2018-12-18, 20:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Kul med nystart.
TV4-varianten är bara... inte bra. Det är något som saknas, både Kvartoft och ett vettigt manus?
Citera
2018-12-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Eftersom det är SVT vi talar om så kunde ju "experterna" lika gärna ha bestått av Carin Götblad, Jerzy Sarnecki och Anne Ramberg.

Ve och fasa 😧
Citera
2018-12-19, 20:18
Medlem
Härligt med ett nytt gäng som kör igång Veckans Brott.

Detta har vi väntat på

Bra jobbat goa gänget på SVT!
Citera
2018-12-19, 21:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kul med nystart.
TV4-varianten är bara... inte bra. Det är något som saknas, både Kvartoft och ett vettigt manus?
Tycker den är helt OK..men formatet i reklam-TV kan aldrig konkurrera med utan reklam.
Citera
2018-12-19, 21:50
GW och Strömstedt saknar helt den kemi och tajming som Kvartoft och GW hade tyvärr. Dessutom är studion med ljussättningen kallt som i en igloo. I Veckans Brott var dekoren och inredningen (liksom ljuset) lagom murrigt och mysigt som nere i ett arkiv. Strömstedt känns inte bekväm i programmet, utan är bara nervös och ängslig, märkligt med tanke på hennes långa erfarenhet. Jag vill tillägga att jag annars skarpt gillar Strömstedt i morgonsoffan och i hennes egen kvälls show.
Senast redigerad av HermanSerman 2018-12-19 kl. 21:53.
Citera
2018-12-20, 22:52
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Kriminologen är snarare en ny Jerzy sarnecki än en ny Leif. Såklart får vi en en rasifierad polis och en kvinna med. Lägg ner skiten istället, men lär väl få miljonen tittare som allt annat på SVT.

Så en miljon tittare har förstått något som inte du förstått? Ofta kan det vara bra att se utanför sin egna bubbla.
Citera
2018-12-20, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
GW och Strömstedt saknar helt den kemi och tajming som Kvartoft och GW hade tyvärr. Dessutom är studion med ljussättningen kallt som i en igloo. I Veckans Brott var dekoren och inredningen (liksom ljuset) lagom murrigt och mysigt som nere i ett arkiv. Strömstedt känns inte bekväm i programmet, utan är bara nervös och ängslig, märkligt med tanke på hennes långa erfarenhet. Jag vill tillägga att jag annars skarpt gillar Strömstedt i morgonsoffan och i hennes egen kvälls show.

Kvartoft är ju mer man än kvinna (inget vackert att vila ögonen på alltså) och mer PK än hela SVT ihop.
Citera
2018-12-21, 12:21
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Kvartoft är ju mer man än kvinna (inget vackert att vila ögonen på alltså) och mer PK än hela SVT ihop.

Nog kan jag hålla med om att Kvartoft är en smula manhaftig, dock finner jag henne smått charmig med en trygg aura. Jag tycker även att hon har fina former, men smaken är ju som baken.
Citera
2018-12-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kul med nystart.
Plus massa sönderhackande reklam.
Citera
2018-12-22, 17:39
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

hade ju framstått som oseriöst om man ställt dit victora silvstedt istället för att vila ögonen på
Citera
2018-12-30, 20:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SVT: ”Veckans brott” fortsätter – men utan Leif GW Persson
Citat:
Nytt för kommande säsong är att det kommer att sändas flera gånger i veckan. Förutom det ordinarie programmet i SVT1 kommer man sända flera kortare program i SVT Play.

–Det gör att vi snabbt kan fördjupa och kommentera aktuella brott och andra kriminalnyheter. Tittarna kommer också få en inblick bakom kulisserna och följa redaktionens arbete och resonemang, säger Camilla Kvartoft.
SVT1 10 januari. Veckans brott blir inte detsamma utan GW, men blir det lika bra eller t.o.m. bättre? Återstår att se.
Citera
2018-12-30, 20:52
Bannlyst
Märkligt att man först lägger ned Veckans brott, för att sedan starta om det igen, om än i förändrad form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in