
Kul att hunden hittade hash hos GW och att poliser runkar på jobbet
Vänta lite..Jag har bara kollat på klippet där ahn blir påkommen av hasch, men vad är det babbel om att polisen fryser ner sina sperma på jobbet eller vad ni två nu sa.

Jag förstod inte så mycket, tror jag. Eller uppfattade jag allting korrekt. Kan man kolla en hela avsnittet någonstans?

Förklara det här om polisens sperma, tack.
Citera
2019-01-09, 13:27
Medlem
Veckans brott med Camilla Kvartoft & tre kriminalpersoner

Hej!

Det finns ju en tråd om programmet men den handlar ju om Leif samtidigt och hans deltagande i tråden. FUllkomligt onödigt att börja prata om det nya säsongen med nya människor i programmet, när tråden i många år handlat om Leif och Camilla.

Så jag skapar denna tråd och pratar om Camilla Kvartoft och dessa tre nya personer. Leif var/är kritisk om att det skall vara så många personer och han menar att det räcker med bara en expert.

Vad tycker ni?

Vad kommer ni tycka om programmet?

Borde man bara lägga ner programmet efter att Leif slutat?
Tror ni att Leif kommer komma som gäst i programmet och prata om mer avancerade saker som bara han kanske kan svara på?
Citera
2019-01-09, 13:37
Medlem
Det kommer väl i sann SVT-anda gå mer åt barnprogram-hållet.

Typ som Plus när Sverker slutade.. de plockade in tre programledare och gjorde programmet i sann amerikansk tappning där man hoppar mellan segmenten och recaps för att hålla tittaren kvar under hela programmet.

Nä, sista åren gick Veckans brott med GW på tomgång, och jag vet inte vad man ska skylla på, men jag hatade verkligen när Camilla Kvartoft skulle göra sina studiebesök hos polisen, det var verkligen barnprogramvarning.. de borde skickat en yngre, mer tränad tjej för sina "på plats"-reportage som kan hålla ett straight face hos poliser och liknande istället för att flina hela tiden för att man är så jävla utanför sin comfort zone.
Citera
2019-01-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hej!

Det finns ju en tråd om programmet men den handlar ju om Leif samtidigt och hans deltagande i tråden. FUllkomligt onödigt att börja prata om det nya säsongen med nya människor i programmet, när tråden i många år handlat om Leif och Camilla.

Så jag skapar denna tråd och pratar om Camilla Kvartoft och dessa tre nya personer. Leif var/är kritisk om att det skall vara så många personer och han menar att det räcker med bara en expert.

Vad tycker ni?

Tror ni att Leif kommer komma som gäst i programmet och prata om mer avancerade saker som bara han kanske kan svara på?
Det är väl klart att det räcker med en expert när det är han som är experten, utan honom behövs det nog minst tre.

Jag har inte ens sett VB utan GW, det var ju han som var Veckans Brott, Camilla bara en sidekick, Sidekick-Milla.
Citera
2019-01-09, 13:55
Medlem
Larasofts avatar
Jag tycker, även om jag charmas av Persson, att veckans brott borde förnyat sig för ett tag sedan. Kvarntoft är väl en habil programledare med bredd.
Citera
2019-01-09, 18:04
Medlem
alfamisos avatar
Den som lever får se :

https://www.expressen.se/noje/kvartofts-svara-beslut-efter-leif-gws-avhopp/:

Citat:
"...tre experter – advokaten och DNA-experten Johanna Björkman, polisen John Franco samt kriminologen och författaren Christoffer Carlsson."
Citera
2019-01-09, 20:05
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hej!

Vad tycker ni?

Mitt fetade,,, nej! Brott & straff / true crime är ett ökande inslag bland
tv-tittare (min uppskattning).

Jag välkommnar alla program av den typen, med eller utan GW.
Bra SVT! Köp även in flera av programmen av typen "staircase" som
visades i svt, det finns en uppsjö av dom programmen.

Edit: Jag gillar Camilla.
Senast redigerad av Harrfena 2019-01-09 kl. 20:08.
Citera
2019-01-10, 00:43
Bannlyst
Har svårt för den manhaftiga manskvinnan Camilla Kvartoft. Hon är så sjukt präglad av SVT med dess PK-anda. Hon har passerat bäst före vad gäller kriminalprogram och nu har vi Brottsjournalen på TV4.

Det räcker med ett i mitt tycke.
Citera
2019-01-10, 13:17
Medlem
mishimas avatar
Får man väl ge chans.

Har för mig att GW tipsade om Christoffer Carlssons deckare i något avsnitt. Så något har han kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in