2018-01-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Var länge sedan jag såg programmet nu, men minns att han svarade helt galet då det gällde brottsskadeersättning och när han sa att det var inte olagligt att använda anabola steroider i små mängder, i samband med att Johaug diskuterades i programmet.

Så vitt jag vet har Johaug aldrig anklagats för att hon skulle
begått något brott.
Citera
2018-01-13, 10:39
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Fontain Blue sprängningen är väldigt intressant, men tyvärr skrapade de bara på ytan. Den storyn skulle behövt en egen timme. P3-dokumentär har ett program som djuplodar betydligt mer för den som är intresserad.

Jag mindes fel, det var podcasten Spår, där förvisso Anton Berg från P3-dokumentar är med i, som gjorde en mycket lyssningsvärd suite kring Fountain Bluesprängningen.

http://sparpodcast.com/fontainebleau/
Citera
2018-01-13, 19:25
Medlem
Programpunkten "har det har ökat eller minskat?" verkar ha tynat bort för cirka två år sedan,
då det var ungefär fem gånger så mycket skjutningar i Sverige som i övriga Norden.
GW sorterade plastfigurer på bordet och förklarade då hur det låg till.
Vore intressant att höra hur utvecklingen varit sedan dess och hur man tänkt sig framtiden.
Senast redigerad av Tulk 2018-01-13 kl. 19:28.
Citera
2018-01-16, 14:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Del 2 av 10. Leif GW Persson tar upp skjutningen mot en polismans villa i Västerås och spaningsledaren Johan Håvedal kommer till studion. I fallet med det 21 år gamla mordet på en receptionist på Wisby Hotell anser sig spaningsledningen ha hittat ett nytt, lovande spår. Dessutom ett reportage om överfallet på Svenska Spels VD Lennart Käll för snart två år sedan. I kvällens historiska fall blickar vi tillbaka på det stora fångupproret på Tidaholmsanstalten sommaren 1994.
Mja, låter väl måttligt spännande.
Citera
2018-01-16, 16:58
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Låter väldigt spännande med dagens mått mätt. Jag är intresserad av att höra om den där jävla Västeråsskjutningen som Leif har varit så tystlåten om. Får vi äntligen veta vad som egentligen låg bakom den?
Citera
2018-01-16, 20:55
Medlem
everythingiss avatar
Jag sätter en tunna skit på att Lgwp kommer att säga att danska åklagaren och utredarna är mycket kompetenta och att åtalet mot Mördarmadsen är föredömligt och rejält uppbyggt bla bla bla... Jag älskar mysgubben.
Citera
2018-01-16, 21:46
Medlem
AA-suiteds avatar
Nu tycker jag faktiskt att Leif blev lite ÄGD. Jag tycker att han tidigare har fått det att verka som att polisen blev attackerad pga. personliga anledningar och att det därmed inte är ett angrepp polisen men nu sitter både Leif och polisen och säger att angreppet berodde på utmärkt polisarbete vilket gör det hela till ett angrepp mot polisen. Angreppets motiv var ju alltså att avskräcka fortsatt bra polisarbete.

Edit: Trevligt att feminister använder sig av nakna bröst för att protestera. Det finns ju vissa undantagsfall då de är någorlunda attraktiva som i fallet här.
Citera
2018-01-16, 21:56
Avstängd
konstapels avatar
Ganska avslaget - som vanligt. Att skjutningen mot polismannen skulle vara ett angrepp mot demokratin är såklart rent skitsnack och det är synd att GW föll till föga om det.
Förövrigt såg han rejält bakis ut. Tror knappast att han slutat supa efter årsskiftet som han brukar påstå.
Citera
2018-01-16, 22:43
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ganska avslaget - som vanligt. Att skjutningen mot polismannen skulle vara ett angrepp mot demokratin är såklart rent skitsnack och det är synd att GW föll till föga om det.
Förövrigt såg han rejält bakis ut. Tror knappast att han slutat supa efter årsskiftet som han brukar påstå.

Bakfull? Nej, det är sån han är när han är normal
Tycker han är piggare både i blicken och talet den här säsongen.
Sen återstår att se om det blir någon fart på viktnedgången.
Hyfsat bra avsnitt i alla fall.
Citera
2018-01-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Bakfull? Nej, det är sån han är när han är normal
Tycker han är piggare både i blicken och talet den här säsongen.
Sen återstår att se om det blir någon fart på viktnedgången.
Hyfsat bra avsnitt i alla fall.
Undrar vad GW menade med att ser solbränd utan sol/solarium? Misstänkt leverpåverkan kanske? Eller fattade jag fel?
Citera
2018-01-16, 23:25
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Undrar vad GW menade med att ser solbränd utan sol/solarium? Misstänkt leverpåverkan kanske? Eller fattade jag fel?
Smink tänkte jag.
Citera
2018-01-17, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Första avsnittet på år och dar där jag såg hela utan att skippa förbi vissa delar. T ex tycker jag det är dötrist när Camilla är ute och ska testa på olika polisgrejor, eller när de ska visa hur säkerhetsarrangemang går till på t ex fotbollsmatcher (trots att jag älskar fotboll).
Jag vill se fler olösta fall som tas upp och att man fördjupar sig i max fyra händelser, att man ger programmet tyngd i stället för lull-lull som flimrar förbi och lämnar en tämligen oberörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in