Citat:
Ursprungligen postat av
bohonos
Jo hon led, ansträngt ansikte och hon försökte flika in lite motargument. Bland annat började hon prata om nämndemannasystemet. Vilket tydligt signalerade om att hon inte tycker problemet i Solna var att islamister fått smyga in sina värderingar, utan att det är politiska tillsättandet som är problemet. Men Leif klippte av henne.
Uppfattade det inte alls som du gjorde. Helt klart är att man ser vad man vill se och jag tycker jag att dina iakttagelser är ett tydligt exempel på just det. Camillas roll är att vara en motpol till GW och komma med frågor som kan uppfattas som "dumma" för att få GW att säga klart och tydligt vad han tycker och tänker om olika fall. Hennes roll är att vara utmanande till GW och representera åsikter och uppfattningar som en del kan ha, för att få med hela spektrat av olika infallsvinklar i dom ämnena som dom tar upp i Veckans Brott.
Camilla verkar ibland ifrågasättande på ett lite provocerande sätt men det man skall vara medveten om att det är en del av hennes roll som programledare ihop med GW i Veckans Brott. Sen kan naturligtvis en del välja att väga in mera i det hela än vad det egentligen är, men det är deras sätt att tolka det hela fel, menar jag.