2018-03-13, 15:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ikvll blir det sista programmet ngonsin

https://www.expressen.se/noje/leif-g...et-lagger-ner/

Mste sga att det r frvnande. Konstant hga tittarsiffror.

Passar inte in i agendan fr SVT.
Citera
2018-03-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Passar inte in i agendan fr SVT.

Exakt det som detta handlar om.
Citera
2018-03-13, 15:31
Medlem
Schweinmunds avatar
Gubben r gammal, han har tappat sin precision och slagkraftighet han hade frr. Han har haft flera sakfel bl.a. i en Kalmartopsing nyligen. Det knns som att det r helt p tiden

Dessutom r formatet byggt p ett stt att den fokuserar p historiska brott. Det kanske inte gr att gra hur mnga program om Palmemordet som helst?
Citera
2018-03-13, 15:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Gubben r gammal, han har tappat sin precision och slagkraftighet han hade frr. Han har haft flera sakfel bl.a. i en Kalmartopsing nyligen. Det knns som att det r helt p tiden

Dessutom r formatet byggt p ett stt att den fokuserar p historiska brott. Det kanske inte gr att gra hur mnga program om Palmemordet som helst?

Jag misstnker att SVT hellre vill ha ngot glatt trams istllet fr att ett program om brott som d fokuserar p ngot negativt som har hnt. Det blser ju "starka hgervindar" i Europa och SVT vill ju sjlvklart inte bidra till det.

Det kommer nog komma ersttas av ngot program med nn fd programledare fr melodifestivalen.
Citera
2018-03-13, 15:42
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Det var p tiden faktiskt. Programmet har brjat bli tjatigt och en excentrisk mumlande mysfarbror rcker inte hela vgen 2018.

Jag efterlyser ett brottsprpgram med frdjupningar om orsaker till brottslighet, dr riktiga forskare och samhllsdebattrer frn vr tid fr komma till tals.

Revolver-Harry, knsstereotypa klicher och tvrskra uttalanden frn GW kan de flesta yngre nog klara sig utan. Men visst har en vant sig vid radarparet. Jag hoppas att Camilla nu kan f ta strre plats i nytt program och inte bara behver svassa runt och agera upplggare fr han som mansplainar.
Citera
2018-03-13, 15:43
Medlem
Mrklig timing p detta besked. SVT kommer aldrig att erknna det, men alla med en halv hjrna frstr varfr detta sker nu. Jag hoppas att GW lockas att fortstta med ett liknande format p annan plattform fr trots ldern och s dr s tycker jag att han har unik kompetens. Dessutom r han fortfarande rolig.

Hans "jag fr inte lov att kommentera" r nog ganska s talande fr situationen.
Citera
2018-03-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var p tiden faktiskt. Programmet har brjat bli tjatigt och en excentrisk mumlande mysfarbror rcker inte hela vgen 2018.

Jag efterlyser ett brottsprpgram med frdjupningar om orsaker till brottslighet, dr riktiga forskare och samhllsdebattrer frn vr tid fr komma till tals.

Revolver-Harry, knsstereotypa klicher och tvrskra uttalanden frn GW kan de flesta yngre nog klara sig utan. Men visst har en vant sig vid radarparet. Jag hoppas att Camilla nu kan f ta strre plats i nytt program och inte bara behver svassa runt och agera upplggare fr han som mansplainar.

Precis. In med ett gng vnsterfeminister med rosa fitthattar s det blir lite ordning p programmet.
Citera
2018-03-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ikvll blir det sista programmet ngonsin

https://www.expressen.se/noje/leif-g...et-lagger-ner/

Mste sga att det r frvnande. Konstant hga tittarsiffror.

Vad frvntar du dig, det r ju valr 😉.
Senast redigerad av bubbbles 2018-03-13 kl. 15:47.
Citera
2018-03-13, 15:49
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Vad frvntar du dig, det r ju valr 😉.

Han kanske gr program p tv4
Citera
2018-03-13, 15:51
Medlem
Igni-ferroques avatar
Mycket trkigt. Det r bra med en rst som r kunnig men framfrallt oberoende.

Om det r SVT som vljer den hr utvecklingen s anar jag verkligen ugglor i mossen, det hr programmet r ett flaggskepp som drar mycket tittare.

Ser med spnning fram emot att f veta mer.
Citera
2018-03-13, 15:51
Medlem
Fr er som tror det har med valet att gra s noterar detta:
Att det r ssongsavslutningen, avsnitt 10. S ssongen har inte blivit frkortad.
De har helt enkelt inte valt att kra en ssong till.
Historiskt sett s skulle nsta ssong ha startat i oktober. De kr inga nya program frn mars till oktober senaste ren.
S en ny ssong hade inte startat frrn efter valet hur som helst.
Citera
2018-03-13, 15:52
Medlem
ETA2824-2s avatar
De har ju sagt flera gnger att "denna ssong blir den sista", terstr att se om det stmmer den hr gngen. Kanske bara r en frhandlingstaktik frn Leif?
Senast redigerad av ETA2824-2 2018-03-13 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in