2018-01-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Var lnge sedan jag sg programmet nu, men minns att han svarade helt galet d det gllde brottsskadeersttning och nr han sa att det var inte olagligt att anvnda anabola steroider i sm mngder, i samband med att Johaug diskuterades i programmet.

S vitt jag vet har Johaug aldrig anklagats fr att hon skulle
begtt ngot brott.
Citera
2018-01-13, 10:39
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Fontain Blue sprngningen r vldigt intressant, men tyvrr skrapade de bara p ytan. Den storyn skulle behvt en egen timme. P3-dokumentr har ett program som djuplodar betydligt mer fr den som r intresserad.

Jag mindes fel, det var podcasten Spr, dr frvisso Anton Berg frn P3-dokumentar r med i, som gjorde en mycket lyssningsvrd suite kring Fountain Bluesprngningen.

http://sparpodcast.com/fontainebleau/
Citera
2018-01-13, 19:25
Medlem
Programpunkten "har det har kat eller minskat?" verkar ha tynat bort fr cirka tv r sedan,
d det var ungefr fem gnger s mycket skjutningar i Sverige som i vriga Norden.
GW sorterade plastfigurer p bordet och frklarade d hur det lg till.
Vore intressant att hra hur utvecklingen varit sedan dess och hur man tnkt sig framtiden.
Senast redigerad av Tulk 2018-01-13 kl. 19:28.
Citera
2018-01-16, 14:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Del 2 av 10. Leif GW Persson tar upp skjutningen mot en polismans villa i Vsters och spaningsledaren Johan Hvedal kommer till studion. I fallet med det 21 r gamla mordet p en receptionist p Wisby Hotell anser sig spaningsledningen ha hittat ett nytt, lovande spr. Dessutom ett reportage om verfallet p Svenska Spels VD Lennart Kll fr snart tv r sedan. I kvllens historiska fall blickar vi tillbaka p det stora fngupproret p Tidaholmsanstalten sommaren 1994.
Mja, lter vl mttligt spnnande.
Citera
2018-01-16, 16:58
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lter vldigt spnnande med dagens mtt mtt. Jag r intresserad av att hra om den dr jvla Vstersskjutningen som Leif har varit s tystlten om. Fr vi ntligen veta vad som egentligen lg bakom den?
Citera
2018-01-16, 20:55
Medlem
everythingiss avatar
Jag stter en tunna skit p att Lgwp kommer att sga att danska klagaren och utredarna r mycket kompetenta och att talet mot Mrdarmadsen r fredmligt och rejlt uppbyggt bla bla bla... Jag lskar mysgubben.
Citera
2018-01-16, 21:46
Medlem
AA-suiteds avatar
Nu tycker jag faktiskt att Leif blev lite GD. Jag tycker att han tidigare har ftt det att verka som att polisen blev attackerad pga. personliga anledningar och att det drmed inte r ett angrepp polisen men nu sitter bde Leif och polisen och sger att angreppet berodde p utmrkt polisarbete vilket gr det hela till ett angrepp mot polisen. Angreppets motiv var ju allts att avskrcka fortsatt bra polisarbete.

Edit: Trevligt att feminister anvnder sig av nakna brst fr att protestera. Det finns ju vissa undantagsfall d de r ngorlunda attraktiva som i fallet hr.
Citera
2018-01-16, 21:56
Avstngd
konstapels avatar
Ganska avslaget - som vanligt. Att skjutningen mot polismannen skulle vara ett angrepp mot demokratin r sklart rent skitsnack och det r synd att GW fll till fga om det.
Frvrigt sg han rejlt bakis ut. Tror knappast att han slutat supa efter rsskiftet som han brukar pst.
Citera
2018-01-16, 22:43
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ganska avslaget - som vanligt. Att skjutningen mot polismannen skulle vara ett angrepp mot demokratin r sklart rent skitsnack och det r synd att GW fll till fga om det.
Frvrigt sg han rejlt bakis ut. Tror knappast att han slutat supa efter rsskiftet som han brukar pst.

Bakfull? Nej, det r sn han r nr han r normal
Tycker han r piggare bde i blicken och talet den hr ssongen.
Sen terstr att se om det blir ngon fart p viktnedgngen.
Hyfsat bra avsnitt i alla fall.
Citera
2018-01-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Bakfull? Nej, det r sn han r nr han r normal
Tycker han r piggare bde i blicken och talet den hr ssongen.
Sen terstr att se om det blir ngon fart p viktnedgngen.
Hyfsat bra avsnitt i alla fall.
Undrar vad GW menade med att ser solbrnd utan sol/solarium? Misstnkt leverpverkan kanske? Eller fattade jag fel?
Citera
2018-01-16, 23:25
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Undrar vad GW menade med att ser solbrnd utan sol/solarium? Misstnkt leverpverkan kanske? Eller fattade jag fel?
Smink tnkte jag.
Citera
2018-01-17, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Frsta avsnittet p r och dar dr jag sg hela utan att skippa frbi vissa delar. T ex tycker jag det r dtrist nr Camilla r ute och ska testa p olika polisgrejor, eller nr de ska visa hur skerhetsarrangemang gr till p t ex fotbollsmatcher (trots att jag lskar fotboll).
Jag vill se fler olsta fall som tas upp och att man frdjupar sig i max fyra hndelser, att man ger programmet tyngd i stllet fr lull-lull som flimrar frbi och lmnar en tmligen oberrd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in